En junikväll på RBG



Nyöppnade hotellet Park Inn i Sjöstaden med sin bar &
restaurang rbg i bottenplan.


Kvällens middag, kycklingsallad med äpple, valnötter &
soltorkade tomater. Tyvärr innehöll salladen även 
gorgonzola vilket jag AVSKYR...

Efterrätten fick åtminstone tummen upp, brownie även
den med valnötter, vaniljglass och en jordgubbe.

En bild på söta Caroline innan vi hugger in på chokladen.
Alltid är skoj att träffas, trivs verkligen i hennes sällskap.

Tillsist en bild som jag helt fräckt snott från Caroline på
hennes hamburgare & i bakgrunden ser ni mig med min
kamera i högsta hugg. Så ser jag tydligen ut in action,
inte mycket att göra åt saken ;-)

Gårdagskvällen spenderades ute på RBG:s uteservering här i Sjöstaden tillsammans med finaste och mysigaste Caroline. Hade längtat efter deras kycklingsallad hela eftermiddagen (hade spanat in menyn i förväg i vanlig ordning), men blev såååååååååå besviken när det visade sig att den innehöll en massa smulad gorgonzola. All ädelost är bland det äckligaste jag vet. Stod inte i menyn att salladen innehöll just detta för då hade jag ALDRIG beställt den (en miss i menyn såklart som vi påpekade). Blev erbjuden annat när det uppdagades, men orkade inte strula så jag åt bara kycklingfilén och sedan frossade jag istället i en kladdig varm brownie som tröst så det gick ingen nöd på mig, men en aning besviken var jag. Carolines hemgjorda cheddarcheeseburgare med pommes såg bra mycket godare ut än min läskiga och mögliga kaninmat. Men trots matmissen hade jag som vanligt mycket trevliga timmar med Caroline som sällskap. Vi hade en massa spännande att avhandla. Mot slutet blev det dock riktigt kyligt ute och vi traskade då hemåt var och en till sitt. Tack vännen för en mysig torsdagsdate, längtar redan tills vi ses igen!

Idag är det fredag och helgen nalkas - Jippi!!! Ska bli så skönt med några lediga dagar. Ska ta långa sovmornar, känner att jag är i behov av det. Nej nu måste jag kila ingen sovmorgon ännu. Vi hörs senare!

Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

God Förmiddag!



Förstår dig då jag själv hatade allt vad mögelost hette förut. Men efter smakandes småbitar på ostbrickor emellan varven, så lärde jag mig så småningom att uppskatta dem riktigt mycket! :) Det är ju ganska fräna, starka smaker, så det är nog något man måste "lära sig". Som med whiskey, hi,hi. :)



Massor fredags-kramar!

2010-06-04 @ 08:16:34
Postat av: jessi

Ni har ju så många bra ställen hos er! Hörde du från Caroline att jag skulle tycka det var mysigt att träffa er båda!



Tur du fick god efterrätt som tröst, det mättar bra det med!!!



Många kramar

2010-06-04 @ 08:40:27
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Fina vänner är guld värda.♥



Solen strålar och nu är det helg. Underbart!

Jag och lilla prinsen ska åka in till staden och köpa present till söndagens firande. Tänk att både världens bästa make och världens bästa pappa ryms i en och samma fantastiska man. :-)



Trevlig helg finaste Anna.

Kraaam

2010-06-04 @ 10:05:41
Postat av: Nina

Fy vad trist med Gorgonzolan! Jag har också spanat in deras meny och föll direkt för kycklingsalladen men mögelost är verkligen inte min kopp! Få bli cheeseburgare istället om jag lyckas ta mig dit!

2010-06-04 @ 11:19:15
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Mia ☆

Det där såg supergott ut, speciellt efterrätten! ;)



Kram!

2010-06-04 @ 11:19:43
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Malin S

Nu fick jag Lasse berghagens "En kväll i juni" på hjärnan. Jag älskar den låten. Glädje!! Perfekt selling drugs-låt! Jag kommer le ännu större mot kunderna än normalt ;) ha en toppenhelg i huvudstaden! Själv så blir det full fart hela helgen. Hade behövt ta igen mig något efter första jobbveckan men så blir det icke. Ska dock pyssla med roligheter så det blir nog bra ändå. Kram.

2010-06-04 @ 12:49:47
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sjantka

Ojdå, jag hade nog reagerat likadant om jag fick gorgonzola i min mat, det är verkligen inte i min smak! Å en miss i menyn måste det ju vara, en sån grej som just den osten borde verkligen stå med, då de ju e väldigt ollika va folk tycker... Ha en bra helg!

2010-06-04 @ 13:09:02
Postat av: Malena

Va dåligt att det inte stod om gorgonzolan! Den förändrar ju hela rätten. Själv så älskar jag ädelost men just gorgonzola brukar jag avra lite försiktig med. Tar över smaken alldeles för mycket.



Söt du är som bryr dig! :) Ingen prins har kommit. Var på MVC idag. Mitt blodtryck är inte så bra och det är nästan att jag önskar att det skulle leda till att de vill sätta igång mig. Men det kommer väl inte hända antar jag. Min barnmorska tipsade mig om att gå ut och gå men ångrade sig när hon såg mina vätskefyllda fötter. :) Det är väl bara att snällt vänta. Det är en tung liten krabat där inne iaf. :)



Hoppas att du får en fin fredagkväll i sjöstaden!

Själv ska jag till Tullinge på studentmottagning. Ska bli trevligt att träffa släkten!



Kramar!

2010-06-04 @ 13:22:20
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Anna - designnörden

Härligt att höra att det är fler än jag som har svårt för denna ädelost!

2010-06-04 @ 14:06:10
URL: http://designnord.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, vad du är rolig- möglig kaninmat! ;)

Kan säga att jag också bra mycket hellre hade mumsat på burgaren, mögelost får det att krypa i kroppen av äckel och jag är ju tom. en gammal restaurangräv som borde äta allt. Nä urk!

Ha en underbar fredag och helg sötis!

ps. URSNYGGT det blev blev på balkongen med klinkers och piff! Tummen upp! Kram

2010-06-04 @ 18:08:25
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Tomten

Gorgonzola kan vara gott i vissa rätter. Men man ska ju inte äta det när man är gravid, så det var väl bra att du inte åt det ;)

2010-06-04 @ 19:27:17
Postat av: wojtan

Hej



Jag håller med om att det var en miss av restaurangen att inte skriva ut det. En så smakrik och speciell smak är ju verkligen något man älskar eller inte gillar alls, och då ska det helt klart stå på menyn.



Ha en fortsatt trevlig kväll.



Kram Åsa

2010-06-07 @ 19:54:42
URL: http://www.wojtansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0