Tisdagsmorgon




Nytt i badrumsskåpet direkt från USA, nämligen fyra nya duschkrämer
från Philosophy i dofter som inte går att köpa här hemma. Här är ju
utbudet minst sagt begränsat men over there fanns mängder med ljuvliga
dofter, men jag fick sätta stopp vid fyra flaskor på grund av vikten

Good morning U S A.. hmfr.. bloggen menar jag såklart. Jag har blivit lite som de populära Hollywoodfruarna, glömmer av svenskan emellanåt - haha ;-)

Lika strålande idag denna andra dag denna vecka 20. Hoppas verkligen att ni som just nu inte har lika fint väder som vi får det illa kvickt. Blåser över både solen och värmen till er också och hoppas det fungerar.  

Tisdagen ser ut som vilken tisdag som helst om jag ser till kalendern och det som är inbokat iallafall. Vem vet kanske händer det något oväntat men har inga större förhoppningar på den punkten. Blir pappersarbete och några möten och sedan ska jag ut i solen på direkten. Tänker mig balkonghäng, tidningar och en Solero Pineapple som vi köpte en låda av igår. Kommer bli en favorit i sommar det vet jag redan då jag testade en redan igår kväll. En enkel, fräsch isglass som innehåller mycket frukt, gott, gott!

Påtal om glass, så testade ju jag Ben and Jerry´s för någon vecka sedan och jag är nog inte som er andra, för jag tyckte inte alls det var något speciellt med glassen. Förstår inte alls det stora? Jag tycker att Carte d'Or Texas Pecan är bra mycket godare, där måste jag hejda mig när jag kommer igång med skeden. Tyckte Ben and Jerry´s mest var söt och sliskig. Så nej ni kommer få behålla den glassen jag kör vidare med min Texas Pecan istället passar mina smaklökar bättre.

Nope nu ska jag kila ut, ha en ljuvlig dag!

Kramar ♥

Update: Nu har det mulnat över här, jag blåste för hårt så solen försvann tydligen ;-)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Härligt med sol och att du blåser över lite till oss andra! ;) Är mulet här nu, så vi hoppas ditt blåsande funkar nu då! :)



Skönt att jag inte är den enda som inte begriper storheten med Ben and Jerrys. :) Allt för att jag gillar sötsaker, men ibland är en del saker "för söta" och det är inte alls gott.



Jättekul att få en lite sneak peak på vad du shoppat over there! :)



Massor kramar!

2010-05-18 @ 08:10:25
Postat av: Maria

God morgon och välkommen hem. (Lite i efterhand...) Hur känns det att vara tillbaka? Vilka härliga bilder du tagit i inlägget innan på alla körsbärsträd. Det är så himla fint nu när allt slår ut. Blir alldeles lycklig! =) Hoppas att du får en härlig dag. KRAM

2010-05-18 @ 08:19:53
Postat av: Designing good life - Sarah

Själv hävdar jag bestämt att Häagen-Dazs gör den bästa glassen! ;-)

2010-05-18 @ 09:20:58
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Pillan

Ja jag är också en älskare av Texas pecannöt plus att jag är så barnslig att jag blandar den med mjölk och rör ut, slurp!



Har aldrig testat Philosophys produkter men blir helt klart sugen när jag ser dessa!

/PIllan

2010-05-18 @ 09:26:21
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Gillar inte heller dom glassarna...tycker dom é för degiga å söta....Så då é vi 2! =)

2010-05-18 @ 09:42:51
Postat av: Karin

Vilka härliga dofter på duschcrèmerna du införskaffat!



Hoppas du får en härlig dag, trots att det mulnat på!

Äntligen verkar solen hittat till Halmstad idag! =)

Kram på dig

2010-05-18 @ 09:48:16
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag är en hardcore-fan av Philosophy och dregglar av avund. Särskilt när jag ser Bubblegum!



Min första tanke när du skulle åka till NY var, lyckans ost hon får shoppa på Sephora =)



Hoppas att solen kikar fram lagom till din promenad hemåt. Kram.

2010-05-18 @ 12:12:41
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Testa Häägen Daaz istället,min absoluta favorit!

2010-05-18 @ 12:35:00
Postat av: Nicky

Älskar Philosophy!! Pineapple coconut låter helt underbar!!



Önskar dig en skön kväll! Kram/Nicky

2010-05-18 @ 21:15:37
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nicky:

Den luktar ljuvligt, makens favorit desutom ;-)



Ha en skön kväll du också, kraaam/Anna

2010-05-18 @ 21:20:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

anna jag hâller med!! carte d'or har mycket godare smaker som inte âr sâ sötsliskiga..

2010-05-19 @ 08:20:14
Postat av: Nilla

De där flaskorna ser helt underbara ut, helt klart must-haves till vårat badrum när det blir renoverat!



Kanske kan man beställa dem från usa eller finns det någon butik i stockholm som säljer dem?



Hoppas att du får en solig dag!

2010-05-19 @ 08:45:59
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Linda

Såg att du köpt nya flaskor från Philosophy .. Jag skickade själv efter en i doften raspberry sorbet för ett tag sen men jag måste säga att jag blev jättebesviken :(

Hade tänkt mig att den skulle dofta mycket, typ som Body shops produkter, men den doftar knappt nånting ... Är alla duschcremerna så eller har jag fått ett måndagsex måntro ??

2010-05-19 @ 21:03:48
URL: http://tradgatan21.bloggplatsen.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Linda:

Raspberry sorbet blev jag besviken på också när jag köpte den för några år sedan. Tyckte den luktade konstgjort/billigt på någotvis. Tycker inte alls att den gör Philosophys andra produkter rättvis. Alla andra jag testat luktar riktigt riktigt gott, är nog bara otur med den doftkombinationen.



Kram/Anna

2010-05-19 @ 21:32:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Linda H

Vad typiskt att jag skulle köpa just Raspberry Sorbet när jag äntligen fick tummen ur och beställde :(

Jag får väl testa nån annan framöver ..

Tack för ditt svar på min blogg iaf :)

2010-05-21 @ 16:38:08
URL: http://tradgatan21.bloggplatsen.se
Postat av: Susanna

Hmmm.. jag tror det finns någon variant på de där på HM

2010-05-27 @ 12:24:52
URL: http://sussieliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0