Upptakt 2009


Till vänster gårdagens lunch, lax med glasnudlar. Till höger gårdags-
kvällens förrätt; Carpaccio på sotad oxfilé med örtsallad, coctailtomater,
hyvlad sveciaost, kallpressad rapsolja & citron. Supergott båda rätterna.



Jag i olika poser tillsammans med några av kollegorna samt jag i glasögon.
De är inte mina, provade dem bara, dock tycker jag att jag ser ovanligt
bright ut - haha!

Och till sist moi lite senare in action på kvällen ;-)

Lördag, lördag, lördag vilken härlig dag och jag gör inget som helst vettigt. Skrotar fortfarande runt i min svarta velour morgonrock med huva från H&M och bara myser. Hade en riktigt trevlig gårdag och då syftar jag på både själva konferensen och kvällens festligheter. Riktigt lyckad fredag med bra upplägg av dagen, god mat, trevligt sällskap och så toppat med lite dans innan det blev hemfärd runt ett tiden, man kan ha det sämre!

För er som likt mig alltid är intresserade av vad som serverades till middag kan jag berätta att förrutom rätterna som visas på bilderna ovan blev det till huvudrätt på kvällen: Helstekt kalventrecôte med chilibearnaise, grillad grön sparris samt vitlöksrostade potatishalvor. Till efterrätt Lime cheese cake med romspetsad annanas- och jordgubbsalsa. Gott gott!

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa nya "Allt om Mat" som kom i postlådan torsdags, dicka Loka päron och äta clementiner. Vad gör ni denna lördag?

På återseende lite senare skulle jag tippa på i alla fall. Är nämligen ensam hemma denna lördag och skulle tro att bloggen blir mitt enda sällskap. Det är självvalt så ingen fara med mig, jag känner för en riktigt skön slappdag/kväll tillsammans med mig själv varken mer eller mindre.

Stor kraaam ♥

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Nu är jag tillbaks ;) Har kikat in här med jämna mellanrum, men inte kommenterat... men så du vet att jag ändå läst :)



Din lördag låter helt underbart skön! Vi har sprungit på stan och inhandlat en del klappar och ikväll ska jag adventspiffa här hemma medan sambon är iväg på julbord. Jag har verkligen jullängt till max!



Ha en mysig kväll raring, kraaamkalas

2009-11-28 @ 16:47:24
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Kulan med "hålen" har jag hittat på Åhlens. Du ser verkligen smart ut med glasögon och kavaj, en "riktig" businesswoman istället för en starwoman.



Kramar och ha en mysig kväll

2009-11-28 @ 16:57:50
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej sötnöt!



Jag hoppas du mår bra och att du har en härlig helg hittills.

Jag har jobbat 24/7 senaste tiden, men nu har jag äntligen kunnat läsa ikapp mig hos dig! =)

Massa kramar till dig sötnos!

2009-11-28 @ 17:56:21
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Hihi, du passade rätt bra i glasögonen faktiskt! Fina bilder, kul att kvällen var lyckad :)



Kram!

2009-11-28 @ 19:19:53
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Jenlen

Såg ut som ni hade en riktigt rolig kväll igår med god mat! Du passade ju bra i glasögon anna :)



Samma här också ensam hemma ikväll, tur man har bloggen & tv:n..

Kramar

2009-11-28 @ 21:03:30
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Supersmaskigt!

Du passar riktigt bra i dessa glasögon :o)

Hoppas du har en mysig kväll



Kramen

2009-11-28 @ 21:04:45
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att du är nöjd med dagen. Maten verkade smaskens!

2009-11-28 @ 21:25:42
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Miia - There´s no place like home

Välkommen tillbaka =) Här har du en till som har jullängt till max, men det är ju inet så fasligt långt kvar, mysigt!



Hoppas du har en skön kväll!



Kram



Cicci:

Kanske man ska bege sig till Åhléns och kika på sådana, såg fin ut.



Haha - nja vet inet om jag ser så smart ut, mer lite som dummejöns ;-)



Kram kram



Karin:

Ibland blir det mycket jobb, då får man pausa i bloggläsandet, känner igen det där! Hoppas du har en skön lördagskväll! Kraaam



Mia ☆

hehe - nja vet inet det ja, men kvällen var kul i alla fall med eller utan glasögon ;-) Kraaamis



Jenlen:

Tycker du, jag känner mig så ovan att se mig själv i glasögon, tycler jag ser så stram ut - haha! Hoppas du får en mysig ensam kväll du också, kraaam



Susanne:

Ja maten var kanongod. Hoppas attdu har en mysig kväll du också. Kraaam kraaaam



Anna:

Japp den var smarrig ;-) Kram kram

2009-11-28 @ 22:29:03
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0