Valborg & grillpremiär


Vårig tulpanbukett med skira gröna toner och tulpaner i olika lila & vita 
nyanser fick denna Valborgsmässoafton följa med hem från blomsterbutiken.

Äntligen helg! Har jobbat hemifrån och hostat mig mer eller mindre igenom hela denna fredag. Så innerligt trött på allt snörvlande, hostande och ömmande leder.

Har precis kommit hem från ett snabbt besök på ICA, oavsett förkylning måste kyl och frys fyllas på inför helgen. Var även inne på Veromoda för att lämna tillbaka en klänning som jag köpte förra helgen. Tyckte inte riktigt den passade för sitt ändamål när jag väl kom hem med den och provade den i lugn och ro. Så den fick åka tillbaka till butiken, istället föll jag för en annan potentiell klänning till makens kusins bröllop som går av stapeln om några veckor. Hann tyvärr inte pröva den rosa drömmen, så måste bege mig tillbaka till Sickla Köpcenter imorgon. Vore perfekt om den passar för som det är nu har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig på bröllopet den 22 maj. Vore skönt att ha klädfrågan löst innan New York resan nästa lördag känner jag. 

Kvällens dessert är även den härligt rosa precis som klänningen och står just nu på kylning. Ikväll väntar årets grillpremiär för maken och mig. Perfekt såhär sista april och allt. Blir egenmarinerat kött med klassiska tillbehör. Men innan maten tror jag att jag ska ta mig en välförtjänt powernap så jag orkar med vår lilla Valborgsmiddag. 

Önskar er en mysig Valborgsmässoafton och sista april!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hej du fina...Tycker att du skall vänta med klänningköp och handla din blåsa i New York.Kram trevlig Valborgshelg...

2010-04-30 @ 17:14:40
Postat av: Anna

Du kommer att hitta sååå mycket fina klänningar i NY, ha is i magen om du kan!? ;) Härligt med grillpremiär, även vi grillar på landet i Dalarna ikväll! Ha en fin Valborg! Kram från en annan Anna i Sjöstan

2010-04-30 @ 17:17:32
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Marie-Louise & Anna:

Ni har såklart rätt och jag har tänkt det samma, men är rädd att jag kanske inte hittar något och jag har ingen direkt tid att jaga en klänning när vi kommer hem för vi åker på bröllopet 5 dagar efter det att vi kommer hem från NY, men kanske ska ha is i magen ändå ;-)



Ha en fin valborg båda två, Stor kraaaam



2010-04-30 @ 17:22:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Instämmer med Marie-Louise och Anna: klänningsproblemet kommer garanterat att lösa sig i NYC! Ha en skön siste april och krya på dig!

2010-04-30 @ 17:39:40
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej going!



Hoppas du känner dig bättre efter powernapen. Perfekt att kunna arbeta hemifrån ibland!



Vi ska också grilla & jag riktigt längtar! : - )



Jättefina blommer du fick med dig hem,passar mer än väl i ert vackra hem!



KRAMISEN

2010-04-30 @ 17:44:08
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Bellan

Håller med föregående talare, du kommer hitta superfina och unika klänningar i NY.

Hoppas allt är bra med dig och att ni får en fin valborgsmässoafton!



Många kramar Bellan

2010-04-30 @ 19:13:09
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du får helt enkelt träna lite "stå ut"

2010-04-30 @ 19:53:06
Postat av: Rebecca

Halloj!



Hoppas det blev en trevlig grillpremiär, trots snörvlande och hostande. :)



Här är vi denna dag sugna på att premiärgrilla för året (med vår "braiga" grill du hjälpte oss med!) men vädret ser lite si och så ut och det vore inte så kul med en regnskur över alltihop! ;) (Visst finns det ett tak över balkongen, men regnet når ofta in under det.) Det får väl bli tacos istället. :)



Massor maj-kramar!

2010-05-01 @ 10:24:45
Postat av: Anna

Kan du inte visa upp en premiär bild på din garderob även om den inte är klar. Längtar efter inspiration ;)

Underbara blommor som alltid.

2010-05-01 @ 10:44:00
Postat av: Maxiander

Hur blev grillningen? Gott?

Hörde en rolig grej igår, eller det är inte så roligt om man inte var på plats men tydligen. Bor man i ville eller så så grillar man, inne i stan så "steker" man. :)



Jag vill också kunna grilla hemma, svårt på tredje våningen med granne ovanför!

Ha en fin kväll

/A

2010-05-01 @ 13:03:32
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Zandra

Hoppas ni fick en mysig valborg och en härlig 1:a Maj!

Kramar

2010-05-01 @ 17:23:33
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: M A L I N |--| E

Det skulle vara så sjukt snällt om du kunde gå in här, på länken här under och rösta på min bild, nummer 12:)!

http://vadfanskajagheta.se/2010/april/finalisterna-i-tavligen.html#comment



du behöver ju såklart inte rösta, och om du inte tar imot sånnahär kommentarer behöver du ju bara at bort den! KRAM :)

2010-05-01 @ 18:14:31
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas ni fick en trevlig Valborg! :-)



Letar själv efter klänning till sommarens festligheter. Ska med på bröllop, och är på jakt efter en blommig klänning (jag har aldrig gillat blommigt innan, precis fått upp ögonen för det :-)). Sen vill jag givetvis hitta något fint till dopet. Har tänkt mig spana in Zara, där finns oftast supersöta klänningar med det lilla extra ;-)



Fortsatt trevlig söndag! kram/Camilla

2010-05-02 @ 10:03:38
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0