Onsdag med packning & båttur


Pastelliga kivilyktor i vattengrönt, hallonrosa och lite frostat på köksbordet. Ett
bord som vi förövrigt ska byta ut framöver då det har blivit både missfärgat & 
skadat. Har dock inte bestämt oss för vilken form bordet ska ha ännu, Har även
span på ett par andra stolar, men får ta allt detta efter sommar & semester. 

Tji fick jag som trodde att jag skulle orka med lite småplock när jag kom hem igår efter vår lilla sommarfest på jobbet. Hamnade i soffan och blev sittande framför VM-fotbollen istället. Tror jag slumrade till flera gånger under matchen dessutom.

Efter jobbet kl 16:30 ska jag och min kollega Carolina åka en båttur förbi bland annat Södermalm, Pampas marina, Karlbergsslussen med uppslussning i Hammarbyslussen och utslussning i Karl-Johanslussen. Vi ska ha en picknickkorg med godsaker med oss och hoppas på en härlig tur sedd från vattenvägen. Så med andra ord blir det inte mycket tid till resefix ikväll heller, men vårt plan går inte innan tidigt på söndagmorgon så jag ska väl hinna allt innan dess ändå får vi hoppas.

Nu ska jag bege mig till jobbet och lämna in en revisionsrapport och sedan packa flyttlådor. Veckan efter vi kommer hem från Grekland ska nämligen hela min avdelning flytta uppåt i höghuset. Så äntligen ska man kanske få sig lite trevligare utsikt än jag haft de senaste två åren. Så det blir till att packa både hemma och på jobbet denna onsdag.

Sköt om er och på återseende!

Kramar ♥   

Kommentarer
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Oj vad mycket packande och grejande det blir för dig, men kul med både resa och förhoppningsvis bättre utsikt på kontoret då! :)



Vet hur det kan bli med småplock och tid/ork... Det där småplocket som ofta förekommer i ett hem, har en tendens att ta en evig tid, tycker jag. Man tror inte det, förrän man tittar på kl. när man är klar...



Vad gäller bordet, har jag faktiskt själv funderat just över om dessa inte blir skrapade etc på den vita ytan, men då har jag fått svaret. ;)

Vad gäller stolar kan jag rekommendera "Miller" (i regenererat läder) från Mio. De är otroligt sköna att sitta på, är lättskötta och passar till alla möjliga slags bord. Inte har de blivit "rackliga" heller.



Massor kramar!

2010-06-16 @ 08:16:05
Postat av: Erica

Härlig dag/kväll låter det som och solen skiner i alla fall här i Sjöstaden idag.



Ha en fin dag!

Kram kram

2010-06-16 @ 10:56:13
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: jessi

Det låter skoj med båttur, vädret är härligt o soligt här så tror det är så hos er med!



Roligt med flytt på jobbet, ja uppåt i er byggnad kan ju innebära fantastiska vyer...



KRAMISAR

2010-06-16 @ 13:58:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken perfekt dag för en båttur =) Så härligt! Packa hinner du säkert göra en annan dag ;) Spännande med en liten flytt även om det bara är några våningar upp i huset. Hoppas ni får en alldeles förträfflig kväll =) Kram

Ps. Vilka fina blommor du har på nya bänken.

2010-06-16 @ 14:26:36
Postat av: Nina

Mysigt värre med båtturen! Kolla om de kör flera gånger, vi är jättesugna på att testa! Kram!

2010-06-16 @ 16:46:55
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: madde

Hejsan, brukar kika in i din blogg titt som tätt och det är alltid lika trevligt :) om du ska sälja dina stolar och bord kan du väl höra av dig...jag är nämligen intresserad ;) ha en fortsatt bra dag

2010-06-16 @ 19:06:43
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: linda

Trevlig båttur!

2010-06-16 @ 21:57:08
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja idag är det 19+1 så de är precis halvvägs :-D Å så happy happy! Nu får man räkna ner hihi ;-P

Happy Torsdag, Kraaaaamar

2010-06-17 @ 07:27:05
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Askungen

Fint hem har ni där som har verkat finna lyckan därinne, vitt och överallt vitt: älskar vitt och vita hem, inredning-white must!

2010-09-14 @ 15:32:09
URL: http://www.askungan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0