Neon lights överallt


Time Square by night, galet med all neon, blinkande skyltar och trafik

N.Y.C by night är så vackert. Att staden aldrig sover det stämmer verkligen.

Vacker skymning från vårt hotellfönster på Millenuim UN Plazas 32 våning

Lite mera Time Square, som sagt galet med alla neonskyltar och folklivet
som är precis över allt. Jag älskar det dock!

Tiden går alldels för fort känner jag! Det är precis som hemma, här går tiden fort trots att vi är lediga och bara skrotar runt här på Manhattan. Min drömresa börjar sjunga på sista versen. Imorgon fredag är sista hela dagen vi har här, snyft! Dock har vi verkligen hunnit med allt det som jag önskade att vi skulle hinna med att se och göra, så jag är urnöjd med resan.

Idag har vi vart ute och strosat i det ljuvliga vädret. Riktigt varmt och strålande solsken, ljuvligt! Har vart överallt känns det som. Började med Fifth Avenue och betade av en massa affärer; SAKS, Bergdorf Goodman, Louis Vuitton, Sephora, Tiffany & Co m.fl. Tog sedan en taxi till nedre Manhattan och Battery Park, åt en burgare på ett McDonalds nära Wall street där de hade en levande pianist. Inte på alla snabbmatkedjor man har sett detta ;-) Sedan shoppade maken loss rejält på Century 21, både en kostym, kavaj, skor och hör och häpna 17 st silkes slipsar(!) fick han med ut ur affären. Själv kom jag endast ut med en Kashmirsjal i snygg fuschia denna gång, men jag gjorde min shopping i den butiken härom dagen.

Nu har vi ett litet vilostopp uppe på hotellrummet. Skönt att trippa upp på rummet efter många timmar till fots. Ikväll blir det middag ute igen. Vi har inte riktigt hittat någon favoritrestaurang, hittills tyvärr. Får se vart vi hamnar idag. Sugen på en riktig amerikansk stek idag tror jag bestämt.

Sköt om er, nu ska jag vila en sväng. Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Synd att drömresan snart är slut men skönt att ni hunnit det ni velat i alla fall.



Hoppas man får se lite bilder på vad du gjort för shopping-fynd sedan. :) Alltid lika roligt och inspirerande. :)



Njut riktigt av er sista dag nu och hoppas hemresan går bra sen utan förseningar eller annat.



Massor kramar!

2010-05-14 @ 05:49:51
Postat av: jessi

Visst är NY magisk kvälls och nattetid, alla neonljus o skyskrapor. Det är nog det vackraste jag sett! Shoppingen är fantastisk, man vill bara köpa allt... överallt så härliga butiker! Jag kom på ett tips till som du säkert redan vet. 21 forever är deras typ HM med moderna prisvärda kläder!

Kul att maken hittade kostym och nu kommer han klara sig länge med sina nya slipsar! Jag har också köpte kashmir sjalar därifrån, de är så fina!



Hoppas er sista dag blir underbar, njut och tänk att det här är inte sista gången ni är där, New York finns kvar!



KRAM

2010-05-14 @ 08:00:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Underbara bilder från NY!

Vill oxå dit... Kram!

2010-05-14 @ 08:42:11
Postat av: Elin

Av bilderna att döma så har ni det fantastiskt! Njut sista dagen "over there". Kram

2010-05-14 @ 09:03:36
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Maxiander - Alex ♂

Hoppas ni haft en underbar resa, verkar så iallafall!

Välkommna hem

/A

http://www.maxiander.se

2010-05-14 @ 11:58:00
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: EVA

TACK FÖR ALLA UNDERBARA BILDER.HOPPAS NI HAR HITTAT MYCKET FINT ATT HANDLA.

KRAM EVA

2010-05-15 @ 10:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0