Marie & Fredrik ♥


Det vackra brudparet kommer ut ur kykan...
... och det fullkomligt strålar om dem...

Jag älskar brudens hår, så enkelt & så snyggt. Klänningen passar henne
också mycket bra! Fredriks kläder är även de kladerfria, stiligt!

Brudbuketten i vitt är helt in min smak..

Isabergs golfrestaurang där bröllopsmiddagen hölls.

Snygg dukning i vitt, grönt och guld..

Kvällens förrätt!


Kvällens huvudrätt!

Kvällens efterrätt!

Kvällens jag i bilen dit, tyvärr en aning suddig, men har inga bättre tyvärr
 
Kvällens outfit taget på morgonen innan vi åkte. Blev de svarta skorna
och den svarta väskan till. De vita benen döljdes senare av ett par tunna
strumpor dessutom så jag skrämde ingen ;-)

Tänk så snabbt några dagar går, vips så är det måndag igen och man sitter åter här på den blå kontorsstolen som om ingenting hade hänt. Jag har haft en riktigt bra helg och mycket har jag brudparet Marie och Fredrik att tacka detta för som bjöd in mig och maken till sitt fantastiskt fina och festliga bröllop i lördags. Både brud och brudgum var så fina och brudens frisyr tycker jag var pricken över i, så snyggt med lite ”höjd” vilket passade henne alldeles perfekt. Bröllopet hölls i Åsedakyrka i Småland och sedan hade de bröllopsmiddagen på Isabergs golfrestaurang, ett utmärkt ställe för bröllop kan jag meddela. Det bjöds på fördrink med diverse snittar ute på terrassen i väntan på brudparet. Sedan blev det en sittning med en trerätters middag. Räktoast till förrätt, rosastekt lamm med rostade rotfrukter och en rosmarinsås till huvudrätt samt en chokladkaka med glass och bär som avslutning. Alltsammans var mycket gott, men lammet får toppbetyg, så gott tillsammans med rosmarinsåsen ett fullkomligt äktenskapstycke tillsammans. Jag hade fantastiskt skoj hela kvällen, så stort tack Marie och Fredrik för en strålande kväll.

 

Nu måste jag arbeta vidare här då jag är tvungen att komma iväg i tid hem i eftermiddag då det stundar premiär mingel ikväll på Sergelstorg för min del så måste hem och piffa till mig. Kul ska det bli och ser framemot att se filmen ”Flickan som lekte med elden” först av alla :-) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder! Och menyn var helt i min smak. Älskar lamm.

Japp, ikväll gäller det! Ska dra på mig min nyköpta kjol kvällen till ära :-)

Hoppas filmen är lika bra som första, men det tror jag.

2009-09-14 @ 11:48:01
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilket fint brudpar! Er helg verkar ha varit alldeles förträfflig =) Och du är vacker som alltid, din klänning är verkligen jättefin! Hoppas du får en riktigt trevlig dag och kväll med mingel + bio! Kram

2009-09-14 @ 11:50:30
Postat av: Susanne

Sagolika bilder, så underbart med bröllop.

Du blev som vanligt jättevacker :o)

Hoppas du får en trevlig kväll med kändismingel!!



kramen

2009-09-14 @ 12:36:10
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad fin du var! Alltid lika fin! Mycket avis är man ju på dig som ska mingla med kändisar, haha, vi "vanliga" svenskar får ju snällt vänta till helgen! Ha en trevlig kväll! Kram

2009-09-14 @ 13:03:44
URL: http://johannala.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mysigt bröllop! Gillade brudens fodral, väldigt snyggt. Och du var snygg -som vanligt ,) Vilket drömhår du har :0



PS.I helgen har vi varit i din fina stad och roat oss. Det blev en helg på Djurgården och barnen fått sitt lystmäte med alla attraktioner som finns där.. Två trötta föräldrar i bilen hem :)

2009-09-14 @ 13:19:00
Postat av: Marie

Älskar både din och brudens klänning=) Vilken mascara använder du? Har så fina ögonfransar på kortet.. VILL HA=)

2009-09-14 @ 13:45:09
Postat av: jessi

Fint bröllopspar, de ser lyckliga ut! Säkert roligt för brudparen som du fotar att bli beundrade av så många här på din blogg!

Du var också vacker som alltid!



Ha det så roligt på filmpremiären, fota gärna!



KRAM!

2009-09-14 @ 14:08:01
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Här blir det nog samma klänning som i helgen med med stövlar, strumpor och skinnjacka till. Hoppas också att filmen är lika bra som den första och jag tror precis som du att den komemr att vara det. Ses vi kanske i vimlet =) Kram kram



Maria:

Ja visst är brudparet fins, de var så glada och snygga! Tack förövrigt för komplimangen till mig ;-) Ja hoppas också på kul kväll! Kram kram



Susanne:

Tack snälla, tycker bilderna på brudparet har så fint ljus, riktigt nöjd själv =) Kram



Johanna:

Tack snälla. Ja det ska bli skoj att mingla ikväll för jag är ju också en vanlig människa som bara har turen att få se hur det går tillbakom kulisserna på sådana här tillställningar;-) Stor kram



Sofia:

Ja klänningen var jättefinhåller med, passade henne perfekt. Tack för komplimangen, du är alltid så snäll!!! Kul att ni vart i huvidstaden och roat er på Grönalund bland annat, kan tänka m ig att barnen tyckte det var skoj! Kram kram



Marie:

Tack =) Jag använder Diors mascara. Du kan kika här: http://starwoman.blogg.se/2009/april/en-ny-favorit.html#comment



KRAM



Jessi:

Ja visst är de fina och de såg väldigt lyckliga ut. Bruden frågade det under kvällen hamnar detta på bloggen nu ;-) Men jag frågar alltid innan jag lägger ut folk, skulle de inet vilja så blir det inga bilder, emn de ville =)



Ha en fin dag, hoppas ni också har stråland esol som vi!



Kram kram

2009-09-14 @ 14:27:41
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jenny

Va fina dom va! Maten såg jätte god ut. Fin du va också har inte hitat den klänningen tyvärr för den fanns väll på vero moda om jag inte minns fel.

Kram

2009-09-14 @ 15:03:14
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefina foton och fint skrivet av dig! Jag undrar ifall du vill dela med dig av vilken färg/märke du har på läpparna på kortet från bilen, jag tyckte det var en fin färg och vi har liknande hår/hudfärger i övrigt, så jag tänkte passa på att få lite inspiration till ett bra köp!

Mvh Maria

2009-09-14 @ 15:45:40
Postat av: åsa

du är söt som en liten docka!

2009-09-14 @ 17:08:43
URL: http://sannasmamma.blogspot.com
Postat av: Nicky

Du var jättefin!! :) Dukningen var snyggt och maten såg väldigt god ut!



Ha en toppen vecka! Kram/Nicky :)

2009-09-14 @ 17:10:53
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Vackert allting! Älskade brudbuketten!



Hoppas du får en super duper kväll på röda mattan ikvälk! Längtar höra vad du tyckte sen.



Kram

2009-09-14 @ 18:09:28
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Marie

Måste bara skriva att du har tagit jättefina bilder på min och MIN make :) samt skrivit så fint om oss. KUL att du hade trevligt & TACK för att ni var med på vår stora dag!!!

2009-09-14 @ 18:38:34
Postat av: Sanna

Hej Anna!



Ibland är ju världen alltbra liten..Golfkrogen där Bröllopsfesten hölls ÄR min arbetsplats! Synd att jag var ledig i Lördags! Hade varit så kul att säga hej till dej! Gillar din Blogg jättemycket!

Jag har visat mina arbetskompisar som jobbade i Lördags ditt inlägg om Bröllopet, och dom blev jätteglada och smickrade! Finfina bilder på ett vackert Brudpar och "mitt" fina jobb! Och du var såklart lika vacker som vanligt!



Välkommen tillbaka till Golfkrogen om du har vägarna förbi!



Kram Sanna

2009-09-14 @ 18:41:40
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: sofie

HAHAHAHA! Skrattar åt att jag och M campade där första natten när vi var ute på vår svennebanan-husbilstripp! Eller vi campade på rastplatsen där, men minns att vi tyckte dte kändes som om vi var mitt ut i ingenstanns! :D



Bröllopet ser btw underbart fint och härligt ut! mkt vacker brudpar! och du var som vanligt strålande snygg! ha en toppen kväll med alla kändisar! sjukt cool grej! skriv mkt om det sen !=)



Kramar

2009-09-14 @ 19:19:48
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: jessi

Svar- jag förstår att du frågar först men jag tänkte att det måste vara skoj att på sin bröllopsdag få så många okända som tycker man är fin och önskar er lycka till! Hihii.. det hade jag tyckt! Men för 8 år sedan fanns väl knappt bloggar!!!



KRAM!

2009-09-14 @ 21:32:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är så himla söt och har ögonfransar som en docka =)

2009-09-14 @ 21:41:55
URL: http://emeliese.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Anna!

Oj vad fin du var i lockvågat hår! Vad använder du för lock/vågtång? Är du nöjd? Jag har funderat på att köpa en förut men nu är jag nog snart tvungen!

Följer din blogg och älskar den! Jordnära och lite glammig på samma gång. Perfekt!... Kram/Domesticka

2009-09-15 @ 10:22:00
URL: http://domesticka.blogg.se/
Postat av: Marie

Hihi, hajade till lite när jag såg överskriften då jag heter Marie och min blivande man heter Fredrik och vi ska gifta oss nästa år, i Småland. Lite roligt. Fina bilder som vanligt!!



Hur får man förresten ett hjärta i överskriften?

2009-09-15 @ 15:48:55
URL: http://mrsmarie.blogg.se/
Postat av: Anna -Starwoman

Maria:

ledsen för mitt sena svar ang läpparna, kom på det nu. Men jag har använt en läppenna från Bodyshop shade beach heter färgen samt ett läppglans från juicytubes i färgen framboise så blir läpparna sådan :-) Tack för dina snälla ord o lycka till med läpparna ;-) Kraaaam

2009-09-15 @ 22:40:46
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0