Blandade material


Har fyllt en vanlig enkel cylindervas från IKEA med julgranskulor i olika storlekar
i färgerna vitt, silver, offwhite & svart. Vasen är även fylld med pärlor samt små
granar i zink. Tycker själv att kombinationen mellan de olika materialen blev rätt
spännande & snygg. Lovar att visa en närmare bild framöver.  

Denna måndag har jag bockat av flera saker som legat på skrivbordet och grott. Ni vet sådant som man kan skjuta lite på framtiden men som ändå är som en nagel i ögat varje gång man ser pappershögen. Så en liten guldstjärna ger jag mig själv idag som betat av en del av måstena. Förövrigt kommer jag alltmer in i min nya roll som informationsansvarig. Det är precis som om jag fått ett annat tänk utan att jag egentligen arbetet på det. Så bara att inse att man oftast klarar mer än man själv tror från första början.  

 

Power walkade hemåt nu ikväll i det numera adventsbelysta Sjöstaden vilket resulterade i att jag väl hemma fick gå raka vägen in i duschen. Bara att inse att det är relativt varmt ute ännu för att gå raska promenader i vinterjacka och fodrat på fötterna trots att det imorgon sägs vara första december.

 

Ikväll mumsar jag på egentillverkade lussekatter, dricker Apotekarens julmust light (som är den klart godaste enligt mig) och har det allmänt lugnt och skönt. Jag tänker inte ägna några större tankegångar åt morgondagens vaccinering mot influensan A(H1N1). Fick veta först denna eftermiddag att jag imorgon ska få den beryktade dosen av vaccin. Tycker det känns som en liten taskig tajming med tanke på vår resa till Frankrike på fredag, men det behöver ju inte betyda att jag får likadana biverkningar av min dos som maken fick av sin. Jag hoppas och ber för att jag slipper gå runt på Paris gator till helgen med biverkningar. Var ju någon stackare som plötsligt bara kunde gå baklänges, vore väl så där att uppleva Paris med ryggen före ;-)

 

Nej kära läsare, nu ska jag ta en omtalad saffransbulle och förflytta mig från skrivbordet till soffan.

Önskar er alla en härlig kväll och kram på er ♥


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan :) kan du inte visa en bild på din nya klänning?

2009-11-30 @ 19:34:47
Postat av: Madeleine

Vad piffigt och fint du gjort!



Är helt övertygad om att du gör ett utmärkt jobb och precis som du säger så växer man in i en roll och kan betydligt mer än vad man tror.



JAg fick ju tyvärr lite biverkningar efter min spruta för ca 2 veckor sedan. Fick frossa och feber på natten och dagen efter hade jag dunderhuvudvärk och lite feber....och var sååå trött. Men sen dagen efter det var jag hur pigg som helst:) Så om du får ev biverkningar så hinner de förhoppningsvis försvinna till helgen:)



KRAAM

2009-11-30 @ 19:38:53
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Snyggt! Och du har rätt i att Rosendals saffransbiscotti var supergoda. Där var jag toksnål och köpte på tok för få! Ska också försöka baka egna tror jag.



Vi får hoppas att du slipper gå baklänges i Paris. Men ont i armen lär du få tror jag. Det ska bli skoj träffa Therese på fredag, verkar vara en mysig tjej med huvudet på skaft!



Kram



Kramar

2009-11-30 @ 19:39:01
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hoppas du slipper biverkningarna o att du får en fortsatt härlig vecka 49 :-P

Ja nu vill jag ha lite snö på marken, bara lite vitt hihi

Kramizzzz

2009-11-30 @ 19:56:25
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Känns alltid skönt när måstena är gjorda. :) Mums vad gott med lussebullar. Får också ta och baka lussebullar. Synd bara att saffranen är svindyr men vad gör man inte för några riktigt goda lussebullar. :)



Vi är äntligen på plats i vårt nya boende. :) Så skönt och kul. Ha de toppen söta Anna. kramkram

2009-11-30 @ 20:20:23
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Mia ☆

Superfint! Enkelt men stilrent :)



Härligt med en powerwalk, hoppas jag kan komma igång nu också! Vore fint att ha lite extra plats i kläderna till jul ;)



Ha en mysig kväll, kram!

2009-11-30 @ 21:50:45
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Vilken kul idé med lite blandade saker i en skål sådär;) Supersnyggt!



Hoppas du har en mysig kväll

Kramar

2009-11-30 @ 22:36:37
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godkväll!!!

Jag skall hålla tummarna för dig att du inte råkar ut för några (skumma) biverkningar, det kommer säkert att gå galant! Skönt att sitta på flyget till Paris med lite extra motståndskraft mot eventuella svininfluensakrassliga (långt ord...) medresenärer ;-)



Hemma hos oss är det en slapp kväll framför Faddergalan (och datorn) som gäller, min käre make är krasslig och jag vill lova att det är mycket SYND om honom just nu (enligt honom förstås), vad är det egentligen med män som blir krassliga ;-)



Sov gott och ha en toppentisdag, massa kramar!!

2009-11-30 @ 23:00:03
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Cia

Jättefint du fixat i cylindervasen! Granarna i zink är jättesöta, var har du hittat dom nånstans?

Kram

2009-12-01 @ 10:02:42
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cia:

Granarna är jättesöta, jag har köpt dem härifrån för 5 kr st:



http://www.countrybymail.se/se/art/litet-hange-gran-i-zink.php



Kram kram

2009-12-01 @ 10:09:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ana

Underbart vackert...man kan göra så mycket av så lite...behöver bara vara lite påhittig!



Kramis

2009-12-01 @ 20:41:51
URL: http://friskisense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0