Midsommarfirande vid Medelhavet



Vem säger att man inte kan fira Midsommar utanför Sverige? Det går alldeles
utmärkt kan jag meddela. Lite bilder från i fredags då vi (läs jag) svängde
ihop en enkel men god midsommarlunch och bjöd in mina föräldrar till min
och makens balkong förlite traditionellt firande.

Bara för att man befinner sig utomlands så försvinner inte suget efter att fira traditionell midsommar. Iallafall inte för mig och min familj. Jag svängde ihop en liten midsommarmiddag på vår balkong i fredags. Vi var till och med ute och plockade en midsommarbukett som i mina ögon faktiskt ser ut att vara plockad i Sverige, men den är grekiskt helt igenom kan jag garantera. Jag svängde dessutom ihop min allra första jordgubbsgräddtårta ever i vårt lilla kök som vi åt av till kaffet efter middagen. Riktigt mysig midsommarafton blev det trots avsaknad av både midsommarstång, "små grodorna" och lövade dansbanor.  

Man kan nästan tro att man befinner sig kvar i Grekland med tanke på solen och värmen här hemma i dessa dagar. Stannade till och köpte med mig en låda jordgubbar nere vid vattnet här i Sjöstaden på min promenad hem från jobbet. Om det är något jag förknippar med sommaren så är det just de röda små gubbarna och jag vill ha dem alldeles ljumna och inte kylskåpskalla. Det för nämligen tankarna till när jag var liten och var med min älskade farmor och plockade jordgubbar på somrarna. Eller plockade och plockade, jag stoppade nog de flesta jordgubbarna i munnen, men farmor var alltid kvick och fyllde sin hink på noll tid. Det var tider det, ljuvliga barndom...

Ha en skön tisdagseftermiddag och kväll!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ser verkligen ut som Sverige...haha

Hade du med sillburkar eller det kanske fanns någon "svensk" hylla i butiken:)



Jordgubbar är ju såååå gott och jag säger varje år att jag vill åka och plocka så att man kan stoppa varannan i munnen och i hinken men det slutar ändå alltid med en ask från Ica istället...



Kraam

2010-06-29 @ 18:53:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni lyckades verkligen med att fira en svensk midsommar utomlands! Välkommen hem igen.

//Frida

2010-06-29 @ 19:58:12
Postat av: Zandra

Ååå vilket mys!!!! :-) Så du kan Anna-Panna! Hihi

Kramar

2010-06-29 @ 20:56:53
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så gulligt och roligt! Låter som du haft en härlig semester i Grekland!

KRAM

2010-06-29 @ 21:25:42
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Mimindus

Skulle ni vilja ha barn i framtiden? :-)

2010-06-30 @ 00:21:37
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Ja, allt ser verkligen "svenskt" ut, hi, hi! Man hade ju aldrig kunnat ana om man inte vetat. :)



Hoppas du får en fin dag! :)



Massor kramar!

2010-06-30 @ 05:42:20
Postat av: Zandra

Ja det håller jag med om!

En sommardate vore helt perfa! :-)

KRAMAR

2010-06-30 @ 08:26:42
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Mimindus:

Ja vi vill gärna ha barn =)



Rebecca:

Ja det ser verkligen Svenskt ut ;-) Önskar dig en fin dag också, fick precis dåligt samvete för jag inte hunnit svara på ditt mail..



Stor KRAM

2010-06-30 @ 08:27:06
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0