Shearer Candles


Nytt och väldoftande från underbara Shearer Candles.

God eftermiddag! Här har ni en som mest har skrotat omkring här hemma efter det att jag klev in genom ytterdörren för någon halvtimma sedan. Så skönt att jag fick städat så noggrant i söndags för tycker verkligen om doften av nystädat som slår emot en när man kliver in genom ytterdörren. Därutöver är det även skönt när allt står prydligt på sin plats i lägenheten. 

 

Något annat som också sprider ljuvlig doft här hemma är det nyinköpta doftljuset från engelska Shearer Candles som jag fick med mig hem från inredningsbutiken ”Folkhemmet” i helgen som gick. Föll som en fura för doften av lätt kokosnöt med en hint av vanilj när jag körde ner näsan bland alla doftljusen i sina fina presentaskar. Dessutom gillar jag utseendet på ljuset, det passar bra in här hemma då vi i huvudsak har vitt och grått i inredningen. 

 

Ang färgvalet av barnvagn visste jag nästan att några skulle komma med kommentarer om hur opraktisk det är och jag är fullt och fast medveten om det. Säkert ett galet val, men jag anser det inte värre än att jag får tvätta eller helt enkelt köpa nytt topset om det blir för illa. Jag är verkligen inte en förespråkare för det praktiska i alla lägen. Kanske för att jag aldrig i mitt 33-åriga liv ångrat ett enda av de i många andras ögon opraktiska val jag gjort genom åren. Men jag har fått mig en liten tankeställare iallafall, så ska ta och spana på Blocket efter ett mörkare topset att ha att byta mellan när det är som mest smutsigt ute. Tack för att ni delar med er av era tips, erfarenheter och tankar, det är guld värt!   

 

Förövrigt även tack till er som förklarade för en mindre vetande som jag vad förkortningen SGI står för (sjukpenningsgrundande inkomst). Kan ju konstatera att jag är tacksam att jag inte kommit i kontakt med den termen tidigare. 

 

Nu ska jag sätta mig med en hög recept och fundera på vad jag ska bjuda på för mat på fredagskväll då jag får tjejer på middag.

Ha en mysig kväll och på återseende! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Rita

Hei Anna!

Vi har vogn med helt lyse beige farge, og angrer ikke ett sekund. Trekket kan jo vaskes, og vi har sort regtrekk - så da blir det litt variasjon i fargene. :)



spennende å følge med deg videre i graviditeten, vi har selv ei lita prinsesse på sju uker :)



lykke til!

2010-08-18 @ 18:08:58
URL: http://www.minvri.com
Postat av: Emmy

Äsch, folk ska alltid ha åsikter! Om/när Ture får ett syskon ska jag skaffa en bugga igen. Då blir det en helbeige, tycker den är SÅ snygg. Inte ALLS "praktiskt". Men snyggt ;) Som sagt, det går ju att tvätta.. det är som vår vita soffa. Många förfäras över att ha småbarn och vit soffa. men det funkar ju perfekt. det går ju att tvätta :)



Förresten jag måste fråga en sak, när ni var i new york så köpte du ju massa duschcremeflaskor från Philosophy. Min pappas sambo ska åka till San fransisco i september nämligen och om inte mina släktingar från USA köper med sig några när de kommer snart så tänkte jag be henne köpa. Men i vilka butiker säljer dem dessa i USA? är det specialbutiker eller någon större kedja? Samt vad kostade de ungefär? kommer du ihåg?

2010-08-18 @ 18:45:27
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Mammorama

Ang vagnval och färg, vi har kört bugga i några år och är jätte nöjd! Har även off white som en av färgerna och tycker det går hur bra som helst (och vi bor i samma stadsdel som er). Vårt minsta barn föddes i vintras och det är inte förrän nu 6 mån efter som jag kan känna att det är dags att tvätta. Men om inte annat så är det trevligt att byta färg ibland ;-)

2010-08-18 @ 18:48:24
URL: http://mammorama.blogg.se/
Postat av: Emma

Aldrig testat eller luktat på detta doftljus! Men jag är ju som sagt svag för doftljus så jag borde kanske införskaffa mig ett ; - )



Härligt att läsa att du & Myris mår bra! : - )



Stor Kram från mig

2010-08-18 @ 18:54:20
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Anna! Brukar smyga in och läsa din blogg lite då, du och ditt hem inspirerar verkligen!:)Superkul att ni ska få en liten bebis fram i vinter!



Håller på att fixa och greja här hemma hos mig och skulle behöva lite tips från dig. Vilken färg målade du om dina "ek" möbler med, tex sängen? Samt vet du vad era handtag i köket heter?



Tack, tack för både en bra blogg och många bra tips och idéer! /Karin

2010-08-18 @ 18:54:49
Postat av: Eva johansson

Hej



Vad fin blogg du har o fint hemma ..me like:0)

Vad kostade doftljusen från folkhemmet as fina...



Vore kul o se dig inreda ett hus.

Mumsigt

Kram

Eva

2010-08-18 @ 19:14:40
Postat av: Marita

Vilken fin vagn! Varför opraktisk? Den va ju bara vit på toppen. Hade väl vart 'värre' om helaste vagnen va vit. Klart ni ska köpa den!

2010-08-18 @ 19:22:03
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Josefin Eriksson

Hej, jag har sällan kommenterat här... Snyggt färgval av vagnen, vi har samma och har haft den i över ett år. Den är superlätt att tvätta om det skulle vara så och det är ju faktiskt inte den vita delen som är nedåt marken så den blir inte särskilt smutsig. Jag har bara upplevt att varukorgen blivit lite smutsig när det skvätt och den är superenkel att skrubba av med en svamp om man vill. Det enda jag tänkt på med den vita sufletten är att jag tror att den släpper igenom lite mer solstrålar så vår bebis blev lite solbränd fast vi trodde att vi skyddade honom från solen hela tiden. Det finns tydligen solsufletter men det visste jag inte då.

2010-08-18 @ 19:22:34
URL: http://erikssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Marita

Vilken fin vagn! Varför opraktisk? Den va ju bara vit på toppen. Hade väl vart 'värre' om helaste vagnen va vit. Klart ni ska köpa den!

2010-08-18 @ 19:22:43
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym/Karin:

Tack snälla, kul att du smyger runt här ibland =)



Möblerna är målade med två lager med Alcros SERVALAC AQUA Grundfärg Trä och två lager med Alcros SERVALAC AQUA Halvblank i färgen 401 vit.



Det enda förarbetet jag gjorde var att torka av möbelerna noga med Målartvätt från BIO Kleen. Jag sandpapprade/slipade ingenting och det fäste hur bra som helst, men jag har hört sådans som slipat och det har blivit bra så det går nog att göra vilket som =)



Då köket är ett Marodalkök så skulle jag tro att handtagen kommer från dem också, de satt liksom på luckorna, men skulle tippa på att likande finns i bygghandeln. IKEA har snarlika fast de är "tjockare" än dem vi har.



Välkommen åter!



Kram/Anna



Eva Johansson:

Tack, vad glad jag blir =)



Ljuset kostade 180 kr hos Folkhemmet, jättefint och luktar sååå gott.



Ja ett hus vore ju inte fel att sätta tänderna i, men det är inget vi planerar för just nu. Men i framtiden så kanske det blir av =)



Kram/Anna

2010-08-18 @ 19:41:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Varfor inte vanta med att skaffa nytt topsett pm det blir smutsigt och sen till nasta sommar kopa en Breezy sun canope. Dem verkar bra och jag onskar att jag hade skaffat en till den har sommarn. Men nu ar den ju snart slut:-)

Ska du skaffa skotvaksa ar Skip hop duo deluxe riktigt bra. Manga fack och sa ar den latt att knappa av och pa vagnen:-)

2010-08-18 @ 21:05:23
Postat av: sandra

Mysigt med tjejmiddag! Vi har alltid haft mörka vagnar och dom blir också väldigt skitiga och det syns snabbt så jag tror inte du gjort ett sådant dumt val. Man kan alltid tvätta :-) Kram

2010-08-18 @ 21:50:01
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Kati

Vill heja på dig angående dina "opraktiska" val, för jag förstår dig precis!



Vårt hem var modert och vitt när jag var gravid. Fick då massor av tips/råd om hur det inte går att ha ett sådant hem när man har barn. Nu har vi en liten Nea på 16 månader och fortfarande är hemmet modernt och vitt :-)

2010-08-19 @ 12:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0