Morgonmys, blåbär & lönnsirap



Vår smarriga frukost med plättar, lönnsirap och färska blåbär. Supergott
tyckte både maken, jag och han där inne i magen för han började leva
bus nästan på direkten när jag satte tänderna i godsakerna!  

Mornarna och förmiddagarna har en benägenhet att försvinna för oss dessa senaste dagarna. Sovmornar och långa mysstunder i sängen blir det och vi roar oss bland annat med att titta förundrat på den livliga lilla krabat som ligger i min mage och som vill göra sig påmind på mornarna genom att buffa där innifrån. Dock har han varit lite lugnare denna tisdag, men några småbuffar har han kickat in. Särskilt när jag satte tänderna i plättarna med sirap som vi njöt av till frukost. Då fick jag en rejäl buff mitt i magen, drar därför slutsatsen att han tycker om plättar med lönnsirap precis som jag.

Solen skiner här idag, kors i taket. Hade jag vetat detta tidigare hade jag klivit upp någon timma tidgare, men bara att nu väl uppe att ta vara på resten av dagen på bästa sätt.

Blir troligtvis en sväng till IKEA om en stund och har även en liten tanke att bjuda maken på en bit mat och en öl i marinmiljö på Yacht Cluben i Nacka strand senare, men vi får se vad som hinns med och hur vädret håller i sig. Nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag ut i solen.  

Önskar er en bra tisdag, på återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Malin S

Va mysigt ni har det! Förutom godsakerna både bordet och sällskapet av maken, tänker jag främst på Myrisens kicksparkar. Det är bara såååå häftigt att ha en liten aluien därinne som gör sig påmind. Tänk att han växer sig stark för att möta världen. Det är så coolt att man hisnar av bara tanken. Och att få privilegiet att uppleva det är något att vara tacksam över.



Hoppas att solen skiner nu också och att ni har det bra idag! Kram.

2010-07-27 @ 12:46:49
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ja äntligen lite sol igen!!

Jag har också varit på IKEA idag och köpt en ny arbetsplats till gästrummet, men måste dit i morgon igen då skivan var slut. Lagom med folk när vi var där.



Hoppas ni får en trevlig kväll ute!



Kram

2010-07-27 @ 15:14:56
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Greta

Stort GRATTIS till er nya kommande familjemdlem, vad roligt för er! Även om man misstänkt det ett tag nu....:)



Vet att du tidigare sagt att "bara" för att man ska få barn/har fått behöver inte bloggen fokusera på det, utan fortsätta mer som innan. Undrar bara hur du ser på det nu, eftersom varje inlägg har med graviditeten att göra.



Inget illa menat, men då mina barn är 5 o 9 år gamla, har man kommit in i en annan fas i livet. Då barnen finns som en självklar del av livet, men inte allt fokus på dem längre liksom!



Inte så gott om läsvärda bloggar just nu tycker jag, hoppas din fortsätter mer som innan. Men självklart är det DIN blogg, och vill du göra den till baby/föräldra blogg, är det förstås ditt val!



Ha det så bra!

Greta

2010-07-27 @ 18:24:23
Postat av: Jenny

Åhh visst är det mysigt med de små buffarna! <3

Kan tänka mig att han gillade Plättarna! Låter riktigt mums :)

2010-07-27 @ 18:57:19
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Elins blogg

Åååhh va GOTT det där såg ut!! Haha, vilken tur att killen i magen också gillade det :)

Kram

2010-07-27 @ 19:48:59
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Greta:

Tack =)



Nu till din förfrågan/åsikt. Jag tycker att mina inlägg fortfarande är blandade och inte alls bara fokuserade på magen som du skriver. Att den sedan nämns i vissa inlägg är något som både du och andra kommer att få stå ut med om ni fortsätter att läsa här inne (vilket jag såklart hoppas på). Detta är en livstilsblogg där jag helt enkelt skriver om vad som händer i mitt liv och magen och det som händer runt den är ju en del av mitt liv just nu, precis som vårt bröllop var en del av mitt liv för några år sedan och under den perioden så nämndes bröllop och bröllopsplaneringen i inläggen. MEN jag har ingen plan på att detta ska bli en renodlad babyblogg/familjeblogg precis som jag tidigare skrivit utan ska försöka hålla bloggen på en lagom nivå :-)



Sköt om dig!



/Anna

2010-07-27 @ 21:03:23
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Fina bilder du tar och lycka till med ert nytillskott.

2010-07-31 @ 14:57:29
URL: http://ceciliadarling.bloggplatsen.se
Postat av: Agnes

och dina fina underlägg här då, är det också bolagret? schnyyygga!

2010-09-28 @ 10:24:20
URL: http://ziggistardust.blogg.se/
Postat av: Agnes

och dina fina underlägg här då, är det också bolagret? schnyyygga!

2010-09-28 @ 10:25:41
URL: http://ziggistardust.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Agnes:

Nej de kommer från Dixie =)

2010-09-28 @ 10:29:24
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0