Italiensk kväll i Gamla Stan




Bilder från gårdagskvällens restaurangbesök, den italienska stämningen var oslagbar. 

Godmorgon! Just nu äter jag sen frukost i soffan framför reprisen av Curling finalen. Beagles med ost och gurka, solgul nypressad apelsinjuice och en stor kopp gult te smaksatt med champagne, cantaloupemelon och päron. Helt underbart mysigt att äta frukost i soffan när det är helg. I veckorna äter jag på jobbet eller möjligtvis samtidigt som jag springer runt hemma och gör mig i ordning. Inte världens bästa rutin kanske.

Helt fantastisk att Sverige vände curlingfinalen och vann mot Kanada i natt. Lagkaptenen för det svenska laget, Anette Norberg jobbar till vardags på mitt kontor, så nu kan vi se framemot firande med tårta i matsalen när guldhjälten kommer tillbaka. Sist de svenska damerna vann VM hade vi festligheter och firade så jag har svårt att tro att det blir mindre efter denna OS-seger. Stort grattis till Anette & Co säger jag!

Gårdagkvällens restaurang besök på Paganini i Gamla stan blev en mysig avslutning på arbetsveckan. God mat, antipasto med blandade charkuterier, mozzarella, grönpesto och inlagda grönsaker åt vi till förrätt och en Frutti di mare della casa med scampi, pilgrimsmusslor, lök, musslor, bläckfisk, vitlök, vin och tomatsås för min del till huvudrätt. Avslutade med några cl Grappa. Den italienska stämningen var oslagbar i den gamla byggnaden med rödrutiga dukar på borden, kandelabrar med levande ljus i riktig Lady & Lufsen stil. Fattades bara mannen med dragspel som i Disney klassikern.

Nu ska jag kolla vidare och sen kicka igång den här Lördagen. Ska även försöka fota mina nya vattengröna kivilyktor under dagen så ni får se dem. Hörs senare, kram ♥  


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Tänkte kika in o lämna en liten helg-hälsning, när jag ändå hade datorn igång. :)



Ja, visst var de duktiga, curling-tjejerna! (Och kul att Norberg jobbar på samma ställe som dig.) Jag är generellt inte sportintresserad, men har upptäckt att curling kan vara en riktigt spännande sport. Man sitter som på nålar och undrar hur det ska gå! :)



Här har vi varit duktiga och jobbat undan en del "måsten" och kan väl se oss som "lediga" resten av dagen; ja det som är kvar av den iaf. :)



Massor lördags-kramar!

2010-02-27 @ 15:36:43
Postat av: Marie-Louise

Åh vad mysigt dit går vi alltid när vi är i Stockholm.Min man har sina rötter i Käppala på Lidingö.Vi bor i Göteborg men åker upp till stora staden minst 4 ggr om året.Du verkar vara en kanonhärlig tjej. Kul att följa din blogg.Kram

2010-02-27 @ 15:46:15
Postat av: Hanna

Åh vad mysigt det ser ut! En restaurang helt i min smak :-)

Hoppas ni har en mysig lördag!

stor kram

2010-02-27 @ 16:23:19
Postat av: Louise B

Ser ut som ni hade det jätte trevligt! Och tack för restaurangtipset! Hoppas ni får en mysig lördag!

2010-02-27 @ 16:30:37
Postat av: Zandra

Å vilken mysig fredag kväll du och maken fick. Verkligen Disney känsla ;-)

Hoppas Lördagen varit till er belåtenhet också!

Ja de kan nog komma ett lite sneak peak på de nya hemmet hahah :-)

KRAMAR

2010-02-27 @ 17:26:49
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ser mysigt och gott ut=)

2010-02-27 @ 19:02:53
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Christina

Hej Anna!

Vad var det för te? Lät otroligt spännande och helt i min smak, skulle gärna vilja prova :) Ha en fortsatt fantastisk helg! Kram!

2010-02-27 @ 21:15:56
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Christina:

Hej, Champagneteet kan du köpa bland annat här:



http://www.tefrossa.se/gult-champagnete-p-396.html?cPath=53_72



Trevlig kväll, Kram kram

2010-02-27 @ 21:52:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu är vi hemma ofrån sthlm igen William trivdes jätte bra i stor staden hihi o spec på hotellet han sov så bra i sängen vi fick låna där! Clarions hotell frukost var rikitgt lyx!! Måste testa deras söndags brucnh nästa gång vi e där:)) stannade ju inte över helgen nu!! Lite shopping blev det inte så mkt;( sparar mig inför min o mannens weekend till Polen som vi ska åka på nu i mars! :) Hoppas allt e bra? krams

2010-02-28 @ 10:27:34
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: jessi

Vi som älskar italiensk mat.. så gott! Kanske något för oss om några veckor när vi ska på Sarah Dawn Finers konsert. Såg deras hemsida och verkade ju ha god meny... MUMS!



Ha en mysig söndag!



KRAM

2010-02-28 @ 11:07:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jag gillar också Paganini, man får den rätta italienska stämningen och maten är så god!!



Hoppas din lördag var lika mysig.



Kram

2010-02-28 @ 11:38:46
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Nicky

Ser ut som ni hade en hellyckad afton :) Maten såg riktigt smarrig ut!



Ha en toppen dag! Kramar/Nicky :)

2010-02-28 @ 14:14:06
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Jenlen

Det lät supergott, jag & sambon ska ut & käka nu men blir grekiskt har ingen italiens resaurang här i stan tyävärr.

Hoppas du har en fin söndag!Kramar

2010-02-28 @ 14:24:21
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: fanny

mys! där åt jag och alexander på våran förlovningsdag, håller med dig, riktigt mysigt <3 ha en mysig söndag gumman! KRAM!

2010-02-28 @ 14:37:52
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0