Penne Rigate med strimlad oxfilé & valnötter



Snart helg igen! Här kommer ett tips på en i mina öron god och passande middagsrätt en fredag eller lördag.

Ingredienser
Penne Rigate
Oxfilé
Smör
Zuccini
Valnötskärnor
Grädde
Tomater
Salt

Garnering
Valnötskärnor
Parmesan

Gör så här:
Koka pasta enligt anvisningar på paketet. Dela zucchini i fyra delar på längden och skär halvcentimetertjocka bitar. Strimla oxfilé och skär tomaterna i stavar. Bryn smör, stek oxfilén på hög värme tills den fått fin yta, cirka 2 minuter. Salta och sänk värmen. Blanda ner zucchini och valnötter i stekpannan. Stek tills zucchinin fått färg. Häll på grädde och låt sjuda i cirka 5 minuter. Lägg tomaterna i såsen, blanda ihop. Lägg pastan i såsen. Garnera med parmesan och valnötter.


Kommentarer
Postat av: Eva

Det där lät riktigt gott! Kanske ska ingå i helgmenyn här ngn helg framöver. Alltid kul med nya maträtter



MVH Eva

2010-04-29 @ 07:45:42
Postat av: Elin

Såg igår att halv 8 hos mig söker nya, tycker du ska söka! :D

Kramar

2010-04-29 @ 08:00:19
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: jessi

Det låter som ett enkelt recept, alltså något jag kan fixa! Jag brukar kolla i din blogg för att få tag i nya recept när behöver det. Känns tryggt att någon testat före och rekommenderat. Speciellt för mig som har lite svårt att veta om något bli gott bara av att läsa ett recept.

Så tack för att du delar med dig!



kramis

2010-04-29 @ 13:00:42
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Den har ja gjort fast gjorde om den lite blev riktigt mumsig:)

2010-04-29 @ 15:21:30
URL: http://varatpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0