Peppad söndag


Vintrigt i hela Sverige i dessa februaridagar. Inget undantag här i Sjöstaden.
 


Sickla kanal ligger frusen sedan veckor tillbaka...


Och Hammarbybacken är full med både snö & glada skidåkare


Visst är det vackert när solen skiner en vinterdag, men jag längtar ändå
tills vattnet häromkring fylls med båtar istället för små isflak.
 

Ja då är det måndag imorgon och en hel vecka med arbete ligger framför fötterna. Känns riktigt bra att äntligen kunna gå tillbaka till jobbet. Har ju haft en hel vecka med "ledighet" nu så jag är förberedd på att det kommer att ligga en massa "att göra"skrivbordet när jag kommer tillbaka imorgon. Men jag känner mig nu både utvilad och peppad att ta tag i vad det än må vara som ligger där och väntar på mig. 

Annat som ska tas tag i den kommande veckan är att kontakta hantverkare angående bytet av våra bänkskivor i köket. Det måste mätas och donas innan vi kan beställa nya bänkskivor, så lika bra att ta tag i det då det är väntetid på både skivor och hantverkarhjälp.

Nu på eftermidden har jag verkligen fått tillbaka all energi, så härligt. Bytt sängkläder och småpiffat här hemma. Ikväll tittar vi på "I en annan del av Köping" samt Johan Falk - "Operation Näktergal". Hoppas att er Alla hjärtansdag varit mysig och att resterande av denna dag fortsätter i samma anda.

Sköt om er och tack för alla peppande mail och kommentarer jag fått den senaste veckan. Ni är guldvärda varenda en av er.

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Bella

Vackra vinterbilder du bjuder på och härligt att du är på benen igen!!



Hoppas du haft en riktigt mysig alla hjärtans dag med maken :)



Kramar Bella

2010-02-14 @ 20:21:56
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Nicky

Underbar vinterlandskap, men jag trivs bättre med sol och värme :) Fy fan va jag längtar efter sommaren nu !!!!



Godnatt! Kram/Nicky :)

2010-02-14 @ 21:37:17
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Kix

Här kommer en sen puss till dej på alla hjärtans dag. Love u vännen!

2010-02-14 @ 21:41:32
Postat av: Madeleine

Hoppas att du får en bra start på veckan imorgon Anna. Verkar som helgen med maken och mysiga promenader har gjort sitt.



Många kramar

2010-02-14 @ 21:58:18
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Ja, visst var det skönt med lite solsken igår! :) Vi tog också en promenad, men håller med om att det räcker med snö och is. Vi konstaterade att snövallarna är enormt höga och det lär dröja innan allt smälter.

Jag hoppas folk kommer ihåg det här i höst, men jag kan lova dig; de kommer ha glömt hur trötta de var på skiten och tjata om att de vill ha snö! Be careful what you wish for, säger jag...!

Vintern varar tillräckligt länge ändå här i Sverige, även de mildare åren. Ja, som du hör har jag väldigt svårt med kyla och vinter, men jag gnäller å andra sidan aldrig när det är varmt! ;)



Massor måndags-kramar!

2010-02-15 @ 05:49:09
Postat av: Fotograf Annie

Det är så mysigt med soligt vinterväder :)

2010-02-15 @ 11:56:23
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka vackra vinterbilder du bjuder på. Det är dessa soliga och vackra vinterdagar som man uppskattar vinter som bäst och det känns genast lite lättare.

2010-02-16 @ 18:46:57
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0