Nya höststövlar






Mina nya stövlar från Vagabond


Så är det snart helg igen och jag ser framemot att slippa åka iväg någonstans utan istället kunna spendera ledigheten på hemmaplan. Med det menar jag dock inte att vi bara kommer att sitta hemma passiva maken och jag hela helgen, men det är just själva grejen med att slippa sitta i bilen mil efter mil som ska bli skönt att komma ifrån då vi som bekant farit runt i södra Sverige nu flera helger i rad. 

 

Idag fick jag äntligen shoppat mig ett par höststövlar. Blev klassiskt enkla svarta skinnstövlar från Vagabond med låg klack. Måste nämligen fungera att promenera i stövlarna till och från jobbet, vilket innebär ca en timma om dagen och då fungerar det inte för min del att gå i high heels. Jag är ingen Carrie Bradshaw med andra ord, då hon lyckas med konststycket att till och med att springa i sina snygga klackar. För egen del måste det vara lite praktiskt ibland, även om jag egentligen är allergisk mot praktiska saker då de oftast känns tristare än andra varianter, men mina nya stövlar är inte tråkiga i alla fall.  


Då höst och mörker står för dörren ökar min kreativitet och shoppinglistan blir längre och längre. Har flera olika småprojekt på g och så fort jag får tid över på kvällarna sitter jag och bläddrar i tidningar och tittar på nätet för inspiration. Så till helgen lutar det år en sväng i några inredningsbutiker för att se och känna på diverse lösöre. 


Nu ska jag städa av här hemma så är det klart inför helgen, så räcker det med att köpa med en bukett färska blommor imorgon för att helgkänslan ska infinna sig på momangen. Perfekt!

 

Ha det mysigt nu. Kram


Kommentarer
Postat av: jessi

ååh såå snygga stövlar du hittat! De är verkligen inte tråkiga!



Jag håller med en bukett blommor och sen är helgkänslan där. Jag har tjuvstartat helgfeelingen genom bakelsefika och frisörbesök!



KRAMISAR till dig vår lysande bloggstjärna!

2009-09-24 @ 21:37:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hi, hi lösöre, så säger en riktig försäkringstjänsteman!!! Jag är flitig läsare av din blogg och tycker du skriver jättebra. Alltid lika kul att titta in och se vad du shoppat. Vi har liknande intressen tror jag på alla plan!! Konstigt fenomen att det känns som om jag känner dig efter endast att läsa om dig....



Jag heter Sanna förresten och jobbar hos konkurrenten if. Kram, kram

2009-09-24 @ 21:45:39
Postat av: Stämningsfullt / En bit av oss

Hej

Så snygga stövlar du har köpt! Blir perfekta nu i höst.

Jag är också inne i en sån där inspirationsperiod nu... Vill ändra och förnya en massa :)

Kram!

2009-09-24 @ 21:58:28
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessi:

Ja visst är de fina, enkla men det gillar jag och de kommer att passa bra på jobbet!



Ohhh bakelsefika och frisörbesök låter toppen om du frågar mig, borde ta mig till frisören jag också och fixa slingor!



Massa KRAMAR tillbaka fina Jessi



Anonym/Sanna:

Haha - Ja lösöre kanske inte är det vanligaste ordvalet när det kommer till inredning/möbler etc, haha, men jobbar man som vi inom försäkringsbranchen så har man ju stenkoll på detta ;-)



Kul att du gillar min blogg och jag vet precis vad du menar med att det känns som man känner någon vars blogg man läser =)



Förresten den 7 oktober jag ska till er på if på ett seminarium som anordnas av försäkringstjänstemannaförbundet (tror jag att det var om jag inte blandar ihop det här och nu) Kanske vi ses om du jobbar på kontoret i Sthlm vill säga ;-)



Ha en mysig kväll och kul att du skrev en kommentar!



Kraaam kraaaam



Stämnings fullt/en bit av oss

Ja visst är de fina, jag är supernöjd!



Ja visst blir man lite mer sugen på ispiration när det blir höst, det blir som sagt i alla fall jag ;-)



Stor kraaaam

2009-09-24 @ 22:07:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Superfina stövlar du köpt Anna, har själv också kikat på dom. Men jag har ju mina "ridstövlar" från förra året, perfekta vardagsskor med platt sula eller liten klack.



Hoppas att du får en fin fredag. Kraam

2009-09-24 @ 22:10:18
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilka snygga stövlar! De kommer passa perfekt till vardags och bra på ditt jobb också. Bra köp där!



Skönt med en helg på hemmaplan - hoppas ni får en mysig helg! Kraaam

2009-09-24 @ 22:40:46
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Gud vilken pork du har som städar av vid 21.30 en torsdag! All heder till dig!

Jag har mest tänkt idag och inte ens orkat vattna blommorna fast det behövs, men då har jag feber också iofs.



Snygga stövlar,höga som det ska vara i höst. Jag är ju tvärsöver och köpte låga istället ha, ha men jag har högre sen i fjol!



Kramar

2009-09-24 @ 22:53:59
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja, de stövlarna var verkligen både snygga och praktiska med sin lilla klack. Jag går också till jobbet, så jag känner igen problement. Härligt när ngt kan vara BÅDE snyggt och praktiskt. Själv satsar jag ofta på Tamaris-skor som har klack (med inte skyhög), samt ofta stötdämpning. :)



Hi, hi är också på jakt efter en del inredningsgrejer. En golvvas t.ex, men jag hittar inte en sådan som jag/vi vill ha. Jakten fortsätter..



Massor kramar!

2009-09-25 @ 06:05:07
Postat av: Zandra

Vilka finingar!! Me LOVE them :-)

Bra köp tjejen.

Ha en toppen jobbfredag!

Kramiz

2009-09-25 @ 06:43:48
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka snygga stövlar! Precis i samma stil som jag letar efter, fast min avsaknad av klackarna beror snarare på att jag tycker att jag blir för lång annars :) Får man fråga vad de kostade? Kramar

2009-09-25 @ 08:21:50
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Supersnygga! Gillar spännena i bak!

Skönt med en helg på hemmaplan! Visst är det kul med fester och bröllop men man behöver få andas ut i hemmets lugna vrå ibland!

Puss på dig raring!

2009-09-25 @ 09:38:33
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Åhh, de var jättefina:)

Jag tycker det är jättesvårt att hitta stövletter och stövlar med låg klack den här säsongen. De flesta har skyhöga klackar och känns inte alls speciellt praktiska även om många är väldigt snygga. Men, som du skriver, ska man kunna gå i dem längre sträckor är det bekvämare med lågklackade:) Svårt det där;)



Hoppas du har en fin fredag

Kraamar



2009-09-25 @ 10:58:39
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Malin S

Snygga stövlar ! Jag beundrar dig som traskar i "finskor". När jag gick till jobbet & nu med barnvagnen så är det joggingskor som gäller. Jag måste bli piffigare ! =)

2009-09-25 @ 12:25:48
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anette

Så snygga de där stövlarna, har också spanat in dem...

2009-09-25 @ 13:21:50
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Anneli

Har också köpt dessa stövlar, invigde dem idag och stortrivdes! Ha en riktigt trevlig helg!

2009-09-25 @ 19:56:07
Postat av: Magdalena

Snygg med klassiska stövlar. Jag är oxå på jakt efter sådana, i bra kvalite som håller länge!

2009-09-25 @ 22:18:21
URL: http://smultronros.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0