Tisdagskväll


Kvällens räddning låg i brevlådan idag; Ett nytt nummer av
"Allt om mat" med bland annat en massa recept & repotage
från Italien. Låter lovande, älskar Italiens mat.


Idag har vädret visat upp sig från sin bättre sida. Sol i stort sett hela dagen bortsett från tidig morgon då det var mulet och grått. Satt en bra stund med öppet fönster på kontoret vid lunchtid och det var inte ens kallt, utan det kändes väldigt skönt med den friska vårluften (så frisk den nu kan vara med tanke på all stadstrafik utanför kontoret…)

 

Ännu mer har växt fram här hemma i köket med hjälp av dagens hantverkarhjälp. Hade hoppats att allt skulle vara klart som idag, men en dag till ser det ut att ta innan allt är på plats. Flera av er har undrat om vi byter ut hela köket, men så är inte fallet. Alla skåp och luckor är kvar, det som byts ut är köksbänkarna samt så görs lite annat rivningsarbete. Ni ska få se resultatet framöver, jag lovar!

 

Inga desperata hemmafruar ikväll klocka nio. Går något ”CSI maraton” i flera dagar, så det blir inte heller något nytt avsnitt av "Greys Anatomy" imorgon kväll, hmmm! Men bra på sitt sätt egentligen för då kan jag ägna min tid åt andra saker än att bara sitta och stirra på tv:n. Tur nya numret av "Allt om mat" låg i brevlådan när jag kom hem idag. ”Halv åtta hos mig” i Köpenhamn denna vecka missar jag i vart fall inte.

Blev hämtmat även idag. Tog med mig indiskt hem då vi fortfarande inte har någon fungerande spis. Tur det finns take away! Nu ska jag ta en dusch innan det är dags för kvällens matlagningsprogram.

Önskar er en mysig tisdagskväll, hörs imorgon igen!


Kramar ♥  

Kommentarer
Postat av: Emily

Att man kan byta ut Desperate Housewives mot CSI är en riktig gåta! Tur att det är Cougar Town iallafall :)

2010-03-30 @ 19:13:01
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Elisabeth

Det blir spennende å se hvordan det blir! Blir bra når det blir ferdig tenker jeg :) Jeg har også gjort noen forandringer her hjemme, mangler bare litt rydding - gøy med litt endring. CSI er bra det også synes jeg i hvertfall, men det slår ikke Greys A - det er nummer 1!!! Nå skal jeg unne meg ett glass hvitt vin. Kos deg denne tirsdagskvelden og god påske. Kos dere med noen fridager. Jeg skal jobbe hele påsken, det er en av ulempene med å være sykepleier. Takk for dine fine og inspirerende innlegg. = )

2010-03-30 @ 19:46:38
Postat av: Anneli

Visst är det inspirerande med mattidningar! Min Laga Lätt damp ned i brevlådan idag. Hoppas att jag hittar en massa gott att laga!

2010-03-30 @ 20:04:00
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Bella

Härligt med en massa recept på italiensk mat!!



Ska bli spännande att få se hur det blir ert kök, är så klart nyfiken :)



Hoppas du får en fin kväll



Kramar BElla

2010-03-30 @ 21:04:16
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Hej Anna!



Vilka fina födelsedagspresenter du fick & kameran var ju bara WOW :-) Vilken snäll man du har.



Hoppas det går bra med de nya inredningsplanerna av köket, sköter bygg-gubbarna sig??! ;-)



Kramar Anna

2010-03-30 @ 21:26:37
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Evelina

ÅÅ ser ju att du fyllt år! Grattis finaste i efterskott! :) Hoppas att din dag var fantastisk!



Kramar från Evelina

2010-03-30 @ 21:36:48
URL: http://eveangelina.blogspot.com/
Postat av: jessi

Ja take away är perfekt och för oss är det räddningen många gånger. (vi har inga renoveringar att skylla på men ointresse för matlagning o tidsbrist)



Det ska bli spännande att se er köksförvanling, små saker kan göra stora förändringar!!!



Jag mår bra o ska snart iväg till jobbet igen, skönt! Tack för att du bryr dig, härligt med bloggare som hör av sig när man är sjuk. Ger nya krafter.



KRAMIS

2010-03-31 @ 07:38:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är bara att kolla avsnittet av DH på kanal 5 play ist =) Jag streamar fr USA o har sett alla avsnitt nu. Det kommer hända sååå mycket...



Glad Påsk!

2010-03-31 @ 14:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0