Frostat inne & milt ute


Frostade vita kivilyktor i köksfönstret mer vintrig känsla här inne än ute just nu...

Godkväll på er, äntligen är jag hemma! Har hunnit med en sväng i några butiker efter arbetsdagens slut. Med mig hem fick både en snygg kofta med markerade axelpartier och en söt silkig klänning följa. Båda plaggen kommer bli perfekta inför alla festligheter som jag hoppas på hela långa december. Det var dock inte detta jag var ute efter egentligen då det jag söker är en ny svart vinterkappa av det lite vippiga slaget. Tycker det är så snygg och kvinnligt, men jag fann ingen som föll mig i smaken tyvärr, men som sagt jag kom inte hem tomhänt för det, ingen som är förvånade heller antar jag ;-)  

Det börjar så smått dra ihop sig till helg eller jag är kanske ute i tidigaste laget att flagga för helgen redan, det är ju bara tisdagskväll. Men man vet hur fort en vecka går. Vips är fredag och adventhelgen här och jag ska under hela fredagen som jag tidigare nämnt på s.k. upptakt med vår avdelning med möten under hela dagen och sedan avlutas det hela med en förhoppningsvis festlig middag med en och annan dans.

Eftersom jag kommer att vara borta hela fredagen har jag redan tjuvstartat lite med advent här hemma. Vita hyacinter och en amaryllis har planterats. En julkrans är fixad och hänger sedan igår på vår ytterdörr och välkomnade mig när jag klev ut ur hissen ikväll med sin enkla men ändå lite julig känsla. 

Sköt om er nu, jag ska fixa något att äta för att sedan kika på "Halv åtta hos mig"

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej

Ja mysigt med julblommor. Ja nu e det halv åtta hos mig.

kramar!

2009-11-24 @ 19:32:27
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du måste visa din dörrkrans och dina planteringar:)



Ha en bra kväll.

2009-11-24 @ 19:38:52
Postat av: jessi

Ja det är svårt att gå i affärer utan att få med sig något hem... jag undviker alla slags affärer just nu vill att det ska kännas lite extra nästa helg i London! Bra för resekassan också!



Nu kollar jag på halåtta hos mig, varje gång jag ser det tänker jag på dig! Att du skulle vara med i det programmet! =)



Kramisar

2009-11-24 @ 19:39:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åå alla verkar har börjat med julpiffet... jag har verkligen ingen inspiration i år så de blir nog bara lite små piffigt i år. Längtar sååå till nästa år då man får piffa den nya lyan ;-)

Ha en mysig tisdag kväll o imorn får man prata helg ;-P

KRAMIZ pinglan

2009-11-24 @ 19:45:31
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

God kväll!



Hoppas du hittar din svarta kappa någonstans...men om det tar tid så får du ju en ny garderob på köpet eller hur ;-)



Helgen kommer snabbt hos oss då jag är ledig torsdag och fredag och då pyntar jag för advent!



Ha det gott.



Kram

2009-11-24 @ 19:59:26
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej goa Anna!



Vad mysigt det ser ut på bilden ovan. :)

Kul att du hittade lite skoj i affärerna, men synd att du gick bet på kappa förstås. Men Sthlm är ju stort, så du hittar säkert ngn framöver. :)



Ja veckorna går ju fort, så visst kan man säga att det snart är helg! Här invigs den berömda Julbocken då förresten, och jag "får" äntligen sätta fram mitt pynt! :)



Kram på dig!

2009-11-24 @ 20:20:31
Postat av: Hanna

Visst är det en härlig tid nu? Det känns inte som något kan få en på dåigt humör :-)

Jag tycker också veckorna går otroligt fort! Självklart kan man redan börja flagga för helg, det gör jag också!



Ha en mysig tisdagskväll! Nu ska jag plocka med lite julpynt. Kanske åker det upp någon stjärna eller två? Vem vet..



kram!

2009-11-24 @ 20:21:46
Postat av: Cicci

Är också på jakt efter en ny vippig kappa. Tycker också det är så snyggt. Men att komma hem med en kofta och en ny klänning är inte fy skam heller.



Kramar



PS. Vad kul att du gillade min bild! Jag har ju lärt mig av "mästaren", haha. Det är ju DU som tipsade mig från första början att du brukade ljusa upp dina bilder.

2009-11-24 @ 20:51:21
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Härligt med lite shopping så här i början på veckan, det blev det för mig också och det var så trevligt att ge mig ut på Drottninggatan (från jobbet som ligger på en tvärgata) efter lunchen och strosa omkring på Åhléns och H&M så jag tror allt att det får bli en tur imorgon också ;-)



Låter som att fredag kan bli en riktig toppendag för dig och jag lovar att karlarna kommer att stå i kö för att få ta sig en svängom med sin söta kollega :-)



Sov gott och ha en fortsatt skön tisdagskväll, kramar!!

2009-11-24 @ 21:21:04
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Hannah D

Oroa dig inte för att flagga för helg, det gör jag redan när måndagskvällen kryper inpå :) Fläskfilén som du tipsade om tidigare var fantastisk god, och underbart fotad av dig. Sluta aldrig med recepttips - du är bäst! Kram!

2009-11-24 @ 21:57:04
Postat av: Madeleine

Gokväll i stugan.

Mysigt att julen börjar smyga sig på:)



Var det en kofta från H&M tro? Har själv en svart med markerade axlar från h&M som jag köpte i augusti i Sthlm och såg förra veckan att dne fanns i butik igen...

Fast iofs, det finns ju fler koftor...haha



Kraam

2009-11-24 @ 22:02:17
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

DÅ var dte nog inte samma. Tror min kostade 299:-. men det finns nog många varianter på dom:)

Du får knäppa en bild någon dag:)



Dans kräver inte så mkt kordination, bara att släppa loss;)



God natt

2009-11-24 @ 22:38:11
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag kan tipsa om att Benetton har en jättefin kappa som bl a finns i svart - mycket fin kvinnlig modell med vacker krage, skärp i midjan och vidd i "kjolen", kostar omkring 1 100:- i Sverige. Jag har kappan i lila och får komplimanger nästan varje gång jag använder den! :-)

2009-11-25 @ 10:34:30
URL: http://stockholmsdagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0