Nådig & morgontrött



Försökte mig på att göra egna american pancakes förra helgen.
Blev väl kanske inte så estetiskt tilltalande men ack så goda 
med färska jordgubbar och len flytande honung.



Pannkakorna tillsammans med äggröra, bacon, färskpressad
apelsinjuice och en kopp te blev en helt okej hemmagjord
brunch här i Sjöstadshemmet härom helgen som sagt.


Det är verkligen så skönt att ligga kvar i den vita sängen och bara njuta av värmen från det fluffiga duntäcket och mannen min vid min högra sida i dessa vintertider. Har så svårt att kliva rätt upp som jag oftast kan när det är ljust ute. Nu blir det både tre och fyra snoozningar innan jag slänger de vinterbleka benen över sängkanten och väl kliver upp. Idag var inget undantag. Det var bra skönt att ha "jullov/julsemester" må jag säga, men, men långt till nästa semester så bara att bita ihop. Och nu när jag väl är på benen så är det helt okej, man måste bara ta det där bestämda klivet upp, sedan rullar dagen liksom på av sig själv.  

Hade gärna satt mig vid ett dukat bord med både äggröra, jordgubbar och pannkakor om någon timma eller två. Men det är bara onsdag och den sedvanliga smörgåsen kommer att intas på jobbet vid stora skrivbordet tillsammans med en kopp kaffe alternativt en kopp grönt te i min gamla slitna mugg som jag fick för åtta år sedan när jag började på företaget i Västerås. "Anna den nådiga" står det på den. Har funderat på att byta ut den, men vi är så inarbetade tillsammans, muggen och jag så den får stanna. Den brukar dessutom bli ett samtals ämne när folk ska läsa på vad mitt namn betyder. Så med andra ord består mina vardagsfrukostar av allt annat än ett dignade frukostbord med diverse godsaker. Jag kör mer den spartanska stilen.  

Nope, slut på skriverierna om frukostar, gamla muggar och snoozningar. Plikten kallar!

Sköt om er och tack för ni kikar in här, kramar ♥

Kommentarer
Postat av: jessi

Godmorgon!



Visst är det lite motigt att gå upp när det är så mörkt.. speciellt när maken o katten kan ligga kvar o sova... Jag äter oftast frukost på jobbet, inte så mysigt- mer serva barnen sen hinna äta något mellan varven! Så pancakes skulle varit gottis och lite lugn o ro! Men jag ska inte klaga, oftast är det roligt på frukost på jobbet, barnen säger så komiska och tänkvärda saker! Senast- Vill du ha lite grönsaker? Svar- Nej jag är väl inte en vegetarian! (4 åring kille)



Ha det så gott!

2010-01-13 @ 07:14:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Det ser helt ljuvligt ut! Mmm..

Senaste dygnet har jag bokstavligt talat varit konstant hungrig och än så länge verkar denna mystiska känsla hålla i sig även denna dag.. ;-)



Önskar dig en riktigt trevlig onsdag i denna sagolikt vackra vintervärld!♥



Stor kraam



Ps. Så innerligt spännande och framförallt roligt med er resa till NY!

Det kommer bli såå fantastiskt bra!!! Kram igen =)

2010-01-13 @ 07:50:48
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Har precis börjat jobbdagen, men kikar in lite snabbt här när jag ändå kollar mail och dyl. :)



Jag tycker pannkakorna på bilden såg riktigt goda ut! :) Vardagslyx! :)

Beundrar de fina tabletterna på ditt bord. Längtar till vi ska måla om bordet i vår -tänkte göra det i vårt kallgarage när det blivit varmare ute. Så länge får jag stå ut med lackat trä till Mios vita, fina Miller-stolar i läder. ;)



Massor onsdags-kramar!

2010-01-13 @ 08:20:22
Postat av: Stämningsfullt

Mmmm så gott det ser ut! Lite annat än min tråkiga smörgås som jag åt på stående fot imorse, haha.

Ha en bra dag!

Kram!

2010-01-13 @ 08:27:14
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Så gott det såg ut:) får man testa ngn dag:) Hoppas allt är bra med dig ? stor kram

2010-01-13 @ 10:06:26
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Anna!

Skulle man kunna få receptet på din äggröra? Ser så krämig och god ut, precis så som jag vill ha den.



Kram

2010-01-13 @ 10:47:51
Postat av: E

Jag har en fråga som jag undrat lite över; Vill du/ni ha barn? Tack för en fin blogg!

2010-01-13 @ 11:58:03
Postat av: Livet hemma hos Linda

Mums vad gott! Vi brukar också festa till det med American pancakes någon gång då och då. Är så himla gott:)



Jag ibland är det verkligen segare än vanligt att stiga upp på morgonen, har själv en sådan period nu. Orsaken är nog mycket väl all ledighet över julhelgerna och invanda sovmornar.



Kram

2010-01-13 @ 12:50:56
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: TVILLINGARNA

SER SUPER GOTT UT :D ALLT BRA?

2010-01-13 @ 13:48:27
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej Anna!

Jag är också morgontrött och brukar ligga och snooza. På sommaren är det dock mycket lättare att komma upp på grund av ljuset antar jag. Jag önskade mig därför och fick en Philips Wake-Up light i julklapp så nu kan jag vakna till ljus och fågelsång året runt. Jag älskar att vakna till den fast det är klart att är jag riktigt trött och seg så går det att halvsomna om till den också.

Det finns olika modeller. Jag har en som heter 3475.

Den är vit och snygg så den kan du nog gilla.

Kram!

2010-01-13 @ 15:22:57
URL: http://manskligheter.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessi:

Haha - gud vad gullig/rolig kommentar från barnet. Finns och det är ju sant ;-) Krraaamis och TACK för mailet!



Anna S:

Tack, tabletterna kommer från Bolagret, fanns i en massa olika färger. Dock är de inte nyinköpta så de kanske inte finns kvar. Hoppas du har det bra och magen! Kramis



Elin:

Klart du kan få =)



2-3 ägg

liten skvätt mjölk

salt & vitpeppar



Jag knäcker äggen i en skål och vispar i en liten skvätt med mjölk och saltar och pepprar. Häller sedan äggsmeten i en stekpanna på inte alltför hög värme och sedan rör jag konstant tills det stelnar. Gäller helt enklt att inte ha för hög värme som sagt då stelnar det för fort och blir mindre krämigt. Lycka till! Kram



E:

Tack! Ja vi vill gärna ha barn! Kram kram



Katarina:

Har alltid funderat över om det fungerar, vad bra. Ska jag kika på en vit variant med andra ord ;-) Tack för tipset. Kramar

2010-01-13 @ 16:34:52
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad härligt med er inbokade NY-resa, jag blir allt lite avis men skall ju till både Barcelona & Amsterdam i vår så jag skall ju inte klaga ;-) Men NY är ju förstås ett drömresemål, kanske kan man få följa med i din nya LV-väska :-)



Hoppas att du har en riktigt skön kväll, kramar!!!

2010-01-13 @ 19:20:17
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan! Vilken smaskig frukost! Ser jättegott ut. Ang. eran resa till N Y så är det lite tips och ideer i dagens Aftonbladet. Ni kanske redan har sett det men jag tänkte tipsa dej ändå. Ha en bra kväll. Kram Anette

2010-01-13 @ 20:07:51
Postat av: Elin

Mmmm vad smarrigt det där såg ut. Du kan konsten att få det att vattnas i munnen, det vet du va?!

Jag har också oerhört svårt att ta mig upp ur sängen när klockan ringer, tänk vad härligt när ljuset kommer och hjälper till lite på traven.

Kram

2010-01-14 @ 13:15:16
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Olaingebjorg

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2011-02-24 @ 12:19:40
URL: http://olaingebjorg.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0