Wayne´s coffee


Årets första semla intogs igår på NK:s plan 4 tillsammans med
min kära svärmor. Underbart god liten rackare, semlan alltså ;)

Söndagens jag i en provhytt i Sickla köpkvarter. Vippiga favorit-
kappan på och en grå sjal med nitar från Charmant of Sweden


Fanns mycket gott att välja mellan på Wayne´s coffee där jag
och svärmor fikade idag denna egentliga vilodag.


Valet föll tillsist på Cappuccino och kardemummakaka med
blåbär för oss båda. Supergott, men får nog gå på diet nu till
veckan efter alla söta bakverk som hamnat i min mage de
sista dygnen och jag som inte ens är en bull- & kakmänniska.

Söndagskväll och helgen sjunger på sista versen. Jag känner mig urtrött och skulle nog kunna lägga mig i detta nu och somna på två röda. Har lekt med Jakob en stund och hans nya legorobot. Det tar på krafterna att roa en 9-åring kan jag meddela. Han har visat både ett och annat "grepp" man kan göra med robotens gripklo. Jakob tycker troligtvis att jag är rena dinosaurien då jag påpekade att legofigurerna på min tid var små polisgubbar med tillhörande polisstation, brandmän med brandbilar och glassgubbar med en kiosk/snackabar. Nu är det så mycket pilliga delar så jag fattar hälften och han bara skrattar åt mig ;-) 

Jag och svärmor kunde inte hålla oss ifrån butikernas förtrollade värld idag heller. Blev en promenad under eftermiddagen i bitande motvind till Sickla köpkvarter där vi slog ihjäl några timmar bland kläder, inredningsprylar och sminkprodukter. Jag handlade inte särskilt mycket, blev ett par ljusgrå jeansleggings från Pieces samt nya pärlörhängen. De sistnämnda har en strykande åtgång. Vet inte hur många par jag tappat. Trist men tur att jag inte kör på några dyrare pärlor för då hade jag varit både ruinerad och riktigt ledsen vid det här laget.

Ikväll blir det lugna gatan här hemma i värmen. Vi har tända ljus i hela lägenheten, svärmor har lagat en kötträtt som vi åt för en stund sedan. Nu sitter Jakob och kikar på barnprogram och vi andra sitter i soffan och har det allmänt lugnt och skönt. Våra gäster sover här en natt till innan de imorgon bitti tar X2000 tillbaka ner till Västkusten igen. Så det blir tidig sänggång för oss alla så vi kommer upp i tid i morgon bitti, de till tåget och vi till våra arbeten. 

Hoppas att er helg vart riktig bra, det har min varit! 

Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Zandra

Å du har haft en riktigt mysig Söndag me andra ord. Härligt! ;-)

Hoppas ni får en fortsatt mysig kväll och att du laddar för en till arbetsvecka vetú!

KRAMIZ

2010-01-17 @ 18:52:20
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Vilken mysig helg ni har haft och så mycket gott ni har mumsat i er sen då :) Semlor är något av det godaste jag vet! Synd bara att det inte är lika bra för figuren som det smakar....

Ha en bra kväll!

Kram!

2010-01-17 @ 19:10:33
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Cicci

Vilken fin outfit du hade på dig. Gillar både puff- och vippdetaljen på kappan samt nitarna på scarfsen. Det är ju oftast detaljerna som piggar upp outfiten. Är också väldigt duktig på att slarva bort örhängen. Det brukar var så att man har en av varje sort i sin smyckeskrin.



Kramar

2010-01-17 @ 19:31:26
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken mysig (och fullspäckad) helg du haft, tur att du verkar ha en så trevlig svärmor ;-)



Jag träffas gärna på tisdag om du orkar med dejter två kvällar i rad? Vad tycker du; Söder eller Sjöstaden?



Kramar och slöa på i TV-soffan :-)

2010-01-17 @ 20:06:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Såg precis att jag har en coachning till klockan fem, skall vi ses i Sjöstan istället? Jag bör vara hemma till halvsex, skall vi säga klockan sex? Vad tror du om Jimmys?



Kramar!

2010-01-17 @ 20:48:42
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Emelie

Smarrigt med semla. Mmmm... Låter som en skön söndag.

ha en härlig kväll.

2010-01-17 @ 20:50:38
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Zandra

Men åå, vilket erbjudande! Jag hör efter här hemma och återkommer imorn men de lockar vetú! :-)

Kramizzzz

2010-01-17 @ 21:13:10
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej gumman!

Det låter som om ni haft en härlig helg.

Själv njuter jag nu av ett glas vitt vin sauvignon blanc efter en oändlig jobbvecka....



Så skoj att du också var så lik mig på de första punkterna i inlägget på min blogg =)

Blir ju tokskoj att ses på riktigt!



Jag skrev till Caroline om att ni kanske skulle kunna prata ihop er om när det passar er, så kan jag boka hotell och flyg.

Hur låter det?



Ha en skön söndagkväll!

Kramar

2010-01-17 @ 21:51:07
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Mitta

Jo, tråkigt med de där pärl örehängen..tappar mina oxå! :( då får man köpa dem billigare. Fick ett tips om man har små diamanter så kan man lacka på nagelack utan färg..så håller dem så ramlar dem inte mini diamanterna :)



ha en bra dag imorgon!



/M

2010-01-17 @ 22:45:11
URL: http://missindia.blogg.se/
Postat av: Elin

Ni verkar haft en riktigt fin helg :) Härliga bilder, gillar speciellt din sjal! Och ja, är det något som går åt så är det små örhängen... Vet inte hur många pärlörhängen jag tappat bort. Likaså de små fina örhängena från Pilgrim i regnbågens alla färger!

2010-01-18 @ 00:09:18
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Eller är den här morgonen god..? Usch vad trött jag är! :(

Mmm, semlan såg god ut och här åt vi årets första tidigare i veckan. Fler lär det bli! ;)



Annars har jag haft en bra helg. Vi har bland annat jämfört och köpt ny elvip, då den gamla dog mitt i en kladdkaka i fredags. Kanske inte undra på; Jag har nämligen bakat som en galning senaste månaderna.

Känner mig jättenöjd med nya köpet, men har inte hunnit inviga den ännu. Får göra det i veckan!



Hoppas du får en bra start på veckan! Visst brukar det kännas tomt när gästerna åker, även om det så klart är skönt att vara på tu man hand också.

Massor kramar!

2010-01-18 @ 05:44:49
Postat av: Elisabeth

Kaken så veldig god ut. Men så utrolig fin jakken din er = )

2010-01-18 @ 19:14:19
Postat av: Evelina

Snygging i sjalen och att klockan nu är fixad! Hope u like it! :)



Största kramen från Evelina

2010-01-18 @ 19:50:05
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com/
Postat av: Tess · Stylish Butterfly

Så fin kappa du har.

2010-01-18 @ 19:51:02
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Linda

Toppenfin sjal! Var kan man köpa dessa skönheter?

Pussing!

2010-01-19 @ 13:53:00
URL: http://sonnvik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0