Vårgarderoben uppdaterad


Roade mig med att klicka hem några godbitar från H&M igår. Jeansjacka
från &denim för ynka 149 kr (ett kap!) och en randig top.



Ballerinas är perfekta skor på våren, likaså de stickade legginsen från Sonia
Rykiels sammarbete med H&M kommer passa perfekt när vårsolen kikar fram. 


Samt en jeansskjorta med puffärmar samt en skjortklänning perfekt för
jobbet hamnade i shoppingbagen.


Gårdagen tillbringades inne i värmen då vädergudarna bjöd på ett minst sagt regngrått himlavalv. Regnet har dock tagit rejält på snön här utanför, så för en gång skull är regn och plusgrader med tillhörande gråhet ganska välkommet sett från min totala trötthet på snö och vinter. Roade mig istället för att vara ute och få frisk luft med att klicka hem några godbitar från H&M webshop. Var riktigt länge sedan jag handlade ett enda plagg, men nu blev det både ballerinas, snygg ljus jeansjacka, topp, stickade leggins med söt volangdetalj, skjortklänning samt en jeansskorta med puffärm och halvlång arm. Perfekta klädesplagg till våren. 

Min lördagskväll tillbringades som ni kan räkna ut framför sista delfinalen av årets Melodifestival. Tycker Anna Bergendahl med sin mogna röst var klockren som finalist, avskalat och vackert. Peter Jöbacks "Hallow" var väl  okej, men jag hade personligen hellre sett att "Human Frontier" med Neo hade gått direkt till Globen. Gillar dock inte hans nasala del i refrängen, men jag rycktes med bra i låten. En besvikelse var helt klart Sibel. Jag tyckte låten lät extremt lovande när jag förhandslyssnade på studioversionen, men den föll helt platt på grund av det bleka scenframträdandet. En låt i Lady GaGa stil kräver fullt adrenalin-ös på scenen. Tydligen var det fler än jag som ansåg detta med tanke på att hon kom näst sist trots att hon tillsammans med Peter Jöback var förhandsfavorit om man nu ska tro på kvällstidningarna. Tror dock att "Stop" kommer vara klockren på skiva och alldeles perfekt att ha i hörlurarna under mina morgon- och eftermiddagspromenader framöver.  

Favoriten alla kategorier för min del nu när man hört alla låtar är inte helt oväntat Darin som jag hoppas vinner finalen i Ericsson Globe den 13 mars. Hans "You´re out of my life" går just nu flitig på repeat här hemma. Jag tycker verkligen att den är SKITBRA rent ut sagt. Alla årets 32 bidrag finner ni här om ni vill lyssna på någon speciell. Vore lite skoj att höra vad ni som inte är från Sverige tycker om våra bidrag :-)

Idag sista februari och jag ska nu ta och jobba någon timma framför datorn har jag tänkt. Har några saker jag vill hinna med innan morgondagens arbetsdag. Så ska ta någon timma av min helgledighet och skriva några rader på min återrapport som jag har i tanke att lämna in under kommande vecka. Önskar er en fin söndag. 

På återseende, kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: christin

Så jättefina plagg du klickat hem! :) Hoppas du får en fin söndagseftermiddag/kväll. Kramis

2010-02-28 @ 16:18:35
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Malin S

Finfina vårplagg du shoppat. Skorna är underbara. Kanske ett par MacMalinballerinor?



Om inte Darin vinner blir jag schlagergalen. Tycker den är överlägset bäst. Helt otroligt bra är den!



ha en fortsatt mysig söndag Anna! Kram.

2010-02-28 @ 16:30:58
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Patricia

Hej Anna. En liten fråga bara, den söta randiga toppen från hm, var hittade du den? har suttit och letat och letat som bara den på hemsidan, men jag

hittar den inte nånstans. Tyckte den var så söt. Mvh Patricia, trogen läsare

2010-02-28 @ 17:09:12
Postat av: Malin

Åh vilka underbara vårkläder, typiskt nu väckte du mitt shoppingsug! :)

2010-02-28 @ 17:10:18
URL: http://sundaychic.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Patricia:

Hej trogna läsar :) Toppen låg under kampanjen "The blues" men den går inte att klicka på längre, så ev är den slutsåld. Men ibland fyller de ju på i omgångar på hemsidan, så kika in då och då kanske du kan knipa en du också :-) Kram kram

2010-02-28 @ 17:57:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Härligt med vårkläder o får billig peng!



Jag håller om att Darin vore en bra vinnare, tror att med en ballad får vi en bättre chans i stora finalen sen!



Ha det så bra, tänkte på dig när kollade i vår NY resebok... åh såå underbart för er....



KRAM

2010-02-28 @ 18:01:44
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Mirva ♥

Hej Anna,



Jag har shoppat samma ballerinas! ;-)



KRAM Mirva

2010-02-28 @ 20:38:16
Postat av: Finlandssvensk

Hej Anna!



Här får du mina (finlandssvenska) kommentarer om Melodifestivalen. Mina absoluta favoriter är tjejerna i Timoteij, egentligen inte min typ av låt, men av någon anledning fastnade jag för den. Snygg styling också.



Darins ballad är underbar. Alcazar gillade jag också om än inte lika mycket som förra året.



Pernilla Wahlgren blev jag lite besviken på men hon hade en härligt glittrande schlagerklänning.



Håller fullständigt med dig om Neo, medryckande partylåt, men gillade inte den nasala delen.



I övrigt, tusen tack för en underbar blogg. Följer dig dagligen och inspireras. Hoppas du aldrig slutar blogga :)



Ha en bra arbetsvecka!

2010-02-28 @ 22:14:16
Postat av: Susanne

Jättefina kläder du klickat hem nu till våren, och jag tror verkligen den är på gång :o)



Kram och sov gott

2010-02-28 @ 22:29:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Finlandssvensk:

Tack snälla för din snälla kommentar om bloggen, vad glad jag blir =) Kul också att du lyssnat igenom alla bidrag och tyckt till, håller med dig i det mesta du skriver ;) Ha en bra vecka och tack för din kommentar! Stor kram

2010-02-28 @ 22:44:16
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Den där jeansjackan är verkligen ett kap! Jag har också spanat in den, men nu är den slutsåld bara för det! Fast jag försöker hålla mig fram tills Thailand och shoppa där istället! ;)

2010-03-01 @ 19:01:49
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0