Utmaning - 60 frågor

Hittade en utmaning hos "Tvillingmamman" som är en favoritblogg. Är inte så mycket för detta med en massa utmaningar egentligen, men tyckte frågorna var lite roliga. 

1. Hur gammal är du om fem år? - 38 (oh my!).
2. Vem var den sista du träffade? - Lena, en kollega.
3. Hur lång är du? - 167 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? - "Wallander - Skytten".
5. Vem ringde du senast? - Min mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "Hello girls, hoppas ni kom med tåget och att ni får en skön hemresa. Tack snälla för ni kom och förgyllde min lördag och tack för de fina presenterna. Hoppas vi ses snart igen i sommar! Kramar/Anna". 
7. Vad är dagens planer? - Ta det lugnt och njuta av denna måndagskväll.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Gifta sedan 36 år tillbaka ♥
10. När såg du senast din mamma? - För 14 dagar sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? - Blå.
13. Har du någon gång hittat en katt? - Ja.
14. Vilken är din favoritplats? - I hemmets lugna vrå.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Intryckt i mitten på ett tresittssäte på ett flygplan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - Jag hoppas att jag och maken fortfarande är gifta och lyckliga, att vi har några barn, kanske bor i ett hus på Västkusten.
17. Vad skrämde dig som barn? - Att kräkas (skrämmer mig än idag).
18. Vem fick dig att skratta senast? - Anna, Sara & Kicki igår.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nej, men har dem inte kvar idag.
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Båda.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? - Fyra (maken och jag har två var).
23. Hur många landskap har du bott i? - Fyra (Västergötland, Skåne, Uppland & Södermanland).
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja, men det har bara hänt en gång, som sagt kräkas skrämmer mig.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota.
26. Är du social? – Både ock =)
27. Vilken är din favoritglass? – Gamla klassikern 88:an.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Bjuda maken och familjen på en långresa.
29. Tycker du om kinamat? - Nja, är mycket mer förtjust i thailändskmat. 
30. Tycker du om kaffe? - Ja.
31. Vad dricker du till frukost? - Te, Kaffe eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? - Vänster sida i vår säng är "min" sida.  
33. Kan du spela poker? - Ja, men inget jag brukar ägna mig åt. 
34. Tycker du om att mysa? - Gärna och ofta.
35. Är du en beroendemänniska? - Nja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Nej.
37. Vill du ha barn? - Ja, gärna.
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Nej, peppar, peppar...
40. Föredrar du havet eller en pool? - Beror på om jag befinner mig i Sverige eller utomlands.
41. Vad spenderar du helst pengar på? - Hemmet och resor.
42. Äger du dyra smycken? - Några.
43. När känner du dig lycklig? - Nästan jämt.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - En bit tomat och mozzarellapaj.
45. Vem är den roligaste människan du känner? - Vet faktiskt inte, känner ganska många roliga människor. 
46. Välj ett ärr på din kropp? - Har bara ett att välja och det har jag på höger smalben och uppkom när jag inför millenuimskiftet slant med rakhyveln och rakade mycket mer än håret på benet om man säger så... :/
47. Vad har du för ringsignal? - "Empire state of mind" med Jay-Z och Alicia Keys.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Nej, men kan finnas någon liten låda hos mamma och pappa.
49. Flirtar du mycket? - Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Det minns jag faktiskt inte, troligtvis hemma.
51. Kan du byta olja på bilen? - Japp, jag kan men gör det aldrig det brukar verkstaden sköta.
52. Har du fått fortkörningsböter? - Nej, bara tur dock.
53. Vilken var den senaste bok du läste? - "Snabba Cash".
54. Läser du dagstidningen? - Ja vi prenumererar på DN på helgerna, då läser jag annars inte.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? - Ja om mattidningar och inredningsmagasin räknas som veckotidningar?!
56. Dansar du i bilen? - Nej inte dansar, men visst shakar jag om det kommer en bra låt på radion ;-)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - Rix FM.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Min namnteckning.
59. När var du i kyrkan senast? - Den 22 maj i år.
60. Vilka personer utmanar du? - Alla som vill!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu vet vi lite mera om dig ;o)

Hoppas att du har en bra kväll



Kramen

2010-06-14 @ 19:54:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Oj, det var ett ambitiöst "formulär" så här på måndagskvällen :-) Kul att läsa lite fakta om dig, ganska snälla frågor måste jag säga så jag ramlade inte av stolen av chock när jag läste något av svaren, hihi ;-)



Ha en mysig kväll, kramar!

2010-06-14 @ 20:35:48
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Karin

Alltid kul att "lära känna" personer bakom bloggar bättre =)

Hoppas du har en härlig måndagkväll!

Kram

2010-06-14 @ 21:01:34
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: helen

hej anna! vilken rolig lista. det svaret som "chockade" mig mest var det med din åler! du ser inte ut som en dag äldre än 32! hade nån sagt att du fyller 40 om två år skulle jag verkligen inte trott på det men när det kommer från dig själv så okej. nu kommer jag läsa dina skönhettips med extra glädje, dom funkar ju verkligen. kram på dig!

2010-06-15 @ 17:11:18
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Helen:

Frågan löd "Hur gammal är du om fem år" så jag är fortfarande bara 33 ;-) Kram kram!

2010-06-15 @ 21:35:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Utmaning antagen;)

2010-06-16 @ 10:55:11
URL: http://kreativtkaos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0