Pigg och glad måndag


Senaste numret av "Allt om mat" med ett härligt pastelligt
omslag. Numret utlovar bl.a. frasiga våfflor, lyxgodis & fem
läckra laxrecept, låter ju lovande. 
 

Skönt att måndagens arbetsdag är avklarad. Jag har haft en riktig produktiv dag, känns verkligen toppen, särskilt eftersom det var så oväntat med tanke på de senaste dagarnas hälsoläge. Jag har inte känt en tillstymmelse till trötthet på hela dagen. Visst näsan har runnit och några nysattacker har jag skrämt upp mina kollegor med lite då och då under dagens gång, men annars har det som sagt känns riktigt bra. Glatt humör och lätta steg, helt otroligt.

 

Belönade mig själv med en sväng till Make Up Store efter dagens slut och köpte mig mitt allra första läppstift någonsin faktiskt. Var jag sugen på någon vår/sommarsnygg färg och föll för färgen ”Praire”. Riktigt snygg färg, återstår nu att se om den passar på mina läppar. Hoppas..


Idag har årets första tussilago skymtats här i Stockholm, närmare bestämt på Ingarö. Det ni våren är påväg oavsett man kan tro det eller ej! Inte undra på att jag känner mig glad.


Ikväll ska jag sätta mig och börja fundera på bjudmat på min födelsedag som närmar sig med stormsteg. Kommer ha ett litet mingel på kvällen med fler gäster än vi har bord till men finns det hjärterum finns det stjärterum tänker jag. Får utesluta soppa bara, svårt att äta ståendes känns det som ;-)

Nu ska jag värma på lite rester och sedan sjunka ner i soffan. Ha en riktigt skön kväll! 

Stor kram ♥  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tyckte jag såg dig och din man på stan idag. Ni såg jättekära ut och så otroligt snygga och eleganta. Kram

2010-03-15 @ 20:09:41
Postat av: Erica

Hejsan



Åhh ett nytt läppstift låter som ett bra inköp nu när man vill vara lite extra vårfräsch ;)

Blir ju annars oftast läppglans...



Va roligt att du såg min man. Hoppas vi springer på varandra snart!!



Ha en bra vecka!!

Kram



2010-03-15 @ 20:50:09
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Så vårigt och fint omslag, känns verkligen att vi går mot ljusare och varmare tider.



Skönt att förkylningen lugnat ner sig för dig, själv har jag siktet inställt på att jag gjort min förkylning för i år..haha



Kul med födelsedag snart:) Ett år äldre= ett år klokare:)



KRAAM

2010-03-15 @ 20:52:33
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Bella

Härligt pastellig vårbild du bjuder på, tänk att vi redan är inne i mitten på mars :)



Hoppas du kryar på dig och känner dig helt bra imorgon :)



Kramar Bella

2010-03-15 @ 21:50:15
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilket fint omslag! Verkligen vårigt & snyggt.



Skymtar jag ett nytt fat från Mateus på bilden? ;) KRAAAM

2010-03-15 @ 22:01:23
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Skönt att höra att du är på G igen :-)

Kram Nina

2010-03-15 @ 22:09:53
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sofia

God kväll! Blev ju riktigt sugen att köpa Allt om Mat eftersom jag älskar lax i alla former, men är egentligen inte så glad för att laga mat. Serumet till ögonfransarna har jag beställt på neulash.se, ska bli kul att se vilka resultat vi får :) Sov så gott! Kram Sofia

2010-03-15 @ 22:46:35
URL: http://fiabloggen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Skönt att höra att du mår bättre! :)

Hoppas du får en lika fin och produktiv tisdag.



Håller med om att tidningsomslaget har vackra och våriga färger. Man inspireras att börja byta lite inredningsaccenter inför den kommande påsken!



Massor kramar!

2010-03-16 @ 05:39:45
Postat av: Lisa

Anna: Hade du ett par ljusbruna stövlar på dig och din snygga LV väska i måndags? Isåfall var det er jag såg. Kram Lisa

2010-03-16 @ 06:52:55
Postat av: Ulrika

Funderar på att börja prenumenera på någon typ av matmagasin för att hitta lite inspiration. Har du någon favorittidning bland mattidningarna? Tycker som med inredningstidningar att det är en jungel =)

2010-03-16 @ 11:21:02
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Malena

Var på pressbyrån här om dagen och tittade efter den men de hade kavr februarinummret. Riktigt besviken blev jag...

2010-03-16 @ 14:04:04
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lisa:

Nej jag hade varken bruna stövlar eller min LV väska igår utan hade svarta stövlar och min svarta Bayswater, så det var inte oss du såg :-) Kramar

2010-03-16 @ 18:16:56
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Fia More of White

Härligt att du mår bättre :)

Själv så har jag en liten sjukling här brevid mig...det verkar vara jobbiga baciller nu.

Åh, Tussilago :0))) längtar tills man själv ser det.

På våran lila tomt är det fortfarande stora snöhögar..men den som väntar på något gott...

Önskar dig en bra fortsättning på veckan.

Kram Fia

2010-03-16 @ 19:48:26
URL: http://www.moreofwhite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0