Vit fjäderskrud


Är inte mycket för påskpynt men lite fjädrar vill jag absolut pryda hemmet med. 
Blev lite småsugen på att blanda upp de vita fjädrarna med någon annan kulör
igår när vi var på Hötorget och såg alla buntar med färglada påskris men körde
ändå på som vanligt med enfärgade vita när jag väl kom hem.

Inte många dagar kvar till påsk nu och då väntar lite extra ledighet. Funderar för fullt på vad vi ska hitta på under påskhelgen. Förra året var vi kvar här i stan och firade med några vänner samt dignande godisfyllda påskägg. Var dessutom ett fullkomligt strålande väder. Jag låg ute på balkongen och solade en av dagarna så hoppas det blir en repris i år igen med både festligheter, vänner, dignade påskägg och värmande solstrålar.

Gårdagens lördagskväll blev riktigt lugn. Vi kikade på första delen av tv-versionen av Stieg Larssons "Milleniumtrilogi". Tycker det är så mycket bättre redan med fler detaljer än vad som visades i filmerna som av förståliga skäl var tvungna att bantas ner.

Vår lördagsmeny med baby back ribs och potatisgratäng blev supergott. Recept på baby back ribs finner ni här. Det var dessutom någon av er som undrade över recept på potatisgratäng och den jag brukar göra är så här:

Potatisgratäng 2 pers

Ingredienser:
5-6 potatisar
1 gul lök
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 1/2 dl riven västerbottenost
2 1/2 dl mellangrädde

Gör så här:
Sätt ugnen på 225°. Skala och skiva potatis och lök. Varva potatis, lök salt, peppar och ost i en ugnssäker form, avsluta med ost. Häll över grädde och tillaga i mitten av ugnen ca 40 min.

Just nu snöar det ute och det underbara vårvädret från igår är som borttrollat Har en hel del nya inredningstidningar att gå igenom så nu blir det en mustig espresso och inredningsspaning. Senare ska jag ta tag i lite jobb inför veckan och kanske ta en liten sväng till Forum Nacka. Är på jakt efter en viss sak som jag hoppas finna där, så håll tummarna! 

Vi hörs senare! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Ja vart tog vårvädret vägen? Här snöar det också och blåser en del. Jag är glad att jag inte hann sätta något påskris med fjädrar på balkongen, för det hade känts trist med snö på dem, efter bara någon dag.



Känner också för något inredningsmagasin idag; ska nog ta en sväng till affären sedan och se vad som finns. Men först: fortsätta söndags-städningen. :)



Massor kramar!

Ps. Vad skönt det såg ut på bilderna från igår när ni satt på uteserveringen! :) Hoppas det underbara vädret återkommer snabbt!

2010-03-21 @ 11:35:37
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Så fint och stilrent det var med vita fjädrar.

2010-03-21 @ 12:18:01
URL: http://stylish-b.se
Postat av: jessi

Härligt med lite påskkänsla inomhus när det snöar utanför.. jag unviker titta ut idag!



Såg igår att ni var ute och fikade, såå ljuvligt!!! jag längtar så efter fler tillfällen till det, men det kommer!!!



Ha det så bra och njut av söndagsfriden, tidningar o butikspan o avkoppling!



KRAMIS

2010-03-21 @ 12:22:06
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Ja usch vart tog våren vägen, den var ju här och vände igår :-) Men den kommer nog snart tillbaka igen snart, snart!



Hoppas du haft en skön dag och att du hittade något bra inredningsmagasin.



Ha en fortsatt skön söndagskväll, stor kraaam



2010-03-21 @ 20:50:50
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Margareta

Jag har förstått att vitt är din färg. Jag har många tankar kring det valet men kan också tycka att det är rätt ibland. Men nu..... vita fjädrar, döende svanen. Don´t like.

Lycka till med livet.

2010-03-21 @ 20:52:58
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Margareta:

Antar att du inte är mycket för rysk balett med andra ord heller ;-)



Lycka till själv med ditt liv. Kul att du lämnade en kommentar här inne för man behöver inte gilla vitt för att kommentera =)



Kram på dig!

2010-03-21 @ 21:06:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Margareta

Nej men nu blev det litet för snabba slutsatser.

Jag har inte sagt att jag inte gillar vitt, eller?? Och rysk balett och för all del även annan är ju helt underbart. Men fjädrarna på bordet...

Kramar till dig också



2010-03-23 @ 20:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0