Tidig torsdag


Kivilyktor i klarglas och en i rökfärgat glas samlat på
gammal silverbricka. Det enda som kvarstår av julens 
piff här hemma. Detta känns dock inte juligt alls så det
får vara kvar.


God morgon, arbetsdag igen! Ska erkänna att jag trots alla mina underbara sovmornar och slappa dagar den senaste tiden, faktiskt nu ser framemot att om en liten stund trippa till jobbet denna kyliga och än så länge mörka januari morgon. Alltid kul att träffa folk efter en längre ledighet och höra hur alla haft det under sin jul och nyår. Sedan gillar jag att det är ett nytt år, lite som att börja om på noll och jag är full av energi så det bådar mycket gott! 

Har funderat en hel del under min ledighet över hur jag vill att detta 2010 ska bli. Jag hoppas först och främst att alla mina nära och kära får vara friska och ha det så bra det bara går. Jag hoppas förresten att ni alla får vara friska och ha det bra. Det här med sjukdomar kan man ju inte styra över själv direkt, men hälsan kan man ju i alla fall påverka till viss del. Jag själv ska nu återgå till mina nyttiga vardagar igen. Så mycket enklare med vanliga "måndag-fredag", dessutom får jag då mina 1 timmars promenader på köpet vilket är mer än perfekt! Har även tänkt att jag ska ta vara på mina dagar bättre än föregående år. Då tänker jag inte först på att göra en massa storslagna saker, utan främst på enkla småsaker man kan hitta på efter jobbet. Jag har oftast en benägenhet att gå hem efter jobbet och se det som att den dagen är "över", men det är ett slöseri emellanåt även om jag är en riktig hemmanörd. Så jag har tänkt att försöka förvalta timmarna på dygnen lite bättre och har en förhoppning att kunna gå på både teatrar, ta mysiga kvällsfikor och hitta på andra trevligheter när det passar. Resten hoppas jag blir så bra det bara går.

Nu: ut i kylan och mot första dagen på kontoret 2010!

Ha det bra, kram ♥

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Godmorgon! Hoppas att du kom välbehållen till jobbet och har en skön förmiddag bland kollegor och arbetsuppgifter :-)



Jag tycker att dina tankar kring 2010 är jättebra, det är så lätt att "bara" jobba och slappa hemma när man är inne i den lunken... Jag kommer ihåg hur jag tänkte när jag flyttade till Stockholm för fem år sedan att jag skulle verkligen utnyttja fördelarna med att bo här; gå på teatrar, konserter, jazzbarer (lite SATC-romantik, jag vet), promenera överallt etc. Men det är som sagt lätt när man har utbudet precis kring hörnet att man blir bekväm... "Det där kan jag göra imorgon istället"!



Kramar och ha en skön torsdag!!!

2010-01-07 @ 09:45:23
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag är på när det gäller att utnyttja vardagen bättre! Så hojta till om du vill ha sällskap :) KRAM

2010-01-07 @ 10:11:09
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Kom på precis (på tal om det här med att använda vardagskvällarna till roliga saker), du kanske vill hänga med mig på linedance på måndagskvällar under våren :-)



Kram!!!

2010-01-07 @ 11:28:02
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sofia

Låter som en bra plan inför 2010!

2010-01-07 @ 12:00:24
Postat av: Tezz från Kungens Kurva

Hoppas att året blir som du önskar! Känns som sagt lite spännande och bra med ett nytt år, och det känns skönt att veta att man faktiskt kan påverka ganska mycket själv hur det blir. Själv har jag gett mig sjutton på att det ska bli ett hälsosammare år än det förra...

2010-01-07 @ 12:41:47
URL: http://www.kungenskurva.se
Postat av: Josefin

Jag känner igen mig jätte mycket, man är så bekväm med att jobb och sen dra hemåt för att äta middag och kolla på tv. Men varför inte umgås med vänner på vardagen, ta en kvällsfika eller bara hänga hemma hos varandra. Detta ska jag också bli bättre på. :) Tack för att du påminde mig. :)



Kramkram

2010-01-07 @ 15:37:57
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: jessi

Ja lite mer vardagskul vill jag också ha år 2010! Caféer, bio, restauranger, utställningar... ja allt möjligt skoj!



Ha en mysig torsdagskväll, snart är det helg igen!



KRAM

2010-01-07 @ 18:19:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Välkommen hem! :-)

Jag är precis som du, hem direkt efter jobbet och tror att dagen i princip är slut, men när de faktiskt är flera timmar kvar av dygnet. Husmus är vad man är ;-)

Men man borde bli bättre på att planera in saker på vardagarna. För livet levs ju här och nu ;-)

Massa Torsdags kramar

2010-01-07 @ 18:27:06
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: johanna

Hade också min första arbetsdag på året idag... Hur ha ni tänkt vid ert köp av kaffemaskin? Står själv och funderar över vilken jag ska köpa och vad man ska tänka på... Hur har ni resonerat?

2010-01-07 @ 19:02:08
URL: http://framtidstankar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det låter som BRA nyårslöften!

2010-01-07 @ 19:56:32
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej och tack för ditt svar. Jag hade tänkt den som du fick i julkapp men blev lite fundersam då jag såg att ni skulle lämna tillbaka den... om den kanske inte var bra

2010-01-07 @ 21:24:52
URL: http://framtidstankar.blogg.se/
Postat av: Erica

Gokväll min granne



Helt rätt inställning!! Vi införde måndagsmys för ett år sedan och då kan man försöka göra något extra mysigt även fast vardagen börjar igen. Perfekt sätt att starta vardagsveckan på och "söndagsångesten" är som bortblåst ;)



Jag njuter verkligen också av att vara hemma o mysa o pyssla men man mår ju himla bra av att göra lite annat skoj också och njuta av livet här och nu. Stockholm har ju massa roligt att bjuda på ;)



Ha en jättebra vecka!



Kram Erica

2010-01-07 @ 21:54:23
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: jenny

Hoppas din första arbetsdag detta 2010 va bra,förstår precis va du menar att man kan nästan se fram emot efter att vart ledig ett bra tag o komma tillbaks till arbetet & få en "normal" vecka igen! fast ja kan klaga lite på mornarna att det är så jobbigt att gå upp fast går så bra så bara man klivit upp!

Jsg är sån också som går hem efter jobbet så är liksom nästan hela dagen över men jag ska nog försöka göra lite som du ska försöka utnyttja dygnets timmar mer & göra roliga saker!

Hoppas du får en fortsatt bra kväll!

Kramar

2010-01-07 @ 21:58:10
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Lilian

Nämen Anna, jag som tycker du gör så himla mycket hela tiden??? Inte går du bara hem jämt känns det som.... God fortsättning och hoppas detta år blir exakt så som du vill det ska bli! många kramar

2010-01-08 @ 09:34:57
URL: http://livetenligtlilian.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lilian:

Jag kanske inte alltid går dirket hem, men om jag gör något efter jobbet så känns det som att det är gå i affärer, det KAN jag ;-) Men just det där lite mera sociala att kanske gå på teater eller liknande, det känns som jag gör oerhört sällan. Det är DET jag tänkter ändra på :-)



Önskar dig det bästa utav 2010! Kram kram

2010-01-08 @ 12:25:25
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0