Schlagerfrossa


Schlagerbibeln är ett måste i detta schlagerhem...

Nu är det dags för schlagerveckor, schlagerfrossa och schlagerjippo. Ja äntligen drar det igång, detta som jag och många med mig ser som en liten ljuspunkt under februari och mars. Kvällens första delfinal från Örnsköldsvik ser jag framemot med spänning. Har lyssnat igenom bidragen redan såklart och har några personliga favoriter: Svala Jenny Silvers "A place to stay" har ett sound som tilltalar mig och jag kommer garanterat att ladda ner låten till min Iphone och spela den på högsta volym under mina power walks under våren det vågar jag lova. Tror dock inte att låten kommer att gå något längre i själva tävlingen, men som sagt min personliga favorit är den oavsett. Ett bidrag med mer potetial att gå längre tror jag eldiga Linda Pitchrs "You´re making me hot hot hot" är oavsett den urtöntiga låttiteln. Hur det hela slutar vet vi med säkerghet efter kl 21:30 ikväll.

Idag har maken och jag varit ute och åkt en sväng med bilen för nöjes skull. Synd bara att vädret inte bjöd på något mer spännande än en massa gråa moln och några få plusgrader över Stockholm med omnejd, men vi hade det urmysigt ändå tillsammans. Ska börja svänga ihop en schlagermiddag om någon timma som vi ska äta lagom till musikfesten börjar. Vi har köpt hem varsit prinsessbakelse kvällen till ära, så någon viktnedgång kommer vågen troligtvis inte visa efter denna kväll. 

Hoppas att er lördag hittills varit till belåtenhet och att ni oavsett om ni ska se på tv eller roa er på annat håll får en fantastisk kväll. På återseende en annan dag!

Kramar ♥ 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja schlager är toppen.

Var igår med maken på plats i Ö-vik för att avnjuta Genrepet.

Dolph var kvällens HÖJDARE!!! ser fram emot att se programmet på TV ikväll.

Jesssica får min röst.

Titti i Umeå

2010-02-06 @ 17:29:57
Postat av: Hemma hos Katta

Ikväll blir det schlagerfrossa big time! =) Tycker att det var rätt bleka låtar som tävlar ikväll så jag hoppas att det kan dyka upp några favoriter längre fram i stället!



Har inte hängt med i svängarna sista veckorna och vad är det jag ser!? Vad är det för galning som utger sig för att vara dig? Samma som sist tro? Usch vad trist och framförallt - riktigt obehagligt! Hoppas det går att anmäla på något vis...



Hoppas ni får en riktigt mysig kväll där borta i Sjöstaden!



Kraam från Katta & Filip

2010-02-06 @ 17:49:20
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Åhhh vad kul att du har sett genrepet. Ska bli kul att se Dolph och hur han är, verkar ju på dig som han sköter sig bra som programledare =) Jessica är en favorit som artist till mig, jättefin sångröst. Ha en bra schlagerkväll, kram!

2010-02-06 @ 17:51:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta:

Ja det är ju fyra delfinaler så någon favorit ska du nog finns får vi hoppas ;)



Nej man undrar ju vad det är för människa som orkar med, men men egentligen gör det mig inget. Jga vet ju att jag är jag i alla fall :-)



Ha en mysig kväll du och söta Filip, Stor kraaam

2010-02-06 @ 17:54:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Här skall också schlagermiddagen snart svängas ihop, har en kycklingrätt i kylen som står och drar några timmar och till förrätt blir det en gammal hederlig 80-talsklassiker, nämligen avocado med skagenröra ;-) Vad äter ni ikväll?



Låter som ni hade en riktigt mysig utflyktsdag, när snön smälter undan hoppas jag att vi kan komma iväg på en mastodontpromenad runt Erstaviken igen :-) Jag gick ut på en promenad tidigare idag men det var både kallt och tungt att gå i snöslasket så jag gick hem igen efter 20 minuter, sicken latmask va ;-)



Ha nu en riktigt mysig schlagerkväll, kramar!!!

2010-02-06 @ 17:57:46
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!! Vill bara önska er en skön och mysig schlager lördagskväll. Kram Anette

2010-02-06 @ 19:20:33
Postat av: Anna

Här blir de med melodifestivalen, spännande. Har med skrivit lite vad jag tycker om kvällens bidrag.

2010-02-06 @ 19:28:53
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Men borde inte "Keep on walking" passa bättre i ipoden på dina powerwalks ;-) ler

Tror den blir min personliga favorit från min hemstad Ö-vik!!



Nu spännande...men ovanligt tunt utbud tycker jag...



Kram

2010-02-06 @ 21:02:31
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Mitta

Man måste lyxa till det ibland (prinsessbakelsen)..hoppas du hade en trevlig kväll igår! :)

/M

2010-02-07 @ 13:51:25
Postat av: Josefine, Blåeld

Jenny Silvers låt gillade jag också bäst!

2010-02-07 @ 13:51:39
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0