Sailorinspirerat i sommar


Denna stickade tröja med guldknappar köpte jag igår på
Åhlens. Sällan jag finner kläder där, men denna tröjan
föll jag för redan då den hängde på galgen.

Att den sedan satt bra på kroppen gjorde ju inte saken sämre.
Så det var bara att slå till, pris 299 kr.

Godmorgon, vaknade precis upp till ännu en strålande junimorgon och ska man tro de kunniga så ska det förbli sådana här soliga dagar ett tag till. Torsdag och vanlig arbetsdag trots att jag än en ggn hellre skulle vilja ut och njuta i solen. Känner mig som ett vitt lakan på kroppen så lite färg skulle inte skada, men det blir till att tillbringa dagen inomhus som sagt. Dock går ju en arbetsdag relativt snabbt, snart är det eftermiddag och jag kan bege mig ut återigen.


Känner av ett sådant härligt lyckorus i dessa dagar blandat med en trist och utdragen förkylning som vägrar att ge med sig. Så det är glada miner och hostatacker om vart annat som gäller för mig. Hoppas förkylningen ger sig snart. Är väldig torr och nästan lite sårig i näsan, inte alls skönt. Kanske ska testa Nosoil eller vad det nu heter från apoteket? Kanske kan det mjuka upp min stackars söndersnytna näsa, värt att testa iallafall för nu går jag runt och har ont, bläää!

Efter jobbet ska jag träffa fina Caroline för en bit mat. Var ett bra tag sedan vi såg nu. Ska bli extra spännande att se om det syns något av hennes gravidmage ännu. Sist vi var ute och åt i mars visste jag inget fortfarande om bebisen i hennes mage, men jag anade redan då hur det låg till då hon drack cola till maten som omväxling till vin som vi alltid brukar dricka annars. Ser framemot att ses om några timmar helt enkelt. 

Nu måste jag göra mig klar här och bege mig ut i solskenet. 

Ha en fin torsdag!

Kramar ♥ 

Ps, Är det någon som vet vart man kan hitta ett litet parasoll i vitt som är mindre än 2 meter i diameter? Tycker bara det finns stora parasoll, ser ni något eller vet vart jag kan finna små parasoll hojta till på direkten! Tack på förhand! Ds!


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vilket kap, inte ofta som sagt man hittar godbitar på Åhléns (kan ju iof bero på att man inte letar så noga) men ibland springer man ju på något riktigt fint från deras egna kollektioner :-)



Tror vi kommer få njuta av en riktigt behaglig torsdagskväll på RBG:s uteservering, det kanske inte gör så mycket att den inte ligger i solen med tanke på hur varmt det redan är...



Haha, jag tycker mest att gravidmagen satt sig på rumpa och lår men en liten kula skall man väl kunna skönja med lite tur ;-)



Kramar & vi ses om några timmar, skall bli jättekul!

2010-06-03 @ 08:49:55
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Jätte fin tröja,gjorde ett bra köp där! Jg har också en förkyldningen som inte riktigt ger sig och näsan är torr hoppas de snart ger sig.hoppas du får en fin sommardag! Synd man ska vara inne och jobba hela dagen men hoppas detta väder hålller i sig nu..kramar

2010-06-03 @ 08:50:20
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag ska hålla utkik efter en liten vit parasoll. Kan det finnas o skicka efter på nätet?



Snyggt med sailorstil, jag skulle också vilja ha något i den stilen. Idag ska jag äntligen shoppa sommarkläder till både maken o mig!



KRAMISAR

2010-06-03 @ 08:56:55
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Malena

Jaså var det så.... Undrade om den kanske var för oformad för att det skulle bli snyggt.

Men kanske det passar mig när bebisen tittat ut.

För jag antar att magen inte försvinner på en natt ;) Något ska man väl gömma sig i. Då passar ett tält bra :)

Hur var den under armarna? Fått för mig att den är ganska tight.



Men det ser ut som att du fick lite shopping gjort ändå! :)

Jättefin!

Älskar sailorstilen! Man känner sig alltid så fräch. En stil som sällan blir omordern!



Om näsan ändå ville vara torr! :D Här rinner det istället. Men utanpå näsan blir man ju rätt torr av allt snytande. Smörjer med bivaxsalva varje kväll. Det hjälper.



Svårt att bli av med förkylningar den här tiden på året.



Hoppas att du får en bra dag och att förkylningen ger med sig.



Kramar!

2010-06-03 @ 08:57:30
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Malena

haha! Nu sätter du press på mig!! ;)

Vill ju inte ta upp din tid så du ska behöva gå in och kolla om det kommit någon bebis stup i kvarten!

Då får han verkligen se till att komma nu.



Men jag vet hur det är! Jag är likadan! En kompis fick sin bebis i måndags. Jag tror jag besökte facebook säkert 30 gånger den dagen!

Det är ju så spännande när det kommer små underbaringar till världen :)



Kankse är det där med mammakänslor som vi kvinnor har.



Kramar!

2010-06-03 @ 09:03:32
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Vishni

Hej



Åk till IKEA! Ska själv köpa ett vitt mindre parasoll där. Billiga dessutom...

2010-06-03 @ 09:52:05
URL: http://www.glamourbyvishni.blogspot.com
Postat av: Nina

Prova balkongbutiken i Sickla, http://www.balkongbutiken.se/, jag tror att de har balkonganpassade parasoller! Jag ska ut i solen hela dagen idag igen, lovar att sola lite åt dig! kram!

2010-06-03 @ 10:40:42
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken fin tröja! Den marina stilen är snygg på sommaren =) Hoppas du blir kvitt din förkylning snart. Var du inte förkyld innan NY-resan också? Ha en riktigt fin dag och en trevlig kväll i sommarvärmen! Kramkram

2010-06-03 @ 11:41:16
Postat av: Finlandssvensk

Låter härligt med lyckorus :) En förkylning försvinner ju dock ofta relativt snabbt!



Får man fråga vart till Grekland ni skall åka och till vilket hotell? Samlar nämligen på mig lite tips :)

2010-06-03 @ 16:21:02
Postat av: Madeleine

Superfin tröja, helt i min stil. Har själv kikat på just den men tyvärr fanns det inga storlekar kvar då.



Kram

2010-06-03 @ 20:02:16
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag klämde på tröjan igår & den var riktigt fin :-)

2010-06-04 @ 11:10:57
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Katja

Jysk har en vit variant 180 i diameter, men tycker att Caravita har de snyggaste parasollen, men säkert inte de billigaste. Kolla in dem på http://www.carstads.se/parasoller.html. Det finns en i exakt 2 meter i diameter, men det kanske blir för stort? Lycka till i letandet!! // Katja

2010-06-06 @ 09:54:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Katja:

Tack för tipset och gud så snygga parasoller det fanns på Caravita, snyggt, snyggt!!!



Hoppas du får en härlig nationaldag, kram/Anna

2010-06-06 @ 11:01:21
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0