I ♥ New York










Vår måndag i bilder. Allt från fantastisk utsikt från Top of The rocks, till
Frihetsgudinnan och en vy av Manhattan Skyline från vattenvägen! Vi har
helt enkelt hunnit med ganska mycket denna måndag. Imorgon är en ny

dag och nya upptäktsfärder ska göras. I ♥ New York!

Denna måndag den 10 maj har maken och jag spenderat på toppen av Top of The rocks skyskrapan (Rockefeller Center) med en milsvidd utsikt över Manhattan med alla sina kända landmärken, stadsdelar och med Central Park som en grön oas i mitten av alla skyskrapor. En perfekt dag att åka upp för att spana in utsikten med tanke på det strålande vädret vi har, dock är det inte särskilt varmt så både trench och sjal har vart på.

Förutom att ha befunnit oss sjukt högt över marken har vi också hunnit med en tur på Hudson river med Staten Island färjan där vi spanat in Frihetsgudinnan och även sett Manhattans skyline när vi åkte tillbaka till Manhattan från Staten Island, mäktigt! Vidare blev det en promenad på Wall street samt runt platsen där de två tvillingtornen rasade den 11 september 2001. Nu kallat Ground Zero. En liten lunch i spektakulära China town och så lite shopping för min del på Century 21 som avslutning. En alldeles perfekt måndag i mina ögon.

Nu är klockan strax efter 19 over here och nu ska vi vila benen och huvudet från alla intryck någon timma eller två innan det är middagsdags. Ikväll blir de troligtvis besök på någon restaurang här i Midtown där vi bor. Enkelt och smidigt!

Tack för era kommentarer, extra kul att ni vill/orkar skriva när jag är borta. Skoj att logga in här såhär på kvällskvisten och mötas av era rara kommentarer, tack som sagt!

Nu: sängen! 
Vi hörs en annan dag!

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: jessi

Så klart jag kollar och jag njuter o glädjs av att se era härliga bilder! Visst är det bra med Rock of the top, slippa köa utan få tid till hissen! Sen är jag nyfiken på vad du fyndat på 21 century, jag har hittat väskor därifrån som jag bara älskar!



Jag har försökt tänka ut tips som jag glömt dela med mig... Jag har själv inte varit men vill till Brooklyn Williamsburg, det ska vara där de trendigaste butikerna o cafeerna finns. Vi har haft fullt upp med Manhattan men har man tid o lust så är det säkert väl värt att ta tunnelbanan dit.



Sen är ju boathouse på Central park underbart, du kan både äta eller ta en drink där. Väldigt New York! DNKY butiker är också bra, har hittat kläder o väskor där. De har stort utbud o roliga grejer.



Sen är METS museet på Central park helt fantastiskt, även om man inte är konstintresserad är salarna underbara och utsikten från deras terass magnifik! Även Moma (ligger nära Plaza hotel) moderna museet är väl värt ett besök, byggnaden är så fin inuti. Guggenheim museet är häftig som byggnad men inte så stort utbud av konst men har man vägarna förbi så är det bara att kolla in en stund.



Sen är centralstationen, ni bor ju väldigt nära den mäktig med sina stora pampiga sal och biblioteket, där Carrie egentligen skulle gift sig otroligt fint. (ligger också ganska nära er)

Tiffanys är ljuvligt med flera våningar med smycken, de har bara en hel våning för silversmycken om man vill köpa något "billigare". Köpte ett hjärthalsband för 2000kr som är så fint.

Men det här vet du ju redan, kan inte tänka mig att du missar Tiffanys! =)



Mamma mia och phantom of the opera är ju fantastiska musikaler som är väl värda att se. Om man inte vill köa för billigare biljetter så kan man bara gå till kassan i varje teater o köpa. Det är inte säkert det finns bra platser just den dan men ni bor ju nära så kan komma tillbaka en annan dag o se föreställningen.



Ni vet säkert det mesta jag tipsat om men jag skriver ändå för säkerhets skull! om jag minns rätt så har jag redan gett tips i mal men man vet aldrig med mitt minne!



KRAMISAR!



2010-05-11 @ 07:05:28
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Frida Andersson

Åh är så grymt avis. Skulle åkt dit den 20 april men då stoppade askmolnet oss :(

Verkar att döma av dina inlägg att ni har det toppen! Njut riktigt ordentligt för mig oxå!

2010-05-11 @ 07:56:13
Postat av: Annica

Jag älskar storstäder och New York måste ändå vara en av storstädernas storstäder. Vi har planenerat att åka dit inom några år och när du beskriver er upplevelse vill man ju gärna åka dit så fort som möjligt. Hoppas att de dagar ni har kvar blir lika underbara.

Kram Annica

2010-05-11 @ 08:02:27
URL: http://annicaostlund74.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Vilka härliga bilder :D



Tack för att du uppdaterar bloggen, det är så kul att höra om er resa!

2010-05-11 @ 08:06:30
Postat av: Micaela

Jag är så glad för din (er) skull att du (ni) får uppleva New York! Blir avundsjuk (på rätt sätt) när jag läser dina inlägg. New York är mitt drömresmål och jag SKA dit en vacker dag =) =) Njut av resan nu och ta så mycket bilder som möjligt, jag blir glad av varenda en! Kram

2010-05-11 @ 08:30:20
Postat av: Annie

Vad gulligt av dig att orka uppdatera oss så bra. Härliga bilder! Hur är maten? Har ni hittat några guldkorn till restauranger? Kram till er som verkar ha det fantastiskt!

2010-05-11 @ 08:30:50
Postat av: Maria

Ser helt underbart ut. Jag vill också dit! =) När jag ser alla bilder vill jag absolut inte sitta på jobbet, utan hellre kasta mig på första bästa flyg till NY ;) Ha en underbar tisdag! Kram

2010-05-11 @ 08:55:28
Postat av: Theresé

Åh vad härligt det ser ut, är väldigt avundsjuk på dig nu!!! Men samtidigt glad att du får uppleva det. Ser ut som ni har det kanon och jättefint, njut i massor nu!!



Kram kram

2010-05-11 @ 09:02:16
Postat av: Sofia

Nästan lite avundsjuk. Ser ju helt underbart ut :)

2010-05-11 @ 10:06:28
URL: http://appareo.blogg.se/
Postat av: Sara

Såklart jag kikar in här även om du inte är hemma ;-) Vilket hotell är det ni bor på?

2010-05-11 @ 11:11:39
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Superkul att få läsa dina uppdateringar där bortifrån! Ni ser ut att ha det supermysigt och det "känns" verkligen så också när man läser. Ha en fortsatt fin dag! Kram kram

2010-05-11 @ 11:52:54
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: fanny

va mysigt det ser ut på bilderna:) jag bodde i new york i ett år och gick i skolan där. har släkt där och snart tänker jag också dra med maken på en tripp! hoppas ni har det bra, men det tror jag :D kram fanny

2010-05-11 @ 12:14:09
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: two olsson sister

Väldigt cool blogg!! =)



//Sofia

2010-05-11 @ 15:55:23
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Cia

Jättekul att se dina härliga bilder från New York!

Ha en fortsatt trevlig resa.

Kram

2010-05-11 @ 16:28:43
Postat av: Carolines hemligheter

Snacka om att man blir sugen på en resa till NY när jag kikar in här hos dig, känns som ett måste att komma dit en dag! Låter som att ni har det alldeles, alldeles underbart :-) Njut till fullo av dina dagar i the big apple, massor med kramar!!!

2010-05-11 @ 16:36:06
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Pillan

Åhh vad ni verkar ha det toppen! Mycket intryck att smälta antar jag...



Ha en fortsatt trevlig semester! Pillan

2010-05-11 @ 18:47:37
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ser helt fantastiskt ut, förstår om du stortrivs ;o)



Kramen

2010-05-11 @ 18:59:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Låter som ni har det toppen,

njut av underbara semesterdagar!



Stor kramis

2010-05-11 @ 20:33:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Christina

Härligt att se dina bilder och drömma sig tillbaka! Vi bodde på samma hotell när vi var i New York första gången, utsikten är ju oslagbar! Kul att se New York i grön skrud, måste åka tillbaka igen :) Njut och shoppa loss ordentligt ;)

2010-05-11 @ 22:25:19
Postat av: Camilla

Verkligen jättefina bilder du tagit och gjort ett så fint collage av! Man får känslan av hur det är att vara i NY :-)



Njut er resa!!



Kram/Camilla

2010-05-11 @ 22:53:22
URL: http://vitha.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det ser och låter helt fantastiskt!

Ha en fortsatt underbar vistelse i NY

Kram

2010-05-12 @ 10:41:48
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej min fina vän!! Ser ut som ni har det såå himla bra, det är du värd att bara få njuta och umgås med mannen..=) Ha det nu toppen sista halvan av semestern så hörs vi när du är hemma igen!!

Stor kram från mig..

2010-05-12 @ 12:44:16
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej Anna! Allt detta gjorde jag också när jag var där, åhh vill tillbaks. Visst va det stort inne på Centry 21, va så himla mkt kläder överallt. Ha det så bra! Kram

2010-05-12 @ 17:42:07
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt att få följa med på er resa. Jag har läst din blogg ett tag nu och tycker du känns jordnära och smart. Inte en vanlig kombo i bloggland. Om det är något jag är trött på är det dumhet och noll ambition förutom att visa upp sin senaste shopping. Du är dock inspirerande och intressant.

Jag länkade för övrigt till dig idag för att tipsa om ett läsvärt inlägg. Jag hoppas det går bra.



Kram

Mia

2010-05-13 @ 21:40:27
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Cyrusfan

vad fin blogg du har! =)



//Sofia

2010-05-17 @ 19:43:03
URL: http://www.Cyrusfan.soclog.se
Postat av: Malena

NU LÄNGTAR JAG TILLBAKA!! NUUU! NÄsta gång blir det med bebis! Kommer ihåg från sist jga var där att man inte såg så mycket bebisar på manhattan! Det är kanske lite tabu där :)



Kram!

2010-05-20 @ 09:37:47
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0