Gårkvällens middag


Lördagsmys på tuman hand med middag & tända kivilyktor.

Förrätt inspirerad från förra veckans bloggträff. Dock med
andra ingredienser: lufttorkad salami, sparris, pinjenötter,
fetaost, rucola & oliver    

Älskar vår vita Elfluga i köksfönstret. Den ger ett så fint sken.  

Som lördagskvällens huvudrätt åt vi fläskfilé balsamico med
en rucolasallad och gott rödvin i glasen.

Så har man varit duktig i några timmar och arbetat denna söndag. Väldigt skönt att ha möjligheten att kunna koppla upp sig hemifrån mot jobbets nätverk. Känner mig dock nöjd nu så resterande timmar av denna söndag kommer att gå till att göra en inpackning och sedan lägga mig i soffan framför någon bra film.   

Jag har förutom att jobba några timmar denna eftermiddag satt upp vår ljusslinga på balkongen, så nu lyser det extra mycket utanför våra fönster. Jag tycker faktiskt inte att det känns så fasligt länge sedan jag plockade ner den i lådan så där i februari/mars eller när det nu kan ha varit och nu är den som sagt pånytt uppe igen och sprider sitt vintriga sken omkring sig!  

Här kommer några matbilder från gårdagskvällens middag för två här hemma, fläskfilé balsamico tillhuvudrätt, mycket enkel men god anrättning. Första gången jag gjorde maträtten, men kommer säkerligen bli fler gånger då det gick snabbt och enkelt. Till middagen delade vi en flaska rödvin och hade sedan en lugn och skön lördag bara vi två. 

Hoppas alla får en mysig kväll! Vi hörs imorgon igen, kram ♥

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, tänk vad mycket man kan hinna med på en söndag utan att det känns det minsta stressigt! Nu är jag nöjd & glad & laddad inför den nya veckan :-)



Ang Ittalabutiken fanns det riktigt mycket där även om det prismässigt inte var så stora skillnader från vanliga butiker (uppfattade jag det som). Men det var kul att titta runt och jag var rätt sugen på att köpa både det ena och det andra ;-)



Läste precis på din blogg att du verkar ha haft en riktigt skön helg, hoppas att kvällen blir mysig. Kramar!!

2009-11-22 @ 20:15:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är väl mysigt med middag för två! Maten som serverades hemma hos dig ser riktigt läcker ut. Elflugan som lyser i fönstret ger ett så stämningsfullt sken, och du har ett så fint hem Anna! kram Marie

2009-11-22 @ 20:27:53
Postat av: Emma

Maten ser riktigt smarrig ut! Som all mat du visar : - )



Gillar dukningen, enkel & stilfull.



Ha en trevlig kväll!



Kramisa Emma

2009-11-23 @ 18:48:59
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej,

Tänkte bara fråga dig, din eldfluga, är den vit eller off-white?

Tack för en bra blogg!

/Jenny

2009-11-24 @ 16:36:15
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jenny:

Tack =) Elflugan är off-white, tror inte att den finns i vit. Ha en skön tisdag! Kram

2009-11-24 @ 17:31:02
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Marita

Åhh så gott!

Du får man fråga vart erat fina matbord kommer ifrån? o vet du om de fanns i svart?

/Marita

2009-11-27 @ 00:18:57
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Marita:¨

Vårt bort kommer från MIO och heter "Plaine", finns som vårt runt men även i oval form. Dock vet jag inte om det finns i svart, tror inte det.



Ha en skön fredag!



Kram

2009-11-27 @ 07:39:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: paulina♥

åh va fint det ser ut :D

2009-11-27 @ 08:47:46
URL: http://paulinabladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0