Höstlik måndag!


Tröjan från Wera bär jag denna lite höstliga dag. Den är härligt mjuk & len
i lite oversize modell då både ärmar & kragen är vida.

Så är vi återigen hemma i Sjöstaden efter en trevlig helg på andra sidan Sverige. Lördagens festligheter för Claes och Lisette blev lyckat och vi var tillbaka på hotellet strax före två natten mot söndag. Har tyvärr inte särskilt många bilder från kvällen, så vi får se om det dyker upp någon liten glimt överhuvudtaget här i bloggen denna gång.

Igår var mest en enda lång resdag så det blev mycket tid spenderad i bilen. Vi hann dock med en sväng hos svärmor där det bjöds på god söndagsmiddag. Svärmor har precis flyttat in i en nybyggd lägenhet som var riktigt fin. Helt nytt möblemang har hon dessutom investerat i och allt går i vitt och grått i lägenheten med piff i cerise. Verkligen snyggt, bra smak har hon svårmor som hon själv kallar sig ;-)


Idag är det måndag igen och det är första dagen som jag tänkte höst när jag klev ut genom ytterdörren. Fuktigt, grått och trist, men enligt morgon-tv ska det bli sol även idag framåt middagen så vi hoppas väl på det då. Själv har jag klätt mig i en svart kjol och en mjukt stickad cremebeige tröja från Wera och är med andra ord även jag lite höstbetonad denna måndag.

 

Blir arbete i vanlig ordning nu under dagen och efter jobbet ska jag kila och kika på ett par stövlar som jag ”sprang på” i fredags men som jag då inte hann prova. Är i stort behov av nya stövlar denna höst och vinter och de jag köper måste vara promenadvänliga då jag går såpass mycket som jag gör till och från jobbet. Så jag hoppas att dem jag spanat in passar och är sköna, annars går sökandet vidare.

 

Ha en bra start på veckan, så hör vi senare!

 

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: jessi

Fin Vera tröja, jag gillar Veras sortiment. De har fina klassiska kläder tycker jag. Bra priser med!

jag behöver också nya stövlar som är promenadvänliga, går ju varje dag till o från jobbet. Såg att Vagabond hade ett par korta stövlar och sen får det bli längre med. Jag tycker att jag varje år köper stövlar o ändå har jag inget till året efter...



Kul att ni hade det så bra iväg, skoj med utlfykter ibland.

Ha en skön dag, här lyser solen med det är kyligare ute!



KRAM!

2009-09-21 @ 11:13:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilken fin tröja! Låter perfekt att matcha till en svart kjol.



Här i Öret skiner solen för fullt, härligt! Snart bär det iväg till universitetet för min del. Ha en bra måndag! Kraaam

2009-09-21 @ 11:17:07
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Önskar dig en fin vecka :)



Ska också ut på stöveljakt snart. Har sett fina Hush Puppies på Ellos faktiskt som jag är sugen på men jag vet inte jag.. har så svårt att bestämma mig!

2009-09-21 @ 15:01:33
Postat av: Malin S

Höstväder här också. Har ändå hunnit med en minipromenad men kommer nog mysa inomhus resten av dagen, te, clementiner och en rar dotter ;)



Svårmor, ha ha !

Hoppas stövlarna visar sig vara perfa.

Kramar.

2009-09-21 @ 15:25:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej! Måste bara säga att din blogg är en stor favorit hos mig, så otroligt fin och inspirerande! Ert vackra hem är helt i min smak! Ha en fin dag!

2009-09-21 @ 15:31:49
Postat av: Ann-Louise

Tröjan ser både skön och snygg ut!

Idag har jag promenerat i dina kvarter efter kajen, åkt färjan och besökt Sjöstadsskolan. Riktigt skönt i solen som till sist dök upp.



Kul att helgen blev lyckad och att ni hann med ett besök hos svärmor.



Ha en fin kväll.



KRAM

2009-09-21 @ 18:29:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessi:

Ja visst har Wera endel riktigt fina kläder, jag håller med =)Det där du skriver om stövlar tycker jag verkligen stämmer in på mig också, tycker jag handlar det men sedan säsongen efter har jag inga, skumt =)



Sov sött!



Kram kram

2009-09-21 @ 23:14:00
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Miia - There´s no place like home

Ja det passade bra ihop, men tyvärr fäller tröjan BIG TIME så jag kom hem med en luden svart kjol ikväll ;-) Hoppas din dag gick bra på universitetet!



Kraam



Sofia:

Önskar dig en fortsatt bra vecka och kör på stövlarna från Ellos om du gillar dem =) STOR KRAM



Malin S:

Åhh clementiner, har de kommit nu, vad gott!!! Älskar clementiner. Hoppas du haft en mysig dag med söta Amy! Kraaam



Anneli:

Åhh tack snälla vad glad jag blir!!! Stor kram och godnatt till dig!



Ann-Louise

Ja den är jätteskön och MJUK, dock fällde den märkte jag efter halva dagen då den svarta kjolen var helt luen, hmmm! Sov sött och stor kraaaam

2009-09-21 @ 23:18:06
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0