Vårtecken i köket


Våriga små pärlhyacinter i cylinderskål ett litet vårtecken här
hemma på köksbordet just nu. Skålen i grått som skymtar på 
bilden kommer från Mateus och kallas ostronskål.
 

Riktigt söta med sin babyblå färg. 

Välkommen vecka tre!

Måndag och trött i mössan är jag minst sagt. Maken som för några veckor sedan hade magproblem har nu dragit på sig en trevlig förkylning med hosta som ett av de mer framträdande symptomen. Blir totalt galen av allt harklande under nattetid. Så sömnen har inte varit direkt sammanhängande varken denna eller tidigare nätter vare sig för mig eller stackars Jens. Sedan blir det ju aldrig riktigt avslappnat hemma när man har gäster, även om det verkligen inte varit uppstyltat här för fem öre. Men ändå blir det inte det samma som när vi är helt ensamma såklart. Man har plötsligt fler personer att ta hänsyn till och man vill ju hela tiden även se till så de har det bra och har något att pyssla med. Så nu skulle jag behöva ha några dagar till ledigt och vila upp mig. Känner även att min stackars hals inte är helt hundra denna måndag morgon, hmmm!

Veckan ser ut att bli bra. Förutom vanliga arbetsdagar har jag två eftermiddags/kvällsträffar att se framemot, både tisdag och onsdag. Tisdag med Caroline och onsdag med Mia och förhoppningsvis hänger även Zandra på då. Trevligt med flera after work träffar under arbetsdagarna. Tycker allt att jag har anammat mitt lilla "nyårslöfte" om att försöka ta tillvara på mina eftermiddagar och kvällar mera även under veckans arbetsdagar och inte riktigt varje dag hamna i soffan direkt efter det att jobb och motion/promenader har fått sitt.    

Nu måste jag upp och snabbt göra mig i ordning. Önskar er en fantastisk måndag och start på denna veckan!

 

Kram på er ♥  

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Hoppas verkligen du inte blir sjuk nu!



Ha en trevlig dag och vila dig ikväll!

Kram

2010-01-18 @ 07:52:49
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Cia

Hejsan,



Din beskrivning om hur det är att ha besök hemma i några dagar var i stort sett på pricken hur jag brukar känna det. Det är jättetrevligt och för det mesta även avslappnat men det är ändå inte riktigt lika avkopplande som när man är hemma själv. Man vill ju att gästerna ska ha det bra och då anstränger man sig lite extra :-).



Hoppas din hals håller sig lugn och maken kryar på sig snart. Själv har jag också sån där irriterande hosta just nu och det är så jobbigt, både för mig och för min sambo som också försöker sova :-).



Kram

2010-01-18 @ 09:29:28
Postat av: Sjantika

Låter som att ni haft en trevlig helg med svärmor å lillgrabben! Hoppas du inte åker på en förkylning nu också, och att din mr J kryar på sig snart!

Måste bara ge dig adressen till en blogg som fyllständigt får tårarna att spruta, och man får en rejäl tankeställare om livet... Den är skriven av en tjej, som var nygift och alldeles nybliven mamma, och en kväll ska hon gå å väcka sin man som hon tror somnat på soffan.... Men han vaknar inte!

Bloggen skriver hon till sin man, Gustav, och berättar så öppet om sin smärta och sorg, man blir så rörd att man inte kan sluta läsa.

Usch, man inser att man tar sitt eget liv och hälsa för givet, men va fort det kan ändras!

Adressen är gustavsfamilj.blogspot.com , du måste läsa! Ha det bra! Kram*

2010-01-18 @ 10:07:56
Postat av: Mirva ♥

God morgon!



Visst är det härligt med alla vårtecken! Våra julsaker åkte ut den 30/12 och sen dess har vi bara ljusa våriga pastellfärger här hemma. Jag älskar verkligen alla årstider men det är något speciellt med just våren...tänk att man längtar så himla mycket efter den!



KRAM Mirva

2010-01-18 @ 10:17:59
Postat av: Malin S

Det var vågat av svärmor att shoppa BLÅA blomster till Sjöstadshemmet ;D



Hoppas du och maken kryar på er väldigt snart!

2010-01-18 @ 13:12:53
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Nilla

Åh vad jag tycker att din blogg är bra! Man får en massa härlig inspiration och det är verkligen kul att läsa dina tips.



Hoppas att du får en bra dag!



/ Nilla

2010-01-18 @ 14:59:46
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: stine - pokerfru & mamma till Wiggo

åh va mysigt, så härligt med söta blommor! Man blir ju lite gladare av det :)

Kram Stine

2010-01-18 @ 15:05:50
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: fia

å så fint med vårlökar , och vilken bra ide med cylindern där .

2010-01-18 @ 15:49:37
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så snyggt klädd du är på bilden nedan :)



Ha en bra vecka!

2010-01-18 @ 16:13:05
Postat av: Zandra

Jag kommer gärna med på Onsdag! :-)

Ja jag ska också försöka anama ditt nyårslöfte. Det är ett vettigt sådant hihi!

Hoppas du är kryare i halsen vännen, vetú!

Kramar

2010-01-18 @ 17:23:59
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så fint med litt vårblomster : )Så kjedelig at han er blitt syk igjen, dårlig start på året... Håper han kommer seg fort og at du ikke blir smittet (mer enn litt sår hals). Ønsker deg en god uke ; )Elisabeth

2010-01-18 @ 19:12:22
Postat av: tereza

jättefin blogg du har, jättetrevligt att kika runt, massor med ideer =) måste fråga hur du gjort med pärlhyacinterna, lanterat lökar själv eller har du köpt nånstans ? hur länge står de sig inne

?

2010-01-18 @ 20:03:32
URL: http://terez-tt.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

tereza:

Tack snälla =) Jag har fått pärlhyacinterna av min svärmor och hon i sin tur har köpt dem. Mina har stått sedan i torsdags, vet ej hur länge de står faktiskt, hoppas länge för söta är de. Kram

2010-01-18 @ 20:21:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sjantika

tack för tipset om bloggen, läste den igår kväll och tårarna bara rann. Vilet fruktansvärt öde, hemskt! Tack för tipset, nu är jag också fast! Kraaam

2010-01-19 @ 10:34:00
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Sjantika:

Gick oxå in på den bloggen idag...och Guuud vad jag grina! Shit vad livet kan ändras fort..

2010-01-19 @ 11:15:51
Postat av: Sjantika

Det är såå fruktansvärt! Men vilken kämpe hon verkar vara... hoppas man aldrig råkar ut för nåt liknande!! var rädd om er nu allihop!

2010-01-20 @ 17:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0