Vintervacker promenad


Gårdagens fantastiska vinterdag här i Sjöstaden. Vår "egna"
lilla skidbacke tornar upp sig som ni ser i bakgrunen. Massvis
av snön ligger kvar här ännu.  


Även isen ligger tjock och snötäckt på Hammarby Sjö. Att
det om några få månader kommer vara fullt med fågel- &
båtliv här är just nu svårt att förstå.


Vackert, vackert..


Under promenadensgång blev det ett värmande fikastopp...


... med både kaffe och semlor.


Efter en mulen söndagsförmiddag så är nu solen återigen på plats över Sjöstaden. Slår kanske inte riktigt gårdagens helt fantastiska vinterdag, men inte långt ifrån. Maken och jag var då ute på en härlig promenad med efterföljande fikastund för att värma oss en aning. Var så galet vackert ute att jag flera gånger under promenaden bara var tvungen att stanna till, njuta och bara insupa allt det underbara.  

Tillbringade sedan lördagskvällen med maken, hämtpizza och "Andra chansen". Ingen av mina favoriter gick vidare till finalen tyvärr. Höll på Neo och Alcazar, men det blir istället Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson jag får se tillsammans med resten av finalbidragen i Globen (Ericsson globe) nästa lördag då jag likt förra året ska dit och se genrepet. 

Idag hade jag en tanke att ta en sväng på stan. Är både sugen på att hitta en ny färg på läpparna och hitta en passande födelsedagsklänning att bära den 26. Men hamnade framför filmen "Sommaren med Göran" istället och fick enormt sommarlängt. Vad vackert Sverige är på sommaren, längtar... Nu är jag inte lika upplagd för butikspan längre, försökte få med mig mannen min men intresset verkar svalt så det blir nog att jag också stannar hemma istället och myser denna söndag. 

Hoppas ni haft en riktigt bra dag, på återseende. Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken myshelg ni har haft :-) Här är en till som längtar efter sommaren - sol och värme, nu tack! Njut kvällen!

Kram Nina

2010-03-07 @ 15:58:45
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Ser på dina fina bilder att ni haft lika soligt och fint som vi. Tycker det gör jättemycket när man, som mig, tycker vintern är en jobbig årstid.



Butikspan hade vi här igår och karln min letade nya solglasögon för fullt, dock utan att hitta några som föll honom på läppen. Det blir väl följetång i veckan istället. :) Själv hittade jag en underbar kappa på rea. Sådant är ju välkommet. :)



Ha en fortsatt fin söndagkväll Anna!

Massor kramar!

2010-03-07 @ 17:28:02
Postat av: Elin

Jaa du är inte ensam om att vara avis hehe! :) Det ska verkligen bli heelt underbart, och det är ju perfekt tid att åka iväg kalla sverige också!



Jag vet inte om jag ska blogga, kanske någon gång. Vi kommer ju iallafall ha med oss en laptop så det kan vara möjligt ;) Kommer däremot ta tusentals kort som jag alltid gör när jag är på semester. Tar med systemkameran plus och en digitalkamera! Så massor av bilder kommer du få se ;)



Puss och kram :)

2010-03-07 @ 17:30:12
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Solglasögon som inte föll honom på läppen, trodde det var på näsan han skulle ha dem... fniss ;-)



Kappa på rea låter kanon förövrigt, ha en fortsatt fin söndag.



Kraaam



Elin:

Åhhh vad kul att få se bilder framöver då, antingen under resans gång eller senare :-) Sm sagt avis blir man, sol och värme längtar jag efter nu!!!



Ha en skön söndag, Puss, puss!

2010-03-07 @ 17:34:21
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Tack för kommentaren, jag är riktigt nöjd själv faktiskt!!

Håller med helt om låtarna igår. Visst är de OK men man vill ju ha lite fartigt. Skoj att se genrepet sen.

Jag köpte ett läppstift/glans i Paris på Sephora som jag bara älskar, tror du skulle gilla det med. Riktigt vårsomrigt jag har svårt att hitta rätt annars! Synd den affären inte finns i Sverige.



Nu får vi hoppas på sol och värme till veckan.



Kramar

2010-03-07 @ 17:49:58
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, supermysig lördag ju! Perfekt med ett fikastopp också på vägen.



Hoppas du & maken har en minst lika mysig söndag, men det tror jag nog ;) Kraaaam

2010-03-07 @ 18:02:11
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna

Älskade Sjöstaden. Det är verkligen såå fint här!

2010-03-07 @ 19:49:00
URL: http://annasbo.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh, vilka underbara foton du tagit på vacker natur, tänk att det om ett par månader kommer sprudla av liv där nere i hamnen, längtar efter vår...



TACK för din omtanke, det värmer då livet är upp och ner och jag tvingas vara den starka fastän jag själv mår skräp, man kan ju som bekant inte lätta sitt hjärta helt på bloggen utan får välja sina ord, det är så mycket mer än bara mina sjukdomar som spökar för tillfället... ändå skönt att skriva av sig lite, och då blir det tyvärr i gåtor...



Hoppas du får en mysig söndagkväll



Kramar Bella

2010-03-07 @ 20:51:58
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: linda

Det är fint i sjöstaden!!!! Och mycket fina bilder!

2010-03-08 @ 21:18:22
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0