Home sweet home


Så är vi åter hemma i älskade lägenheten igen, borta bra
men hemma bäst!


Så är det vardag igen och vår oförglömliga vecka i staden som aldrig sover är över för denna gång. Flygresan hem slutade lyckligt tillsist, planet var överbokat när vi kom till flygplatsen så vi fick erbjudande att ta ett annat plan via London och fick 6 000 kr i resecheckar var att flyga vart vi vill med SAS för inom ett år som kompensation. Så att vi kom hem sju timmar senare igår söndag än planerat gjorde inte så mycket med facit i hand. Sitter redan och funderar på vart vi ska fara nästa gång. Eller nästa gång vi flyger vet vi redan, då det är bokat och klart att vi om fem veckor flyger till Grekland för en veckas hederlig solsemester, men sedan får vi se vart vi hamnar helt enkelt. 

Igår väl hemma blev det till att packa upp och tvätta all packning. Som sagt en oförglömlig och perfekt resa, men nu väl hemma så känns även detta väldigt bra. Det som slog mig när vi kom hem var att det är så somrigt och grönt i naturen och Luma parken här i Sjöstaen står just nu i full körsbärsblom. Ska knäppa en bild någon dag när jag går till jobbet ska ni få se hur oerhört vackert det är där just nu. 

Förövrigt blev det tidig sänggång framför "Wallander - Jokern" igår men kan meddela att jag aldrig såg slutet, somnade som en stock mitt i filmen. Ikväll när jag kommer hem ska jag gå igenom alla våra kort. Har tagit över 630 bilder(!) så det är lite att gå igenom. Så det kommer säkert några fler bilder från resan framöver här på bloggen för er som är intresserade av det. Vet även att vissa av er är nyfikna på mina små inköp och får väl se till att fota dem också här i veckan.  

Nu måste jag kila mot verkligheten och en veckas vanligt arbete igen. Ha en bra måndag!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Skulle också tagit ett senare flyg för 6000 spänn!

Jag är väldigt sugen på att se fler bilder och väldigt nyfiken på dina inköp ;-)

2010-05-17 @ 08:18:55
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Malin S

Du var en tappar en som jobbar dagen efter hemkomst. Men det kanske inte blir jetlaggat från östkusten?



Det var otroligt generöst av SAS måste jag säga. Jag trodde att man i dessa tider inte blev kompenserad särskilt mycket. Och om man blir det så är det typ med en macka & kaffe liksom ;)



Ha en toppenbra vecka! kramar.



2010-05-17 @ 08:39:15
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

VÄlkommen hem igen :) låter inte helt fel med resecheckar emot att komma några timmar senare hem,skulle jag också valt. Skulle jätte gärna vilja se bilder du har tagit.hoppas du får en bra måndag! Kram

2010-05-17 @ 08:46:01
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Välkommen hem :)



Ser fram emot fler NYC inlägg, roligt att er resa blev så lyckad!

2010-05-17 @ 08:48:15
Postat av: Louise B

Låter som en härlig resa med 630 bilder tagna! Blir kul att se några fler :) Och kompensationen i resecheckar var ju inte fy skam!



Kram

2010-05-17 @ 09:00:16
Postat av: Karin

Borta bra men hemma bäst som man brukar säga! =)



Det var ju fint med lite resecheckar iaf!

Hoppas du har en bra dag på jobbet!

Kram

2010-05-17 @ 10:42:15
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad skönt att ni kom hem välbehållna och dessutom 12 000 kronor rikare, inte dumt alls ju :-)



Visst är det vackert ute nu och vilket väder ni kommer hem med, äntligen är den riktiga värmen här! Som man har längtat :-)



Ser fram emot massa bilder här på bloggen framöver och en dejt snart (Göteborgs uteservering är ju riktigt trevlig...), massa kramar!

2010-05-17 @ 11:33:34
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: EVA

VÄLKOMMEN HEM.SKA BLI ROLIGT ATT SE VAR NI HAR SHOPPAT.

INTE SÅ DÅLIGT ATT FÅ LITE EXTRA PENGAR TILL EN NY RESA.

KRAM EVA

2010-05-17 @ 13:44:26
Postat av: Abbe

jag lovar.. man behövde inte ha jet lag för att somna i soffan till Wallander:-) Jag gjorde det samma och då hade jag varit ledig i fyra dagar.

2010-05-17 @ 14:35:22
URL: http://abfabimedelaldern.wordpress.com/
Postat av: Pillan

Grattis vilket byte! Bara att planera för nästa trip;)

Skönt att komma hem och ha en liten mellanlandning innan Grekland hägrar

Ha de bra/Pillan

2010-05-17 @ 16:01:54
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: FIA - More of White

Välkomna hem!

Ser fram emot att se vad du shoppat ;)

Ha en bra vecka här hemma i Huvudstaden igen.

Kram Fia

2010-05-17 @ 19:33:50
URL: http://www.moreofwhite.blogspot.com
Postat av: Anette

Hejsan!! Välkommen hem! Vad bra med lite nya resecheckar. Ressuget är som värst när man precis har kommit hem i från en resa tycker jag. Ska bli så kul att se mera bilder på resan och era inköp. Ha en bra måndagskväll. Kraam Anette

2010-05-17 @ 19:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0