Nu kommer mörkret


Spegeln i sovrummet är ett arvegods från min mormor.
Det romantiska i inredningsväg är väl kanske inte riktigt
jag, men jag tycker att spegeln passar i sovrummet & 
romantik i sovrummet skadar väl aldrig ;-)

Mörka kvällar kräver sina ljuskällor. Här ett Doftljus
från Durance i vanilj. Bilderna togs igår kväll!  

Lite personliga foton från vårt bröllop i maj 2008 i hög-
blanka ramar från Hemtex (tror jag) samsas även dem
på byrån.  


Har ni tänkt på hur mörkt det blir på kvällarna nu? Det var särskilt tydligt igår kväll tycker jag. Så även om dagarna är relativt ljumna och sköna ännu så är kvällarna desto höstligare med allt sitt mörker. Då är det verkligen så mysigt att krypa upp i soffan med en kopp med rykande hett innehåll, en god bok eller tidning och bara njuta av att vara inne. Som yngre så var jag inget fan av varken hösten eller vintern, men ju äldre jag blivit desto mera tycker jag om årets alla olika skiftningar. Hösten är för mig precis det jag beskriver ovan, mycket mys inne med nära och kära, tända ljus, långa mustiga middagar, krispigt rödvin i glasen och en och annan tv-serie att följa på tv. Man flyttar med andra ord nu sitt fokus från ljuset, värmen och glädjen ute till lite mera tyngd och tankfullhet inne.

 

Min tisdag ser helt förträfflig ut i kalendern oavsett ljus eller mörker, som förståligt är det så klart ljust ute nu, men om någon månad eller två till så är det även mörkt på morgonen när jag tar min dagliga morgonpromenad hit till höga huset.

 

Nu ska jag ta tag i denna september tisdag och försöka att få ut så mycket som möjligt av dagen.  Avslutar inlägget med att gratulera Alma och Hulda som har namnsdag – Grattis till er!

 

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Spegeln är verkligen jättefin och bilderna på er likaså! Hösten är mysig och jag har redan börjat tända massa ljus på kvällarna. Härligt! Hoppas du får en riktigt härlig dag! KRAM

2009-09-08 @ 10:26:06
Postat av: Nicky

Jättefin spegel! Jag tycker att det är snygg att blanda gammalt och lite traditionellt med modernt.Det gör ett hem mer intressant och personligt!



Durance är en favorit hemma hos mig också! :)



Ha en toppen vecka! Kram/Nicky:)

2009-09-08 @ 11:48:29
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: jessi

Vacker spegel ni har, roligt med affektionsvärdet att den är från din mormor.



Ja hösten är en mysig tid, jag gillar att vara under filt med en tekopp i handen o se på alla tv-program som startar igen, läsa böcker och ha det skönt inomhus. det är mysigt att promenera ute med i den friska luften o se naturens vackra höstfärger.



Ha en toppentisdag!



KRAM

2009-09-08 @ 12:51:55
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättemysiga bilder från ert fina hem!

2009-09-08 @ 14:05:47
Postat av: sofie

Gud vilken underbar spegel! Fint minne.



Väldigt snygga bilder på ett väldigt snyggt hem btw!



KRAMAR!

2009-09-08 @ 18:07:58
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Karin

Jag håller med dig om att det är mysigt när mörkret knackar på och man får mysa inomhus med levande ljus mm...

Jag hoppas du haft en härlig tisdag och att du får en mysig avslutning på dagen också!

(Förresten, kommer kudden från inlägget nedan från mio?? Jag älskar den!!)

Kramar

2009-09-08 @ 18:18:16
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Anna

Lite mysigt är det med mörkret i början, men inte i januari när man bara vill ha ett slut på mörker och slask. Om vi åtminstone kunde ha ordentliga vintrar så skulle det vara lite mer uthärdligt.

2009-09-08 @ 19:01:36
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Spegeln var ju superfin :) Passade ju jättefint till bröllopsfotona :) O ang mörkret så är det ju än så länge mysigt, men vi får väl se hur länge man tycker det ;)

2009-09-08 @ 23:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0