Måndagsrapport från sängen

 
 
Februaribilder från ett vintervackert Uppsala. Bilderna togs igår under vår
lilla söndagstripp till Sveriges fjärde största stad.

Idag är första dagen på över två år som jag varit hemma sjukskriven från jobbet. Ganska bra "jobbat" måste jag ju säga, men som sagt idag fick jag helt enkelt se mig besegrad och stanna hemma i sängen för att krya på mig både kroppsligt och känslomässigt.

Ligger just nu i sängen i min svarta mjuka velourmorgonrock, osminkad och med håret i en slarvig knut mitt på huvudet i riktig Lilla My stil. Som all ni som varit sjuka på ett eller annat sätt vet så blir det mesta dels sängliggande som gäller de dagarna man inte känner sig kry. Min måndag har inte varit annorlunda, har fått i mig lite jordgubbskräm och mjölk, annars ä matlusten sådär. Jag har sovit till och från och hunnit läsa så länge jag orkat för att återigen somna om och förflytta mig till drömmarnas förtrollande värld.

Har även legat och nynnat på "A place to stay" från lördagens delfinal hela denna måndag och kan inte låta bli att gilla låten trots att den kom sist i tävlingen och trots att jag inte heller var direkt överförtjust i Jennys lite halvskumma scenframträdande. Men jag tänker mig att en upphottad discoversion av låten kan komma att bli en radioplåga framöver. Den som lever får se.  

Nej nu ska jag vila huvudet och invänta älskade maken som är på ingång. Simma lugnt och på återseende en annan dag kära läsare.

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Zandra

Usch din stackare, Krya på dej!

Kramar

2010-02-08 @ 20:43:43
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Krya på dig fina goa Anna! Ta hand om dig, det är ok att vara sjuk när man behöver det.

Vila, ta det lugnt och kurerar dig nu ordentligt.



Jag sänder massor av styrkekramar till dig!



Jessi

2010-02-08 @ 20:49:14
Postat av: Anonym

Krya på dig fina goa Anna! Ta hand om dig, det är ok att vara sjuk när man behöver det.

Vila, ta det lugnt och kurerar dig nu ordentligt.



Jag sänder massor av styrkekramar till dig!



Jessi

2010-02-08 @ 20:49:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Mjöl ska man undvika då man är magsjuk. Förvärrar bara......Krya på dig!!

2010-02-08 @ 20:53:21
Postat av: Elisabeth

Ønsker deg en god bedring, håper du raskt er frisk igjen! Det er ikke gøy å være syk og du som jeg skal være glad for at du sjelden er borte fra jobb. Take care!

2010-02-08 @ 20:58:39
Postat av: johanna

Krya på dig

2010-02-08 @ 21:05:41
URL: http://framtidstankar.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!! Krya på dej. Hoppas du är på benen snart igen. Kram Anette

2010-02-08 @ 21:07:49
Postat av: Rebecka

Krya på dig Anna! är precis som du när det gäller att vara sjukskriven. det gör man inte öfr minst lilla... ibland är man kanske lite dum mot sig själv men det som inte dödar en stärker en, eller hur var det man sa.



Iallafall, stor krya på dig kram!

2010-02-08 @ 21:20:09
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Cia

Hejsan,

Hoppas du kryar på dig snart!

Kram,

2010-02-08 @ 21:38:17
Postat av: Anonym

Krya på dig! Du är bra. =)



Kram

-en annan Anna

2010-02-08 @ 22:58:02
Postat av: Rebecca

Krya på dig goa Anna! Inte kul att vara sjuk! :(



Massor kramar!

2010-02-09 @ 05:38:14
Postat av: Maria

Krya på dig Anna! Hoppas att du känner dig bättre idag.

Stor kram till dig!

2010-02-09 @ 08:49:36
Postat av: Linda

Stackare! Hoppas du snart mår bättre igen.



Sänder dig några krya-på-dig kramar

2010-02-09 @ 09:23:17
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Fina bilder och krya på dig.

2010-02-09 @ 11:38:07
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Hemmakatten

Hej,

Jag måste bara säga att du tar väldigt vackra bilder. En ny karriär kanske om du tröttnar på nuvarande bransch? ;) Krya på dig!

2010-02-09 @ 12:12:06
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Sjantika

Nämen va trist att du blivit sjuk! Här hemma har jag också en 4årig sjukling, hostar å snorar å har sig. Men det e sånt man får ta, faktikst ändå ganska mysigt att bara sitta under filten i soffan å se nån barnfilm för 20e gånger å myysa =) Krya på dig! Kram*

2010-02-09 @ 12:23:13
Postat av: Mia

Usch, krya på dig Anna! Och hoppas att det är en "bra" sjukdom du har.. Du vet vad jag menar :) Kramar

2010-02-09 @ 13:11:27
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Sofia

Krya på dig!

2010-02-09 @ 13:40:47
Postat av: Therese

Var nu inte för snabb tillbaka till jobbet vännen, en dag extra hemma brukar göra susen.. Stor krya på dig kram..

2010-02-09 @ 18:27:09
URL: http://smastadslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0