Vattengrönt önskas till samlingen


Härligt blått & turkost omslag på senaste numret av Recidence,
väl matchat på köksbordet med en vattenblå kivilykta.

Är sugen på att uppdatera min kivisamling till våren med den nya
vattengröna varianten som jag tycker är toksnygg.

God morgon, igår somnade jag i soffan strax efter att favoriten "Halv åtta hos mig" var avklarat och så vaknade jag lagom tills att maken kom från jobbet under senare delen av tisdagskvällen. Så skönt ibland att bara ligga och slumra i soffan under en varm filt med tv:n på i bakgrunden. Blev därför av förklariga skäl en lugn och bloggfri gårdagskväll, riktigt skönt ibland.

Nu är vårt kök äntligen mätt och måttbeställning av bänkskivorna ska göras inom de närmsta dagarna. Känner mig som ett litet barn på julafton, dessutom kommer Schenker med en leverans ikväll, spännande! Känns kul att ha detta lilla ombyggnadsprojekt att pilla med just nu då inspirationen om man kikar ut inte är mycket att hänga i julgranen. Kommer väl dock klättra på väggarna under tiden vi väntar på bänkskivorna, har nämligen hört talas om en levernastid på en och en halv månad, hmmm! Väntan som verkligen är min starka sida...

På fredag blir det förhoppningsvis en tjejmiddag. Tanken var från början att min lillebror skulle kommit och hälsat på till helgen, men med tanke på all snö, alla tågproblem och andra omständigheter så har vi skjutit på hans besök tills han är tillbaka hemma igen från sin Thailandsresa som han drar iväg på nästa vecka. Så då bokades en tjejkväll in istället. Var ett bra tag sedan jag var ute i svängen nu känns det som, dags att ändra på det med andra ord.  

Nu mot min ordinära arbetsdag som inkluderar ett utvecklingssamtal med min chef efter lunch. Må väl!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, den vattengröna är så snygg! Jag var och kände på den häromdagen, och det får definitivt bli ett köp ;) Även en rosa kivilykta står på önskelistan, fin färg till våren!



Nu är det hög tid för mig att fixa till mig inför dagens jobb! Önskar dig en fin onsdag Anna, kraaam



Ps. Vad kul med köket! Hoppas det blir bra =)

2010-02-24 @ 07:30:11
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Lana Morin

Vilken fin blogg! Lycka till idag.

2010-02-24 @ 11:26:50
URL: http://blogg.idg.se/smslan
Postat av: Anna- frk O

Det finns fina burkar i den vattengröna kulören också. Kanske något att ställa på de nya bänkskivorna ;)

2010-02-24 @ 11:34:51
URL: http://frkoliv.blogg.se/
Postat av: Susanne

Visst är den nya färgen på kivisar fin, köpte en nu i veckan på Iittala outlet här i Häganäs. Kommer att åka och köpa en till i dagarna ;o) Livsfarligt att bo så nära!!!

Ha en underbar dag och hoppas utvecklingssamtalet med chefen går bra.



Kramen

2010-02-24 @ 11:44:44
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Ja visst är det fräscht med turkost/vattengrönt/aqua och liknande, framåt vår och sommar. Och känns ju lite uppiggande nu i alla snödrivor...! :) Jag gillar att ta in accenter av någon av ovanstående nyanser till vit bas i köket. I badrum är det också riktigt fint. Nog för att jag gillar vitt, men accenter behövs. :)



Massor kramar!

2010-02-24 @ 11:46:32
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du hade ett trevligt utvecklingssamtal, är övertygad om att din chef är mycket nöjd med dig :-)



Vad kul med köksplanerna, håller dock med om att det är segt att vänta när allt är beställt och klart... Fast när väl väntan är över är det ju väl värt besväret!!!



Kramar och ha en fortsatt skön onsdag, det är ju nästan vår i luften idag vilket känns extremt härligt :-)

2010-02-24 @ 14:09:27
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therése | Stylish-B.se

De ljuskopparna är så fina.

2010-02-24 @ 15:34:11
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Ann-Louise

Köp den vattengröna eller köp flera! Jag har en och den är sååå fin! Vill ha skålen nu också.



Jag sov i soffan igår med...men lite längre än dig. Den sömnen är så skön till dess man vaknar med nackspärr ha, ha.



Ha en skön kväll. Hoppas det blir en kul fest på fredag, själv ska jag ut på krogen i kväll!



Kram

2010-02-24 @ 17:23:53
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Nicky

Kivi-lyktorna är snygga i alla färger, jag bara älskar dom!!



Önskar dig en mysig kväll! Kramar/Nicky :)

2010-02-24 @ 18:09:34
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Malin

Kom in på din blogg av en slump - Hur bra som helst! Du verkar oxå har en förkärlek till kivilyktor;) får aldrig nog, och det kommer ju bara nya färger hela tiden! Hoppas det är ok att jag följer din blogg!

Malin

2010-02-24 @ 20:07:30
Postat av: Cicci

Visst skall du satsa på en vattengrön till våren. Gillar min egen väldigt mycket. Har jag sett att priset är annorlunda i olika butiker. Såg att priset på Cervera var över 200 kr, medans i andra butiker kostar den runt 110 kr.



Kram

2010-02-24 @ 20:44:57
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin:

Välkommen hit, kul att du gillar det du ser. Ja kivilyktorna är verkligen en favorit här hemma, säger som du "får aldrig nog" ;) Klart du får följa bloggen, blir bara glad. Ha en fin kväll, Stor kraaaam

2010-02-24 @ 21:15:12
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: FANCIFUL

vad kul att du svarade.. inte många som gör det :)

min mamma älskar din blogg :P så det är hon som fått mig att börja läsa den också.

hoppas du får en mysig kväll :)

2010-02-24 @ 21:16:27
URL: http://fancifuls.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag älskar också kivilyktorna, får snart knappt plats i mitt lilla studentboende :) Köpte en sådan på Iittala outlet för 69:-, ska nog köpa en till i helgen då det är 20% för medlemmar! Kram

2010-02-25 @ 17:15:58
Postat av: Sofia

Hej nu är jag inne och snabbkikar en sväng igen, mellan amning och blöjbyten. Konstigt att sånt kan vara så roligt!

Alltid kul att kolla in på din blogg.

Förresten på tal om kivilyktor så betyder "kivi" på finska "sten" på svenska. Men det kanske du redan hade koll på. :-D

kramis

2010-02-26 @ 10:57:24
Postat av: Anette

Ja den nya Kivifärgen verkar underbar! Har dock inte spanat in den i butik ännu...

2010-02-28 @ 09:07:44
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0