Äntligen i brevlådan


Äntligen låg den nya IKEA katalogen i brevlådan denna tisdags-
eftermiddag. Har förstått att den varit på G de senaste dagarna
då jag sett att vissa bloggerskor har fått sina och idag var det
då min tur. Kvällen är räddad!

Äntligen klar med dag nummer två. Den sista timman gick verkligen supersakta. Troligtvis för att jag satt med uppgifter som inte är direkt "mina", men det blir så när ena kollegan har semester fortfarande så får man rycka in och hjälpa till.  

Förutom att ha arbetet har jag upptäckt att vi har ett ganska stort bibliotek på jobbet. Hur smidigt är inte det? Lånade min första bok där på lunchen, ”Små citroner gula” av Kajsa Ingemarsson. Redan hunnit läsa några sidor sedan jag kom hem och jag gillar boken hittills och sättet hon skriver på. Så nu vet ni vad jag kommer att göra resten av denna kväll; läsa, läsa, läsa.. både IKEA katalogen och om de "små citronerna". 

Vad det blir till kvällsmat för min del denna kväll är fortfarande inte bestämt. Väldigt bekvämt när man är ensam hemma på det viset att det bara är att fixa något man gillar utan att behöva ta hänsyn till makens smaklökar.

Påtal om maken verkar det inte gå någon nöd på honom där på konferensen. Han ringde igår kväll och var då fullmatade med oxfilé och gott vin och ikväll skulle det visst frossas i skaldjur, vissa har det väldigt bra...

Här blir det varken oxfilé eller skaldjur det kan jag försäkra er om. Lutar mer åt flingor med mjölk eller korv med bröd (har fått en liten hang up på grillkorv ;-)). Ha en skön kväll, så hörs vi kanske senare eller imorgon!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Mirva ♥

Hej Anna!



Och jag som också väntar på katalogen...den som väntar på något gott ;)



Middagar behöver inte alltid vara lyxmiddagar. Vi äter mycket husmanskost och ikväll åt vi samma middag som igår kväll; Mirvas grymma hemmagjordaköttbullar, hemmagjord gräddsås och kokt potatis. Enkelt och gott! :D



Ha en mysig kväll!



Kram Mirva

2010-08-24 @ 18:16:18
Postat av: Johanna

Vill bara säga att Små citroner gula är jättebra! Så bra att jag, när jag läste den på semestern för några år sedan, satt i samma position i solstolen i flera timmar vilket resulterade i minst sagt solbrända ben och framsida :S



Har inte fått hem IKEA-katalogen än men det är väl förhoppningsvis på ingång! Kram, trevlig kväll.

2010-08-24 @ 18:24:19
URL: http://nyabebisar.blogspot.com
Postat av: Elins blogg

Ååhh Små citroner gula läste jag när jag låg på stranden i Thailand. Jag kunde knappt sluta läsa för att jag tyckte den var så himla bra och jag kände igen mig så bra i hennes roll då hon påminner lite om mig på sättet att tänka som också jobbar på restaurang och så..



Ha en mysig kväll! Kramar

2010-08-24 @ 18:35:43
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: sandra med tre ungarna

Fick också IKEA på posten idag!

Har redan bläddrat lite:)

Löv IKEA!

2010-08-24 @ 18:51:07
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Anette

Hejsan!! Åh, jag vill också ha IKEA katalogen. Hoppas den kommer snart till mej med. Alltid kul att sitta och drömma sig bort lite. Håller med dej, idag har varit en seeeg dag. Gillar inte tisdagar. Veckans värsta dag tycker jag men nu har vi gjort den. Skönt!! Ha nu en bra tisdagskväll i din ensamhet. Kraam Anette

2010-08-24 @ 18:57:23
Postat av: Ann-Louise

Hoppas min kommer snart också, bra förströelse på kvällstimmen.



Kul med nytt köksbord och att du fann ett du gillade. The home har verkligen prisvärda möbler och lampor.



Kram

2010-08-24 @ 19:56:17
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: sandra

Fick ikea katalogen förra veckan och det är alltid roligt att titta i dem! Kram

2010-08-24 @ 20:07:21
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Elisabeth H

Hei Anna! Lenge siden jeg har lagt igjen noen ord til deg nå : ) Det er alltid gøy å bla i den nye IKEA katalogen. Som alltid er det gøy å titte inn hos deg, koser meg med å lese bloggen din : )

Det er også gøy å følge graviditeten din, så heldig du er som er i god form da! Ha en fin kveld videre. Klem fra Elisabeth

2010-08-24 @ 20:10:26
Postat av: Bella

Äntligen trillade IKEA-katalogen ner här hemma också, perfekt läsning när man är gräsänkling!!



Små Citroner Gula är jättebra, har läst Kajsa Ingemarssons alla böcker och har du inte läst hennes andra så gör det, du kommer inte bli besviken. Läste hennes senaste under semestern och ville bara läsa, men samtidigt inte att boken skulle ta slut, ville ju få följa med i huvudpersonernas liv ytterligare flera hundra sidor...



Hoppas du får en mysig kväll trots att maken är på resande fot!



Kramar Bella

2010-08-24 @ 21:06:51
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Dinka

Fick min idag!Hittade en ny klädsel till våra soffor som jag måste kika närmare på.Annars måste jag nog säga att i år känns katalogen väldigt "livlös".Inte likt ikea.



Kram!

2010-08-24 @ 22:02:11
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com
Postat av: Linda

VARFÖR???? har inte jag fått den där.... vill ha vill ha!!!

2010-08-24 @ 22:03:26
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Malin S

jag är inte lika IKEAfrälst som många andra men några nyheter snokade jag upp som jag gillade. Amy lät mig dock inte kolla så länge. Hon ville leka istället =)

Kajsas böcker är favoriter hos mig. Hoppas du kommer gilla citronerna.



Kram

2010-08-24 @ 22:25:42
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Tyvärr blir jag mer och mer besviken på IKEAs katalog, tycker alltid förr att det var så kul men blev lika besviken i år. Så röringt och man ser inte skogen för alla träd som man brukar säga. Några små godbitar fann jag, men som sagt det är för röriga miljöer på deras bilder vilket gör att jag knappt tycker att någonting är snyggt. Kram

2010-08-25 @ 07:11:32
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0