S E M E S T E R


Marknadsstånd fulla med godis, inget för mig just nu som inte
varit det minsta för sötsaker sedan lillmyran flyttade in. Men
det fanns andra som handlade av karamellerna från karamell-
kokeriet. 
   

Ett keramikstånd med alster av min "gamla" dagmamma. Bland
annat hade hon flera fina frukostskålar och en fin keramikskål i 
vitt med svarta läderband som jag blev förtjust i, blev dock inga
köp. 

Folk trändes mellan marknadstånden i stillastående värme.
Verkligen inte mycket att ha om ni frågar mig, mest "skräp"
men kul att springa på gamla bekanta.

Tillsist bild på mamma och maken i gröngräset denna soliga
och lördag.


Så är den äntligen här S E M E S T E R N. Jag tror knappt det är sant att jag ska vara ledig en hel månad. En fyra veckors period där jag kan göra precis som jag vill utan en massa krav och måsten som att gå upp i ottan, underbart! Hoppas solen vill skina alla de kommande 30 dagarna dessutom.

Det har iallafall börjat bra då denna lördag har visat sig från sin allra bästa sida med strålande sol och en temperatur på 26 grader. Blev långfrukost på altanen innan maken, mamma och jag gick en liten sväng på marknad i total stillastående värme där mellan stånden - pust! Inget av värde att shoppa, men trevligt att springa på en massa gamla bekanta, plus att det blev en fikastund med Anna och Kicki och deras små prinsar. Sedan har jag legat i i skuggan på en filt i trädgården och sovit, hur skönt som helst. Detta är verkligen semester.     

 

Ikväll ska vi på middag hos några vänner till familjen och för mig blir det till att skåla in ledigheten i alkoholfritt bubbel. Maken har lämnat oss och har åkt iväg på grabbäventyr söderöver. Så nu får vi klara oss flera dagar utan honom jag och myris. Men förhoppningsvis svänger han förbi här en kort väng imorgon påväg tillbaka till Stockholm så jag hinner pussa på honom lite.

Nu dags att hoppa in i duschen och piffa till sig. Ha en underbar lördagskväll och på återseende!

 

Stor kram ♥ 

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Välkommen till semesterklubben! =)



Roligt med hemmaplan och vad kul att även dina tjejkompisar har små killar. Nu återstår det bara att få reda på vem som gömmer sig inne i Zandras mage (även om du förmodligen redan vet).



Kraam kraam

2010-07-10 @ 19:03:34
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Carolina

Nejmen här har jag missat stora grejer! GRATTIS TILL DEN LILLE! Har följt din blogg länge nu även om jag är dålig på att kommentera!

Är själv gravid i v 14 nu!



Återigen, stort grattis!

Kramar

2010-07-10 @ 19:42:18
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Åsa Johansson

Hej,Har du lust att träffas nån dag i v?

Du kan väl maila mig?



Åsa

2010-07-10 @ 21:23:55
Postat av: Malin S

Marknader är inte min grej heller. Förutom kokosbollarna som säljs. De tackar jag inte nej till.



Det är ju toppen att sötsuget håller sig borta. Så var det sannerligen inte för mig när jag var gravid, ha ha! Amy blev ju uppgödd på Delicatobollar och glass. Er grabb kommer må prima med hälsosam vattenmelon i omlopp.



Kram till dig & Myris!

2010-07-10 @ 23:41:03
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: jenlen

Va mysigt med marknad, gott med marknadsgodis! Åh så härligt med en månad semester framför sig jag har sista veckan nu så får passa på & njuta för fullt! :) Kram

2010-07-11 @ 11:38:58
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Madelene

När jag väntade Rasmus var jag inte heller sugen på sötsaker...bara hungrig ofta så d blev många salta kex ist! =)

2010-07-12 @ 10:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0