10 januari 2010




Jag har testat flera olika dofter av Durance doftljus vid det här
laget och hittills är denna doft av Héliotrope Flower min favorit.
 

Vaknade till en mulen söndag. Jag som hade hoppats på en minst lika underbar och solig vinterdag som gårdagen bjöd på. Men man kan inte få allt här i världen och jag är glad ändå, det är ju ledigt och här inne i värmen är det både lugnt och skönt. Det enda som hörs är grannarnas barn ovanför som konstant springer. Tror vi har blivande 100 meters stjärnor i huset. Det stör mig inte, barn är barn och man kan inte begära att de ska sitta stilla konstant, men de hade gärna fått sova liiiite längre på mornarna för de är uppe långt före tuppen och löptränar ;-)  

Idag ska jag röja och torka ur skåp och lådor i köket. Fick ett ryck nu på förmiddagen där jag känner för att göra detta, så är det bäst att passa på när andan faller på för en gång skull. 

Har lyckats hålla mig ifrån butikerna denna helg också och nu börjar jag bli mäkta stolt över mig själv. Inte ens någon större lust. Reor i all ära de är helt perfekta om man är ute efter något speciellt, men jag har aldrig varit mycket för att springa runt på denna typ av shoppingrundor. Tycker att jag oftast kommit hem med något i påsarna som jag kanske egentligen inte hade tänkt, men köpte det för att det var nedsatt pris. Vilket resulterar i att jag i slutändan känner mig lite smått "lurad" när plagget eller prylen sedan inte blir använt. Så jag håller mig borta tills längre fram i vår. 

Ha en fortsatt mysig söndag, på återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: jessi

Ja barn har spring i bena, även så våra grannbarn...



Jag har lärt mig senaste åren att planera vad behöver jag o kolla om det sen blir rea, som den där klassiska kappan eller dyra men användabara märkesjeansen som jag köpte igår. Ja saker som inte går ur mode o som är bra kvalite. Jag har så många gggr förut kommit hem med billigt krafs eller udda modeplagg som jag aldrig sen använt. Så jag har lärt mig gilla reor om jag tänker efter! Men jag ogillar vissa butiker som lägger alla rea plagg i en hög, känns som en sophög- vem vill ha leftovers? Eller de rear ut flera år gamla plagg!!! Så antingen får man skippa rean som du gör eller ha en tanke innan man går på rean över vad man vill ha annars blir man nog bara besviken.



Hopppas du sötisen får en mysig söndag!



KRAMISAR



Ps: vill du ha mer N.Y tips kan jag maila!



KRAM

2010-01-10 @ 14:04:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej Anna!



Här har vi faktiskt påhälsning av solen idag också -underbart! :) Och nu är det relativt "varmt"; 8-9 minusgrader. ;)



Låter klokt att undvika butikerna när de ändå inte ger dig ngt bra. :) Själv har jag med åren blivit expert på att bara köpa saker jag använder. Älskar att gå i butiker i timtal (-och som väl är delar jag intresset med min man) men vi ägnar ofta mkt tid åt att jämföra, fundera och välja grundligt och det är verkligen givande i slutändan. Dessutom köper vi bara varan ifråga när vi är på "humör" att göra det. Köpen blir välmotiverade och man blir supernöjd med det som följer med hem. Jag kan verkligen rekommendera detta tillvägagångssätt! Det blir lättare både i plånboken och i själen; shopping när den är som bäst, helt enkelt! :)

2010-01-10 @ 14:20:06
Postat av: Therése

Hej Anna,

Vilken underbart inspirerande blogg du har tycker jag, alltifrån inredning och matlagning till att se allt från den ljusa sidan. Jag (och garanterat många med mig) skulle bli hemskt glad om du delade med dig av hur du sminkar dig och vilka produkter du använder både gällande make up och hudvård.



Ha det så bra i vinterkylan

2010-01-10 @ 14:44:30
Postat av: Zandra

Hihi Header heter de ja, så du kan Anna-Panna :-)

Jag har lärt mej genom att googla på bloggdesign o sen har jag knepat o knåpat haha :-P



Ha en mysig afton i sjöstaden!

Kramar

2010-01-10 @ 17:29:13
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Marie

Mycket bättre för plånboken att stanna hemma och röja, än att gå på reor! Har också gjort lite nytta här hemma i dag( oljat in bänkskivan i köket och tagit ett hett fotbad) kram!

2010-01-10 @ 18:17:17
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Spännande med en ny favoritdoft! Just nu är det dött lopp mellan Cotton flower och Watermelon här hemma =)



Har faktiskt ingen koll på vilken blomma Heliotrope (?) är men det lär onekligen vara en höjdardoft! Love Durance!



Ha en riktigt bra kväll där borta! Kraamar

2010-01-10 @ 18:47:27
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vi har också några små morgonpigga barn ovanför oss som verkar tycka det är festligt att börja morgonen med att banka sina leksaksbilar (eller något annat odefinierbart...) i golvet, oftast har vi överseende men ibland kliar det lite i fingrarna att knacka på hos dem för att ge de (föräldrarna alltså) the evil eye ;-)



Hoppas att du har en riktigt skön söndagskväll & att du får en bra start på nya veckan, massa kramar från Caroline!

2010-01-10 @ 19:55:30
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Åh, finns det dotljus med heliotrop?! Det är en av mina favoritblommor - har alltid en sådan vid entrén på sommaren - doftar underbart!



Jag har inte heller brytt mig om rean iår, väntar tills vårkläderna kommit in!

Kram!

2010-01-10 @ 20:15:54
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken härlig attityd ;)

För det är verkligen omöjligt att få små fötter att vara stilla....mina älsklingar vaknar runt 05:00 VARJE morgon! Tur för grannarna att vi bor i villa ;)



Kram/camilla

2010-01-10 @ 21:19:58
Postat av: Nicky

Älskar Durance!! Jag brukar köpa lavendel, ska sniffa på Héliotrope Flower nästa gång. Tack för tipset!



Godnatt! Kram/Nicky :)

2010-01-10 @ 21:50:12
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Karin

Hej gumman!

Jag håller helt och fullt med dig om reor. Jag är inte heller nåt big fan av det.



SV. Trevligast vore ju om jag kunde komma ner till sthlm en fredag eller lördag och stanna en natt, för att dels köpa LV:N och även träffa dig och kanske också Caroline (hemligheter.blogg....)

Skulle vi kanske kunna tajma in en helg i början av mars??



Kram

2010-01-10 @ 22:25:52
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: B

Jag känner med dej, vi hade samma problem i morse...det värsta är att det tog liksom inte slut, timme efter timme efter timme =) Tur att grannpojken inte är igång så pass mycket så ofta =)



Hoppas helgen varit bra! Kram...

2010-01-10 @ 22:40:08
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Emily Sophie

Var glad att barnen däruppe inte springer runt i klackskor iallafall som mina grannar gör runt 06.00 varje morgon! :) Ingen höjdare vill jag lova :)

2010-01-10 @ 22:56:46
URL: http://www.emilysophie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0