Grönt är skönt


Kunde inte motstå denna vattengröna marimekkoskål sist
vi handlade. Köpte en till mig & en till min kära svägerska.

Den vattengröna färgen passar väldigt bra in här hemma
sedan vi gjorde om köket, fint mot allt det vita.


Tisdagmorgon och jag kände mig som en zombie när jag slängde de nästintill skräckinjagande vintervita benen över sängkanten för en stund sedan. Ibland är det ju bara för skönt att ligga kvar under duntäcket och bara njuta av värmen och lugnet. Men för att få mat på bordet var det tillsist bäst att kliva upp trots att jag övervägde att snooza hela dagen.

Ska på ett spännande möte nu direkt på morgonen, hoppas det går minst lika bra som jag tror och hoppas. Nervös är jag!

Blev inget röjande igår, hade inte riktigt inspirationen. Det ser bedrövligt ut inne i gästrummet med kläder på varenda liten yta. Blir trött bara jag tittar på högarna, men måste därför börja ta tag i det hela så fort som möjligt, men som sagt igår prioriterades soff- och makemys istället.

Sköt om er och ta vara på denna tisdag, den kommer aldrig mera igen!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

God förmiddag Anna!



Vet precis vad du menar; ibland finns inte inspirationen, trots att man retar sig på en hög av något som ska sorteras eller liknande. Och då får man helt enkelt låta det stå lite, fastän det är irriterande. Det kommer ändå dagar när man får de där rycken och tycker det är roligare och känner sig engagerad och har energi.



Igår hade jag inspiration till slutstädning av balkongen, umgås lite med en vän m.m. Då fick det bli det, framför annat jag borde göra (framför datorn). Det var så pass varmt igår på balkongen att möblerna faktiskt åkte fram! :) Och när jag satte mig där en stund, kände jag att allt balkonghäng jag hann med i somras, faktiskt inte kändes så långt borta. Och nu är det dags igen! Underbart!



Massor kramar!

2010-04-13 @ 08:36:39
Postat av: Nina

Låt kläderna vänta till helgen. Jag förutsätter att maken din ska på bal på lördag så då får du lugn och ro att packa in! Hoppas att mötet gick bra!

2010-04-13 @ 11:16:50
Postat av: Anna

Hej!! Vilken vacker färg de var!! Förstår om den gör sig bra i ert nya superfräscha kök!

Hoppas du får en bra dag i solen!

Kram Anna

2010-04-13 @ 11:29:51
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag önskar dig lycka till på mötet och hoppas att det gick bra =) Njut av tisdagen och det underbara vädret som råder över Sthlm. Jag vill helst bege mig ut men det är några timmar kvar av arbetsdagen. Ha en toppendag! KRAM

2010-04-13 @ 13:17:53
Postat av: ulrika

Ibland måste man faktiskt få ta det lungt också =) Ha en fortsatt trevlig dag!

2010-04-13 @ 15:25:01
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Sova är skönt. Jag funderar varje kväll varför jag inte gick och la mig tidigare då jag känner hur skön sängen är!! Men efter en dusch är man människa igen ;-)



Önskar dig en energirik kväll så du fårordning igen. Om inte så funkar det nog ett tag till med gästrummet som klädrum!!



Kram till dig! (Är lite sugen på en sån skål själv!!)

2010-04-13 @ 17:33:57
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Sååå snygg! jag stod och fingrade på en likadan för någon vecka sen....

Hoppas det gick bra på mötet!

Kram.

2010-04-13 @ 18:24:46
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Hannah D

Snygg som attan! det är vansinne att traska runt på Åhléns eller NK och kika på alla de vackra färger som skålarna finns i. Dessutom framställer ju varuhusen (genom sin skyltning) det som att man verkligen behöver alla färger!

Haha, jag håller nästan med :)

2010-04-13 @ 18:38:23
Postat av: Hanna

Så himla fin färg:)) Näd et är inte alltid man har insperation o orkar ta tag i saker! Ha en underbar kväll! krams

2010-04-13 @ 20:24:57
URL: http://varatpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0