Trettondagen


Idag ska alla julgranskulor som finns placerade lite här
och var i lägenheten packas ner. Jag tycker att julen med
sitt pynt har gjort sitt för denna gång!

God eftermiddag söndag eller är det onsdag denna trettondedag jul?! Vi har precis avslutat en härlig brunch med både äggröra, bacon och ett försök till små egengjorda american pancakes med färska jordgubbar. Riktigt gott slut på denna långledighet med andra ord för imorgon är det vanlig arbetsdag igen och no more mysiga frukostar tillsammans med mannen min och no more långa sköna sovmornar. Bye bye julen 2009! 

Dagens att göra här hemma blir att plocka ner alla julsaker. Räcker med jul för min del nu. Hade tänkt ta hand om allt till helgen, men granen ser minst sagt ledsen och trött ut redan nu och hyacinterna är överblommade för länge sedan. Så det blir till att roa sig med att sortera och få ner den vita fina pappstjärnan, alla vackra julgranskulor och våra adventsljusstakar. Dock kommer Elflugan få stanna kvar i köksfönstret. Jag är alldeles för kär i den för att ha mage att kunna lägga den i en låda i elva månader. Måste ju säga att det är bra mycket skojigare att plocka fram allt piff till första advent än att som nu plocka ner allt igen, men men var sak har sin tid. Jag kommer dock att behålla julen 2009 i mitt minne som en underbar tid i mitt liv. Tack alla som förgyllt den på ett eller annat sätt!    

Blir förövrigt en lugn trettondag för min del. Kommer inte bege mig ut överhuvudtaget som det ser ut, kallare än kallast utanför dörren. Är faktiskt rätt nöjd över att jag lyckats hålla mig borta från butiker i dessa dagar utan har verkligen mestadels bara myst omkring här hemma och verkligen känt av ledigheten utan några som helst måsten. Nu: julgransplundring! 

Ha en bra dag, kram ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Är lite trött på stjärnorna, men amaryllisen blommar än och det tar emot att skilja sig från granen... Tur den är av plast! ;) Grejerna blir nog kvar ett par dagar till, för ska det ena undan, kan lika gärna allt gå. Förmodligen till helgen.



Har faktiskt jobbat hemma idag för att kunna vara ledig imorgon, när min man är ledig. Han jobbar nämligen idag istället, så här har det känts som en vanlig veckodag. :)



Massor kramar!

2010-01-06 @ 15:24:44
Postat av: Nicky

Kul som det är att plocka fram julen, lika skönt är det att plocka undan! :)



Ha en mysig kväll! Kram/Nicky :)

2010-01-06 @ 16:10:06
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Funderar på att plocka undan julen här hemma också... Det räcker för mig med....!

2010-01-06 @ 16:38:37
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, fy vad kallt det är i Sjöstaden idag! Tog mig bort till Nautilus för en stund sedan men förfrös nästan på vägen ;-)



Hoppas att julgransplundringen går bra, kramar!!!

2010-01-06 @ 16:49:58
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!

Har din blogg som favvis sedan några månader tillbaka :)

Av en slump hamna jag på din sida när du skrev om ditt bröllop... Å jag tycker din frisyr var helt fantastisk!!

Är det okey om jag skriver ut den svartvita bilden på din frisyr för att göra något liknande till mitt bröllop??

Å en fråga till :$

Vart köpte du din vackra krona??

MVH//Anneli

2010-01-06 @ 17:37:37
URL: http://annelilundstrom.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas julgransplundringen var kul!! Vi tar bort vårt i helgen. Tänkte tidigare att det var på tjugonda knut julen åker ut, men kanske drömde att du skrev om trettondagen??!! Hur som så känns det som julen är över för denna gång helt klart!



Ha en bra kväll och torsdag Anna!

Kramar

2010-01-06 @ 19:03:29
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas julgransplundringen går bra! :) Din blogg är jättefin!

2010-01-06 @ 19:06:13
URL: http://www.glawe.se/blogg
Postat av: BLONDETTY

Hoppas att du har en bra sista lediga dag och myser riktigt mycket!

2010-01-06 @ 19:34:47
URL: http://www.blondetty.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Min jul är också utstädad. Klart att du ska ha eldflugan kvar. Den är ju faktiskt inte så julig så den kan du gott ha ett tag till tycker jag.

2010-01-06 @ 20:59:49
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag & Amy ska plundra granen imorgon. Skönt att städa bort det juliga och välkomna våren (trots massor av snö utanför). Är avis på dig som shoppat på Sephora. Deras egna märke är härligt med massa snygga flaskor med tilltalande dofter. Mums i duschen =) Ha en bra "första" jobbdag imorgon. Kramis kramiz.

2010-01-06 @ 21:01:05
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej söt-Anna!

Jag hoppas din julgransplundring gick kanon =)Så du jobbar två dagar innan helg igen? Skön mjukstart...



Har du förresten nån koll på ifall man kan hitta LV-väskor på nätet nånstans att beställa? Jag hittade inte att man kunde köp på deras hemsida.. Det är ju alltid ett handikapp om man bor i Norrland och vill köpa nånting =)



Ha en mysig kväll!

kraaaaam

2010-01-06 @ 22:00:40
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Sjantika

Håller med om kylan, nu vill jag ha högsommar å drinkar me färska jordgubbar på stranden.... Minus 25 idag, inte kul att vandra runt utomhus på jobbet. Men vad gör man? Ser ut som en eskimå, men fryser lika fullt! Men men, dom hade ännu kallare inåt landet, i Hemavan har dom 40 grader! Får skänka dom en värmande tanke! ;)

2010-01-06 @ 23:04:46
Postat av: Emma

Hej Anna!

Jag har oxå fått nog av julen, vårt pynt är utkastat sen ett par dagar tillbaka. Ville bara tacka för nyårs hälsningen på min blogg, jag blev glad :) och önska dej med en god fortsättning på 2010!



kram Emma



ps. jag har förresten uppdaterat med några inlägg, det har varit dåligt med det den sista tiden...

2010-01-07 @ 23:32:10
URL: http://emmasutsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0