Klassiskt & skräddat




Godmorgon på er! I Filippa K påsen från helgens shopping fanns bland annat denna svarta kavaj som jag sprang på bland det första jag gjorde inne i Filippa K butiken och den är precis allt jag har letat efter i kavaj väg. Inte för tjockt tyg och foder som jag tycker att många andra kavajer från bland annat H&M har. Den satt helt perfekt på och tyget är i 98% ull och 2% elestan. Förhoppningsvis kommer kavajen att hänga med mig många säsonger framåt likt min marinblå kavaj från samma märke som tro det eller ej faktiskt har hängt med mig i hela 13 år(!). Det är kvalité det! Kavajen och nya sjalen från LV passar dessutom mer än fint ihop, jag är sååå nöjd!  

Förövrigt har vi en kylslagen men vacker morgon denna onsdag, så det blir handskar på idag. Nu måste jag ta tag i sysslorna, lova att ni sköter om er! På återseende!

Kram kram ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Godmorgon.



Då gissade jag rätt om innehållet i Filippa K påsen:)Hade det på känn med tanlke på vad du skrivit tidigare. Nu vill vi bara se en bild med kavajen och sjalen på, du får låsa dörren på kontoret och knäppa några;)



Fin fina köp du gjort:)



Ha en bra dag! Kraamm från ett kyligt Örebro

2009-09-30 @ 07:47:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mia

Supersnyggt Anna!! Mycket stilfullt, utan att vara trist. Med andra ord; stilfullt med en twist!=)

Ha en finfin dag!

2009-09-30 @ 08:31:00
Postat av: Alexandra

Så snygg! Roligt med en lyxshoppingtur!



Ha en underbar dag!

2009-09-30 @ 08:32:50
Postat av: Josefin

Det är värt att satsa på kvaliten på en klassisk model tycker jag. Man tjänar på det i längden. :)

Super fin.



Sköt om dig du med. Kramkram

2009-09-30 @ 09:11:20
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Alexandra Melander

Hej,



Vill baar säga att jag tycker du gör ett super jobb med din blogg, du som har lite ågren över att du inte har saker att skriva ;)



Ville bara kolla med dig vad kostar sjalen LV i stockholm?



Kram Alex :)

2009-09-30 @ 10:01:47
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Den ser verkligen nätt och fin ut! Svart kavaj funkar alltid, måste man ha i garderoben :)



Svar; kul att du gillar lyx vs. budget-kategorin. Det är kul att se vad det kan skilja i pris på produkter på marknaden. Ha en fin onsdag! Kram Emmy

2009-09-30 @ 10:43:38
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilken snygg kavaj! Man behöver alltid en svart, klassisk kavaj i garderoben. Din nya LV-sjal blir riktigt fiiiin till kavajen ;)



Hoppas du har en bra onsdag! Kraaam

2009-09-30 @ 11:07:12
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Hej

Vilken fin kavaj ,det är också mitt favorit märke och är värt sina slantar.

Har slutat upp med att köpa en massa billiga saker utan satsar på lite dyrare och sådant mode som håller. Man får hellre ha lite mindre i garderoben för jag blev så trött på att mina kläder snabbt blev slitna och gick sönder.

Ha en fin dag!

Angelica

2009-09-30 @ 11:52:37
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Nicky

Verkligen jättesnyggt!!!! Det är smart att investera i klassiska plagg!



Ha en toppen dag!!! Kram/Nicky :)

2009-09-30 @ 12:00:38
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Riktigt snygg! Jag tror det blir en tripp till Filippa K så fort jag landar mitt drömjobb. Älskar såna där trotjänare i garderoben, de är underskattade!

2009-09-30 @ 13:32:34
Postat av: Maria

Både kavajen och sjalen är jättefina! Verkligen bra köp du gjort. Jag personligen tycker att det är värt att investera lite extra i vissa plagg då man vet att kvaliteten är bra och modellen tidlös.

Hoppas du har en härlig dag på jobbet och njuter av det vackra höstvädret =) Stor kram

2009-09-30 @ 13:35:52
Postat av: Mia ☆

Klassiskt och snyggt! Ha en mysig onsdagskväll :)

2009-09-30 @ 15:36:17
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Ana

Sååå snygg och stilren,,,passar i många år!



Kramis

2009-09-30 @ 15:43:03
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Daniella

även om jag själv gärna handlar på h&m o dylikt så är det roligt att köpa lite dyrare kvalitetskläder ibland. de håller onekligen längre.



sjalen är verkligen superfin.



trevlig kväll!

2009-09-30 @ 16:05:49
URL: http://frokenpastill.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madeleine:

Jdu gissade helt rätt ;-) Hoppas att din dag vart bra trots kylan! Kramar



Mia:

Tack är så nöjd =) Kram



Alexandra:

Ja visst är det ;-) Kramar



Josefin:

Ja när det komemr till jsut kavajer och sånt man kanske använder ofta är det ju bra med kvalité. Kram kram



Alexandra Melander

Åhh tack snälla, vad GLAD jag blir för ibland så är det tomt i skallen och vad jag ska skriva, men med kommentarer som dina gör det så kul! Tack, tack! Kraaaamar



FURNISH:

Ja bra basplagg! Ja jag gillade din kategori, kul! Kraaamar



Miia:

Ja en svart behöver man, jag har saknat en men nu så har jag en som jag hoppas hänger med mig lääänge =) Kraaaaaaaam



Angelica:

När det gäller basplagg och klassiska plagg som inet går ur tiden satsar jag gärna på lite dyrare, sedan med trendriktiga kläder det kan jag köpa på H&M och liknande, det är ju oftast ute redan efter en säsong. Kraaam



Nicky:

Tack och ja det är smart ;-) Kramis



Sofia:

Ja det får du göra, när är det dags att göra entre i arbetslivet? Hur länge har du lvar att plugga? Kram kram



Maria:

Ja just gällande basplagg så är det bra med lite kvalité tycker jag också! Hoppas du haft en bra dag och får en mysig kväll! Kram kram!!!



Mia ☆

Tack det samma! Kraaam



Ana:

Ja jag hoppas att den passar i många långa år ;-) Kramar



Daniella:

Jag är som du jag handlar gärna på H&M, men ibland så är det bra att satsa på lite mer kvalité när det kommer till plagg man ska använda ofta så som en kavaj i jobbet eller liknande och då är Filippa K perfekt! kramar



2009-09-30 @ 18:29:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så fint det var, enkelt og klassiskt. Veldig anvendelig. Det er supert å ha i garderoben : ) Her i Oslo er det også blitt kaldt vært, så vidt under 0 grader i dag... brrr. Ha en fin kveld. Hilsen Elisabeth

2009-09-30 @ 19:56:25
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elisabeth

Ja visst är de fina och väldigt användbara, perfekt! Idag har jag postat filmen till dig så du borde ha den snart =) Ha en skön kväll, kraaamar

2009-09-30 @ 20:01:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi



Måste säga att sjalen är såå snygg.. blir helt yr när ser den.. hihi...

Kavaj i bra kvalité är a och o i ens garderob! Bra köp tycker jag.



KRAM

2009-09-30 @ 20:24:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi



Måste säga att sjalen är såå snygg.. blir helt yr när ser den.. hihi...

Kavaj i bra kvalité är a och o i ens garderob! Bra köp tycker jag.



KRAM

2009-09-30 @ 20:25:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Jill

Jättesnygga båda sjalen och kavajen. Framför allt kavajen hade jag gärna köpt. Har dock fem svarta kavajer i olika tappning redan så det är nog bäst jag håller.

2009-09-30 @ 21:51:47
URL: http://fruhurtig.blogspot.com
Postat av: AnnaS

Snyggt snyggt snyggt

Glömde säga det.. =)



Puss

2009-10-02 @ 12:07:04
Postat av: Lisa

Supersnygg sjal. Vad kostar en LV sjal?

2009-10-03 @ 20:45:44
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lisa:

Ja visst är den fin! Kostade 3 100 kr



Ha en skön lördag!



Kram

2009-10-03 @ 21:00:50
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0