Nu kommer grönskan!




De orden mötte mig när jag kom hem denna eftermiddag. Utanför ytterdörren hängde nämligen en påse med diverse grönt innehåll. Läskande vårnyheten "Bottlegreen Sparkling" - ett lätt kolsyrat vatten i två smaker av äpple och fläder. Sedan fick jag en ask med ostkex från Breton i en ny smak med basilika och olivolja, låter gott det också. Båda varorna perfekta för vårens picknickar. Fick även ett av mina favoritteer. Har det teet på jobbet, "Gröntte med citron" från Twings - supergott! Blev verkligen glatt överraskad och ska avnjuta godsakerna i helgen. Blir det fint väder kanske det t o m blir en picknick vem vet. Tusentack Haugen-Gruppen som sänt mig varorna, ibland är det bra att ha en blogg :-)
 
Usch idag känner jag mig tung i kroppen, huvudet har befunnit sig i en bubbla och halsen känns svullen. Osocial till tusen har jag också varit. ”Orkade” inte ens ta en kopp kaffe varken på förmiddagen eller eftermiddagen med kollegorna. Stundtals har det känts som jag borde legat kvar i sängen, men har ingen feber så då har jag svårt att bara stanna hemma. Jag låter dessutom som en stackars skadeskjuten kråka, kraxar mest fram mina få meningar jag fått ur mig. Så en härlig energiboost med allt det gröna ovan satt verkligen inte fel en dag som denna. Blir ju glad av färgen om inte annat och jag tvivlar inte en sekund på att innehållet ska smaka superbt.  

 

Blir garaterat tidig sänggång ikväll, hoppas kunna sova bort det förkylda. Eventuellt arbetar jag hemifrån imorgon dessutom. Kan lika gärna sitta här hemma och vara osocial och knåpa på en återrapport, som att sitta på jobbet och smitta ner fler med min hosta och halvsnoriga näsa.


Älsklingen är påväg hem och tror att jag ska be honom ta med hämtmat. Inte det minsta sugen på att ställa mig vid spisen, blev matt av att bara traska hem från jobbet. I ärlighetens namn är jag inte direkt sugen på någonting att äta, men äta bör man annars dör man som man sa när man var liten ;-)

Hoppas ni har det bra i värmen som det bjuds på denna torsdag, ljuvligt. Massa stora knoppar på träden noterade jag. Fort har det gått, för i måndags kunde jag konstatera att det var väldigt få knoppar och nu som sagt är de svällande stora - ljuvligt! 

Stor kram och på återseende ♥ 

         


Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Det verkar vara en riktig gottis-påse du fick där :)

Hoppas att du kryar på dig så att det inte blir värre än det är nu iaf....

Kram!

2010-04-29 @ 18:12:20
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Hoppas du kryat på dig till idag! Ja, smart att jobba hemifrån så du inte smittar ner någon. Men om du inte ens känner dig social och låter som en kraxande kråka är det faktiskt okej att stanna hemma i sängen, även om man inte har feber, jag lovar! ;) Fast jag vet vad du menar. Jag är också en sådan som vill gå till jobbet så länge jag orkar. Som väl är, kan jag jobba hemifrån och passar på att göra det om jag ev kan smitta.



Måste ju säga att allt det gröna såg trevligt ut. :) En bra uppiggare när man inte känner sig frisk!



Massor krya på dig-kramar denna Valborg!

2010-04-30 @ 05:56:01
Postat av: Anette

Hejsan!! Vilken härlig presentpåse du har fått. Så vårlig och fin. Hoppas verkligen att du kryar på dej. New York närmar sig ju. Du gör nog klokt i att stanna hemma. Ha nu en så bra fredag du kan ha. Krya på dej. Kraam Anette

2010-04-30 @ 09:58:17
Postat av: Emelie

Hoppas du snart mår bättre!

2010-04-30 @ 10:29:47
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh vad det var härligt grönt inne hos dig :-)



Hoppas du mår bättre i dag när det är valborgsmässoafton.



Stor kram Anna

2010-04-30 @ 11:12:15
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: pillan

Trevligt med lite presenter, särskilt när man är sjuk...! Ja mitt tips är esberitox som du hittar i hälsokosten, dom brukar hjälpa/lindra vid förkylning!

Hoppas ändå valborgskvällen blir skön/Pillan

2010-04-30 @ 12:59:16
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas du känner dig bättre idag. Krya på dig Anna och jag önskar er en trevlig valborg och helg! Kram

2010-04-30 @ 13:18:38
Postat av: Jessica B

Krya på dig och önskar er en härlig valborg!

Inne på din blogg så gott som dagligen, du ger en massa bra tips i både det ena och andra :-)



Må så gott!

2010-04-30 @ 13:19:01
Postat av: Gabby

Åh tack snälla söta Anna;) Ni får också ha en trevlig valborg;) Stor Kraaam

2010-04-30 @ 14:49:52
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hoppas du mår bättre snart :)

2010-04-30 @ 15:17:01
Postat av: Karin

Hallå där lilla sjukling =)

Hoppas du känner dig bättre idag? Jag är nu tillbaka i bloggvärlden, men med nytt namn =)

Jag hoppas du får en mysig valborg och att din kärlek pysslar om dig!

Kramar Karin (fd. lovesexandmoney.blogg.se)

2010-04-30 @ 15:25:40
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

vad härligt att få ett sånt paket

2010-05-01 @ 15:06:54
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0