Onsdagslugn


Onsdagskväll i Sjöstadshemmet. Den uppmärsamme 
kanske noterat att de svartmönstrade kuddarna som
tidigare prytt vår säng nu flyttat ut till sofforna. 

Sitter framför "Bonde söker fru" och har precis landat här i soffan. Kom hem strax efter sju tiden denna kväll efter dels en lång arbetsdag men också efter en lång härlig promenad. Dock var det riktigt isande kallt mot slutet att den, så nu är dags för mig att inse att fodrade stövlar måste på nästa gång det blir långpromenader. Några snöflingor dalade förövrigt ner och smälte på min uppfällda pälsbeklädda huva, rena rama julstämningen. Till kvällsmat blev det en repris på gårdagens sallad, så nu känner jag mig väldigt nöjd med både nyttig mat i magen samt att motion för kroppen är avklarade, guldstjärna till mig!

Nu blir det mys resten av kvällen och tidig sänggång. Maken känner sig bättre nu så ingen fara på taket för er som så snällt undrat! Sköt om er så hörs vi imorgon igen!

Många kramar ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Härligt att höra av dig. Följer ju regelbundet din blogg men det var ett tag sedan vi sågs nu. Hade gärna firat jul hemma hos er men antar att det blir som tidigare, att vi på Västkusten för finbesök:)). Vi har inte planerat så mycket heller men det blir väl så att vi är hos mig eftersom jag har mest plats. Jakob vill gärna att vi är här en stund innan han åker till sin pappa för han vill ha sina julklappar på julafton och kan inte tänka sig att vänta. Det blir väl som vanligt inget storslaget firande men alltid kul att träffas. Massa kramar till er båda och hälsa min käre bror att hans lilla spruta är ingenting emot att föda barn;))). Älskar er!!

2009-11-04 @ 20:59:54
URL: http://marikrokodil.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Svägerskan:

Ja nu var det ett bra tag sedan vi sågs. Jag har inte vart hemma sedan i somras, blir alltid så på höste tycker jag att man mest boar in sig här hemma och myser.



ja det får bli finbesök för er på västkusten som alla andra år ;-)



Din käre bror hälsar, han har redan krupit i säng, tröttsamt att få spruta, tur att han inte ska föda barn någon ggn, fniss ;-)



Sov sött nu och klart jakob ska ha julklapparna på julafton, vem vill vänta längre än nödvändigt =) Älskar er också!



Kraamar

2009-11-04 @ 21:55:49
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Usch otäckt med reaktionen din man fick, men skönt att han känner sig bra nu.



Vad duktig du är som tar en långpromenad efter en lång jobb dag! :)



Massor kramar!

2009-11-05 @ 05:35:45
Postat av: jessi

Godmorgon Anna!



vad bra att maken mår bättre nu, alla jag känner har fått samma biverkningar så det är väl bara vänta sig det...

En guldstjärna för att du fixade både kost & motion! jag har också börjat tänka på det och sakta men säkert går det neråt! (min sommar var lååång... hiihii...)



Hoppas du får en toppentorsdag sötis!



kram

2009-11-05 @ 06:44:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: cecce

Härligt med snö! Här i skåne är det dock snålblåst och regn som gäller. Mindre kul!

Ha en skön torsdag!/C

2009-11-05 @ 07:01:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Saga & hennes mamma

Motion och nyttig mat, helt klart guldstjärnor till dej! Och appropå julstämning så tänkte vi precis det samma denna morgon när vi börjar dagen med att se snöflingor och tänder ljus, mysigt. Ha en toppen dag på jobbet. Kramar Saga & Therese

2009-11-05 @ 08:48:54
URL: http://sagadelin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härligt & skönt med promenader mår man så bra sen när man kommer in i värmen & bra samvete också om man kryper upp i soffan & kan gotta sig med ngt framför tv:n..Kolla också på bonde igår,mysigt program! :)



Hihi lägger upp del 2 ikväll!

Hoppas du har det bra på jobbet ditt!

Kramar

2009-11-05 @ 13:37:51
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Det var fint med de svarta kuddarna i soffan och jag såg det direkt.



Inspirerad av dig (igen) har jag nu ätit halloumi två dagar i rad också. Prova med honungen, lovar det är gott med det söta mot det salta.



Brrr lika kall och blöt dag idag, tur jag får stanna inomhus.



Kramar

2009-11-05 @ 14:02:14
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0