Magic view over Manhattan


Utsikten från vårt hotellrum på "Millenium UN Plaza". Vi ser Empire State
Building & Chrystler Buildning från rummet. Likaså FN-skrapan & East river.
Sämre utsikt kan man abolut ha, jag är helt betagen ♥




Vår softa söndag i Central Park. Hamnade bl.a framför en Baseball match
i gräset där vi vilade benen ett tag.

Så fort jag satte mina fötter här på Manhattan kändes allt redan bekant från första sekund. Lite som en deja vu. Staden där många tv-serier och filmer utspelar sig och där står plötsligt lilla jag bland alla gigantiska skyskrapor och bland allt myller av gula taxibilar och människor. Som att ha huvudrollen i sin alldeles egna film. Superhäftigt!

Här är helt fantastiskt, till och med bättre än jag förväntade mig och då ska tilläggas att jag hade höga förväntningar och har byggt upp dem under många års tid. Flygresan gick bra, men vi blev över 4 tim försenade på Arlanda pågrund av buckla i planet som var tvunget att lagas. Så det kunde ju börjat bättre än att sitta över 7 timmar på flygplatsen, men spelar ingen roll nu nu vi väl är här på andra sidan Atlanten. 

Vi bor jättebra till och som ni ser har vi magisk utsikt från vårt rum. Jag kan stå hur länge som helst och bara blicka ut här. Igår kväll när hela staden tändes i mörkret kändes det helt mäktig. Likaså när vi flög in över N.Y.C och jag såg Frihetsgudinnan från luften.

Idag söndag har vi vart i ljuvliga Central Park tillsammans med massa andra New York-bor som njöt av sin lediga söndag i stadens lunga. Solen skiner men inte särskilt varmt dock, blåser kraftigt. Nu är klockan strax 16:00 här lokal tid och vi är tillbaka på hotellrummet en sväng efter sju timmars promenad, inte illa.

Önskar er en fin söndag, på återseende en annan dag!

Kramar/Anna ♥  

Kommentarer
Postat av: Paula

Avundsjuk måste jag säga att jag är. Det ser helt magiskt, fantastiskt ut! Jag hoppas att er fortsatta vistelse blir lika underbar som den verkar ha varit hittills :)

2010-05-09 @ 22:12:00
Postat av: jessi

Visst är utsikten underbar!!! Nu ska min vän Eva troligtvis boka samma hotell och Ann-Louise åker ju dit i sommar. Jag ska nog bli hotellguide, skulle trivas att åka runt i världen o resencera hotell! Vi planerar att resa till NY i höst och det känns svårt att tänka sig ett annat hotell.. den vyn är ju så fantastisk!



NJUT massor och roligt att du delar med dig av foton!



KRAM

2010-05-09 @ 23:04:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Låter superhärligt. Hoppas att du får en riktig "Carrie"-vecka!

2010-05-10 @ 00:59:46
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Jättekul att du rapporterar och visar lite bilder! :)Och vad härligt att staden är över dina förväntningar! :) Låter som ni har det alldeles underbart! :)



Jag brukar tycka utsikten över vår stad här hemma (från vårt vardagsrum) är vacker med stadens alla ljus, men utsikten från ert hotellrum slår ju det med hästlängder! ;D



Massor kramar!

2010-05-10 @ 05:48:59
Postat av: Malin S

Jisses va coolt! Va skoj att du uppdaterar från er resa så man får sig en air av NYpulsen =D Ha en underbar dag (eller natt, har ingen koll på tidsskillnaden)! kram.

2010-05-10 @ 08:22:47
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Zandra

ÅÅÅÅÅ säger jag bara!! :-D

GALET avvis på er! Njut till max!

KRAMAR

2010-05-10 @ 08:33:27
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men så underbart ni verkar ha det :D O ni gör ju det ni ska, njuter!! :) Härligt, härligt!



Stor kram!

2010-05-10 @ 08:44:18
Postat av: Anna

Härligt!

Har du hunnit med någon shopping än? ;-)

2010-05-10 @ 09:21:02
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Åh låter helt fantastiskt! Åh vad sugen jag blir på att åka tillbaka :) NY är min favvostad!



Kram

2010-05-10 @ 10:06:52
URL: http://elinjosefine.blogspot.com
Postat av: Maria

Wow vilken utsikt! Det måste kännas mäktigt att se. Hopas ni njuter massa och har en underbar vecka. KRAM

2010-05-10 @ 10:21:20
Postat av: Annie

Åhh det verkar helt fantastiskt, jag är inte så lite avis på er:-) någon gång ska jag också resa dit och du får gärna lägga ut länken till ert hotell.



Tack för fin reseskildring, njut resten av er fantastiska vecka! Kram från ett kallt Närke

2010-05-10 @ 10:25:39
Postat av: Sofia

Så häftigt!!



Kul att höra att ni har det bra :)

2010-05-10 @ 10:29:06
Postat av: jessi

Minns inte om jag skrivit till dig så jag skriver igen! Jag blir helt galen när jag ser dina foton, längtar såå tillbaka!!! Jag kollade om det fanns lediga rum i höst men såg ut att vara ganska bokat så det gäller att bestämma sig snart så vi får rum! Vill ju uppleva utsikten igen och det är ju så bra läge!



Ha det gott!

2010-05-10 @ 11:05:54
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj vilken magisk utsikt :) Riktigt fint!

Vi har nyss kommit hem från Paris och jag har en ny favvostad! Så himla vacker stad! Känner igen mig när du säger att du redan kände igen dig från filmer, så kände jag också när vi kom till Paris och det var en häftig känsla. Hoppas ni får en bra resa och att ni har det helt underbart i Manhattan!

Kramar

2010-05-10 @ 11:52:34
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Maxiander - A

Åhhh vad trevligt!

Hade dödat för att vara i er sits nu!



ha en underbar resa

/A

2010-05-10 @ 12:57:25
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Sara

Ni verkar ha det helt underbart :-) NJUT tiden i NY!

2010-05-10 @ 17:14:30
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Hej! Va kul att få en uppdatering ifrån din resa. Kan tänka er att ni har det underbart, fin utsikt från erat rum också. Så härligt att mysa i Central park. Ha en fortsatt bra semester! Kram

2010-05-10 @ 18:58:23
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: EVA

MYCKET AVUNDSJUK PÅ ER HADE GÄRNA VARIT DÄR.VILKA BILDER.MAN FÅR DRÖMMA LITE.

NJUT NU!!!!

KRAM EVA

2010-05-10 @ 19:18:38
Postat av: Berenice

Beautiful!!!

I wish you a wonderful week;-)

Hugs

Berenice

2010-05-10 @ 20:40:25
Postat av: Ann-Louise

Underbart!!

Känns bra att veta att man ska dit snart och se det samma!!

Vilken våning bor ni på? Rumsnr om man får fråga. Vet ju att du jobbade för att få till det och det har jag också gjort men vill försäkra mig =0)



Njut livet nu och tanka energi och minnen för ett tag!



Kramar

2010-05-10 @ 21:17:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Nicky

Wow vilka häftiga bilder! Ha det så bra resten av semestern, njut och ta flera bilder!! :D ;)



Kramar/Nicky

2010-05-11 @ 20:21:06
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0