Min dröm i rosa


Enligt rykte så befinner sig Central park i rosa blomning vid den tiden vi ska dit.
Körsbärsträd i blommning är verkligen bland det vackraste. Hoppas kunna bjuda
er på en och annan bild från lungan av N Y och en massa härligt rosa.   

God morgon på er. Hoppas ni likt mig har sovit skönt. Jag har drömt om New York och en ”cherry blossom rosaCentral Park denna natt. Enligt rykte så befinner sig Central park i rosa blomning vid den tiden vi ska dit. Börjar så smått dra ihop sig inför vår resa och antar att det ligger i mitt undermedvetna och studsar runt som en förväntansfull liten rosa virvel i maggropen. Till helgen är det ”bara” 6 veckor tills vi lyfter från Arlanda med direktflyg mot Newarkflygplatsen. Kan inte ens beskriva hur mycket jag ser framemot att få sätta mina små fötter på den amerikanska marken för första gången. Alla man pratar med som varit i New York är lyriska och vill tillbaka, antar att jag efter resan kommer känna det samma.

 

Tisdag och denna förmiddag ska jag ha möte med två personer som jag bokade in igår och eftermiddagen ska jag sedan få att gå helt allena bland papper och lagtexter. Känner mig på oförskämt bra humör just nu, kände så igår och känns minst lika bra idag. Tror det är den stundande våren som gör en lycklig på ett okonstlat sätt.  

 
Önskar att denna vecka hade haft lite fler timmar för jag skulle verkligen vilja ha något nytt att sätta på mig på fredag. Har vart ute och kikat men inget funnit som fallit mig i smaken. Blir troligtvis så att jag får rota fram något gammalt ur mitt minimala lilla dressingroom för som det ser ut nu så blir det för tight om tid att springa i affärer och leta. Skulle vara om jag sprang på något passande imorgon före jag ska se filmen ”Änglavakt” annars som sagt får jag nog gräva djupt i garderoben denna gång och vara glad för det jag har.


Ha en ljuvlig tisdag, sköt om er!

 

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Camillasnyahem

Jag förstår att du längtar, NY är min dröm! Om jag inte vore så flygrädd... Ser iaf väldigt mycket fram till en reserapport från er, och bilder på de vackra träden!

2010-03-23 @ 07:37:39
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Cherry blossom är så vackra.

2010-03-23 @ 08:11:24
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Designing good life - Sarah

Härligt att vara på så bra humör! Skicka gärna lite hitåt... :-)

2010-03-23 @ 08:25:24
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Bella

Ååh, vilken ljuvlig bild!! Har aldrig varit i New York, men det är mitt absoluta drömresemål just nu, och längtan blir ju inte mindre av att alla som varit där berättar om hur fantastiskt det är som du skriver.



Förstår att du längtar :)



Hoppas du får en fin dag



Kramar Bella

2010-03-23 @ 08:36:34
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Trine Lise

Hei Anna!

Utrolig koselig å kikke inn her på morgenkvisten! Du skrivet på en fengende måte og har så fine bilder! New York kommer til å bli fantastisk, skal selv dit i mai, blir i nesten 3 uker. Kanskje du misset min kommentar i forrige uke (skrev bare at jeg er i New York flere ganger per år da min svigerfamilie bor der), men jeg har mange NY-tips til deg som jeg tenkte å skrive til deg en dag snart.



Ha en fin dag!



Hilsen Trine Lise i Oslo

2010-03-23 @ 08:48:48
URL: http://trineandcraig.blogspot.com
Postat av: Alexander

Min blivande fru är helt inne på körsbärsblommor också, det måste vara något med tjejer och körsbärsblommor.



Ska man få en state of the art körsbärsblomma upplevelse ska man tydligen åka till Japan?



http://www.maxiander.se/rosa-dagdrommar-om-korsbarsblommor-var-och-japan/



Ha en bra dag på jobbet!

/A

2010-03-23 @ 09:23:45
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Anonym

Her er noen av mine tips som du kanskje kan få bruk for hvis du skal oppholde deg og bo på Manhatten i +/- en uke.



Hvis det er 1.gang i New York er det praktisk å hoppe på en sightseeing buss på begynnelsen av oppholdet. Da får du et greit overblikk og du finner ut hvilke av servedighetene du kunne tenke deg å se mer av + at du sikkert ser flere steder (cafeer, butikker, områder) du aldri ville funnet "selv", som du vil tilbake til.



Hvis mannen din (og du?) er sportsintressert så er en tur til Madison Square Garden et must! Fantastisk opplevelse!



Min absolutte favotritt:

Se et show på Broadway! Ingen New York tur uten det! Bestill gjerne billetter på forhånd (kanskje til og med hjemmefra) hvis det er en spesiell musical du vil se. Mary Poppins og Lion King anbefales, også Mamma Mia.



Morsomt er det også å dra på David Letterman show. Hvis det er intressant, sjekk for ledige billetter med en gang dere kommer og si fra hvor lenge dere er i byen, og så ta de kontakt med hotellet deres hvis dere får tilbud. Det er gratis!



Når du har shoppet nok, og brukt alt for mange penger på Fifth Avenue :) :) så ta turen innom Macys - the worlds largest department store! Ta med deg passet ditt og gå til informasjonen, og da får du rabattkort. Rabatten du da får kan brukes i tillegg til eventuelt andre rabatter, i alle butikker.

Bloomingdales er også hyggelig, men litt dyrere.



Century 21 er et fantastisk sted hvor de selger designerklær og sko til 40 - 70% nedsatt pris. Dra til den som ligger vis a vis Ground Zero, og vær tidlig ute!



Gå over Brooklyn Bridge! Gå over mens det er lyst, spis middag i Brooklyn, og bli der til det er blitt mørkt. Da får du sett og tatt bilde av the famous Manhattan Skyline før dere tar taxi tilbake...



Central Park! Ikke ta hestetaxi. Rutene de tar deg med på viser ikke de vakreste krokene + at de har det veldig travelt... Gå heller koselige turer på egenhånd!



Whole Foods - du vil elske denne fantastiske matbutikken!!

Alt er økologisk og utvalget er enormt! perfekt hvis du vil ta med deg litt mat hjem, som f.eks trøffelolje, krydder eller en av utallige sorters pasta...

En av mine favorittbutikker!

www.wholefoodsmarket.com



Fine restauranter er ofte fulle på kveldstid. Bestill gjerne bord på forhånd.

Et hett tips fra meg er Restaurang Ciprianis på 5th Av. Fantastisk italiensk, men litt dyr! Kikk også etter kjendiser der, haha!



Ikke glem bydelene Greenwich Village og Soho!



Oh, og M&M World, hvor du får tak i M&Ms i favorittfargen din!



Hilsen Trine Lise

2010-03-23 @ 09:40:45
Postat av: Malin S

Antar att det är du sluntit på tangenterna - kärsbärsträd. Men det är ju ett helt klart ok ord också. Om man inte är kär så blir man nog det under ett rosa träd i NY =)



Ha bästa dagen! Kram

2010-03-23 @ 09:45:38
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Så fina de träden är. Underbara. Härlig färg!

2010-03-23 @ 11:45:04
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej sötis!



Hur är det i dag?



Vad glad jag är för er skull som ska till New York, vilken drömresa :-) Körsbärsträden är underbara!!!



Ha en finfin dag

Kramar i massor

2010-03-23 @ 12:25:44
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det är otroligt vackert! Hoppas på massor av trevliga New York bilder =)Hittade din blogg och igår och måste säga att den är super fin! Kram

2010-03-23 @ 14:21:17
URL: http://firstladies.blogg.se/
Postat av: Nina

Flyger ni med SAS? I så fall kommer ni nämligen att med största sannolikhet att flyga från den tråååååååååååkigaste flygterminalen i världen så förbered dig på att inte kunna shoppa eller köpa vettig mat på vägen hem. Om ni däremot flyger med Contintental så är Newark toppen!

2010-03-23 @ 15:16:46
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Trine Lise:

ÅHHHH TACK, TACK, TACK för alla bsuperbra tips =) Ska kopiera dem till word och ta med på resan. STOR kraaaam



Emma:

Tack vad kul att läsa. Vällkommen åter, kraaam



Nina:

Vi flyger med SAS, så det är bara att förbereda sig och shoppa klart allt i stan samt se till att äta ordentligt innan vi reser ut till flygplatsen då ;-)

2010-03-23 @ 17:20:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Kan inte jag få följa med er till New York, snäääääälla??? Jag skall vara jättetyst och fin, ni kommer inte ens att märka att jag är med på resan ;-)



Vi skall också på Änglavakt i morgon, vad kul :-) Då ses vi säkert där i folkvimlet.



KRAM!!!

2010-03-23 @ 17:45:34
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Ophelie

The best restaurant: Jean-georges (Vongerichten), in the Trump building, but you need to make reservations weeks in advance.

Best cupcakes (magnolia, as seen in SATC)

and fun original shopping street: Bleeker street

Oh and do you remember the scene where Carrie fall in the water, in Central Park? I went there and the restaurant is really good, and the scenery amazing: the Boathouse in Central Park.

And tea time at the Plaza of course.

2010-03-23 @ 18:53:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ophelie:

Thank you very much for all your good tips. Is so happy for all the tips we can get before the trip. Hugs, Anna =)

2010-03-23 @ 19:06:34
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Kom att tänka på en grej. Du är inne på en ny kamera, eller hur? Ett tips är att faktiskt köpa en i NYC. Jag köpte objektiv till min systemkamera där för halva priset jämfört med här hemma. Och då var det inte rea och dollarkursen var klart sämre än nu...

2010-03-24 @ 00:02:25
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nina:

Tack för tipset, det var väldigt smart tänkt det där men att det är billigare i USA, har hört att teknikprylar äör just billigare men inte haft en tanke på kameraköp där. Tack =)

2010-03-24 @ 08:54:30
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag ska leta fram adressen till en helt fantastisk elektronikbutik och skicka över till dig!

2010-03-24 @ 10:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0