Välkommen sköna lördag


Älskar luftballongerna som sakta svävar förbi här om kvällarna. Så somrigt.

Sjöstaden med en igår fullsmockad Restaurang Göteborg.

Mysigt att de som vill kan ta båten dit och lägga till.

Vilken fantastisk morgon att vakna upp till. Dels är det lördag, favoritdagen nr 1 och så bjuds det på sol, värme och ljus likt den runt Medelhavet. Kan det bli bättre? Nej jag tror banne mig inte det så här en dag i mitten av augusti!

Blev en middag på Texas Longhorn igår för maken och mig. Min fajitas med grillad biff var mest en besvikelse. Säkert inget fel på maten egentligen, men passade helt enkelt inte mina smaklökar, tyckte det var smaklöst och trista tillbehör (bara en massa såser, stekt lök och paprika). Det goda med den middagen var det stora glaset med cola och is som jag glupskt drack upp för att svalka mig. Ångrar att jag inte tog deras möra revben istället som maken glatt satt och mumsade i sig. De brukar vara ett säkert kort, så dumt och orutinerat av mig att försöka mig på något "nytt".

Denna dag bara måste spenderas utomhus känner jag. Man måste ta tillvara på varje stund man får av den resterande sommaren. Allt för att korta ner hösten och göra vintern lite mera dräglig. Nu blir det mysfrukost ute på balkongen. Hoppas vi inte smälter bort i solen, termometern där ute i solen visar på över 34 grader...

Ha en bra dag, på återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Meeen, kan du inte skicka över lite solglimtar till oss i Örebro?! Här är det lika grått som vanligt!

2010-08-14 @ 10:34:15
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

God Förmiddag Anna!



Låter som en ljuvlig lördagmorgon! :)

Ja vi får verkligen passa på att njuta av vädret och jag är enormt tacksam för varje varm sommardag eller varm höstdag som bjuds.

Nästa vecka börjar vi jobba igen här, men det spelar ingen roll så länge det varma vädret stannar. :)



Vet inte vad vi ska ta oss för idag; pratade lite löst om en dagstur till vår underbara gamla hemstad. Synd bara att ork och humör inte är på topp för mig personligen, men det beror delvis på min dumma förkylning som tyvärr satt sin prägel på nästan hela vår semester... Tur det är sommar i alla fall! :)



Massor kramar!

2010-08-14 @ 11:20:49
Postat av: Diana

Ja det är verkligen en riktig sommardag idag! Härligt att sommaren kom tillbaka, ett tag där kändes det ju nästan som höst..

2010-08-14 @ 15:14:13
Postat av: Nicky

Jättefina bilder! Härligt stadsdel du bor i! Ha det bäst! :) Kram Kram

2010-08-14 @ 19:14:07
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Mysiga foton! Något speciellt över där ni bor precis som Västra hamnen i Malmö... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0