Kurering


Kvällens nr 1: kurera min ömmande hals med härligt blodrött te i stora koppen 
från Bruka. Kvällens nr 2: Lusläsa "Diné & Dryck" från pärm till pärm. Kvällens 
nr 3: försöka motstå de små pralinerna jag fick i julklapp av Caroline

Godkväll! Hann inte med att skriva några små rader imorse, trots att jag vet att ni är flera som uppskattar ett tidigt morgoninlägg. Var helt enkelt tvungen att prioritera att stryka min vita skjorta som jag inte ”orkade” med att göra igår kväll. Hela livet är verkligen en kedja av sammanvävda händelser som är beroende av varandra om ni hänger med på vad jag menar?! Så hade jag bara tagit mig i kragen och strukit skjortan igår så hade jag med all sannolikhet hunnit bjuda er på några rader imorse. Jag inser än en gång att man inte ska skjuta saker på morgondagen för oftast får något annat då stryka på foten.

 

Det har snöat idag också, inte kraftigt men det har farit små vita flingor från skyn. Känns som ett bakslag, men jag är fullt medveten om att det är månader kvar innan man säkert kan säga att ingen mer snö kommer. Bara att gilla läget och egentligen känns det okej. Ska det ändå ner så kom ner nu i dessa januaridagar och inte under t.ex. senare delen av mars månad.

Dagens föreläsning ute i Bergshamra har varit okej. Dock kändes det som slöseri både med tid och kapital då det sedan någon vecka stått klart att regeringen troligtvis inte kommer att genomföra den så kallade Trafikreformen (Regeringen har haft som förslag att lägga över kostnaderna för trafikskador på försäkringsbolagen) då man kommit fram till att trafikförsäkringspremierna skulle stiga med ett genomsnitt på 70 procent vilket är en orimlig höjning. Så vi en grupp med branschfolk har alltså suttit och lyssnat på något som ändå inte kommer att genomföras. Lite ineffektivt kan man tycka men jag fick i alla fall öva mig på att ensam hitta rätt i Stockholms tunnelbanevärld, alltid något!

 

Känns förövrigt som ett rätt beslut att jag skjöt på Carolines och min middag denna tisdagkväll, då jag har halsont som en liten myrslok. Vi ska ses kommande vecka istället. Nu ska jag krypa upp i soffan och mysa med te och tidning. 


Massa kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Zandra

Japp jag hör av mej om jag helt vilse :-)

Hoppas du kryar på dej vännen!

KRAMAR

2010-01-19 @ 20:14:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!

Hoppas du känner dej bättre i morgon. Krya på dej. Kram Anette

2010-01-19 @ 20:31:27
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter inget vidare med halsont...



Krya på dig raring! Kramkalas

2010-01-19 @ 20:43:03
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Förstår att det känns lite segt med en hel dags utbildning i ett ämne som troligtvis inte kommer att bli aktuellt... Tur att det bara var en dag i alla fall om man ser det från den ljusa sidan :-)



Krya på dig söta Anna & sov gott, kramar!

2010-01-19 @ 21:05:59
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag vill bara säga att du har en underbart mysig blogg :) också undrar jag bara är det inte snart dags för dig & maken att bli 3? ;)

2010-01-19 @ 21:18:59
Postat av: Jenny

Hoppas ditt halsont försvinner! Många som är förkylda nu,jag har umgåts med några idag sen är även min sambo blivit det så jag håller tummarna för att ja klarar mig!

Kramar

2010-01-19 @ 21:30:18
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Zandra:

Bra ;-) Kram



Anonym:

Tack snälla vad kul att du gillar bloggen! Förövrigt hoppas vi att inom något år eller två ha förökat oss till minst tre ;) Kram



Till alla:

Tack för omtanken om min hals, ingen fara. Gott med värmande te! Kram och sov gott.



2010-01-19 @ 22:07:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Xpango!

Har du hört talas om Gratisgodis, gratismode , gratisbio .com

GLÖM DOM!



Det finns nu ett bättre sätt att få grejer för kompisar som registrerar sig.



Jag har själv fått hem mitt gratis x-box 360 och nu är på väg att få hem ett Nintendo DSI..



Det finns att välja på Tv-Spel, Mobiltelefoner m.m.



Tryck på länken för att bli medlem NU!

http://www.xpango.com?ref=92133468



ELLER:



Du får mer info inne på bloggen

HTTP://XPANGO.BLOGG.SE



Tack för din tid!

2010-01-19 @ 23:25:50
URL: http://xpango.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jösses vilket slöseri med föreläsnings-dagen under dessa omständigheter! :(



Inte kul att du känner dig förkyld! :( Hoppas det fungerade bra att kurera sig med med det röda téet och att du känner dig bättre idag!



Massor kramar!

2010-01-20 @ 05:41:36
Postat av: Caroline

Vad dricker du för te? De ser jätte gott ut:) krya på dig!

2010-01-20 @ 07:09:41
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Caroline:

Det är ett lösviktste som heter "Stjärnorna ovanför" från "The Spice Tree" med blåbär, björnbär, hibiskus, russin, blad samt rosblom. Dte är gott och hääärlig färg. Piggare idag, tack för omtanken. Kram

2010-01-20 @ 16:59:12
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0