Efterlängtat paket


Planerar att någon gång under veckan baka för att ta
med till jobbet i slutet av veckan.


Finns verkligen hur mycket inspiration i Leilas bok som helst.

Haft en bra tisdag även om jag var riktigt trött i morse när mobilen väckte mig. Tur att jag bara blir piggare och piggare av att det är ljusare ute.

Nu i eftermiddags lämnade jag skrivbordet så fort jag bara kunde efter dagens sista möte strax efter det att klockan hade passerat fyra. Ibland tryter helt enkelt motivationen, så jag har istället hunnit med att kikat runt bland X-antal recept uppkrupen i soffan när jag kom hem. Dels för ren och skär inspiration inför fredagens lilla middagsbjudning, men även för att jag tänkt att jag ska baka något för att ta med till jobbet i slutet av veckan. Har shoppat på mig en hel del söta bakformar under en tid som jag gärna vill använda. Tror att det blir någon av de fem varianterna på bullar som finns i Leila Lindholms fina bok ”A Piece of cake” denna gång.   

 

Idag när jag kom hem väntade förresten ett efterlängtat paket från sajten Eleven på vårt vita köksbord. Blev nämligen oerhört glad när jag fick veta att min favoritparfym ”Miami Glow” by Jennifer Lopez har nylanserats och klickade därför hem en flaska med det väldoftande innehållet häromdagen. Så nöjd, så nöjd. Parfymen sägs vara en tolkning av själva Miami med dess palmer, stränder, fester, frihet och passion. Doften passar mig helt perfekt så kanske borde sikta in mig på en resa till Miami inom några år och känna på om även staden passar mig som handen i handsken.  

 

Nu sitter jag här vid laptopen och Melodifestivallåtarna går på repeat. Är egentligen supersugen på en Mozzarella paj med färska- och soltorkade tomater, men tror det får bli något enklare och snabbare att äta denna tisdagskväll.

 

Ni glömmer väl inte att hemmafruarna på Wisteria Lane är tillbaka i rutan ikväll klockan 21.00. Sköt om er och ha en fortsatt mysig kväll! Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på dig!

Vad roligt att baka! Kan bara säga att de där bullarna är KALAS goda!!

Hoppas du får en mysig kväll!

Kram Anna

2010-03-02 @ 18:00:58
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Hihi, du verkar vara en livsnjutare precis som jag :-)

Kram & Trevlig kväll!

2010-03-02 @ 18:38:13
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Tack för DHtipset! Jag kollar mycket sparsamt på television nuförtiden men vid 21 har Amy slocknat. "Halv åtta hos mig" kommer jag nog aldrig få se "live" igen. Den tiden är nämligen bedtime för lilltjejen. Men jag tycker det är helt ok ändå trots de missade programmen ;D kramis.

2010-03-02 @ 19:03:38
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Hennes bok verkar kanoon!

Vacker som få är hon oxå! Kanske skulle ta och inhandla den jag med? :-)



Håller med dig om ljuset och vara piggare dock! Är så trött på denna snö nu så det är inte sant!

Jag vill ha VÅR nu! Helst igår!



Ha en finfin kväll sötis!



KRAAAAAM!

2010-03-02 @ 21:24:39
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Erica

Åhhh jag älskar Leilas fina böcker och smaskiga recept!! Leila släpper en ny bok "one more slice" i maj så den måste man ju köpa :)



Ha en skön kväll!!



Kramar

2010-03-03 @ 16:37:46
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: Anette

Ja Miami Glow är en gammal favorit för mig med som jag köpte på Arlanda när jag var på väg till Frankrike, vilka minnen!

2010-03-04 @ 23:15:39
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0