Lonely lördagskväll


Julstjärnorna är nu uppe i vardagsrummet redo för
morgondagens första advent. Stjärnan kommer från
Bolagret.


Kivilyktorna tända för maximal mysfaktor och ni skymtar
min amaryllis i köksföntret.

Egengjorda pizza kvällen till ära med massa godsaker
på såsom seranoskinka, rucola, mozzarella & oliver. 

"Snacksen" har blivit några pepparkakor med ädelost/whiskey,
saffransskorpor samt färska fikon. I glaset vit glögg med massor
av is. Kan det bli juligare? 
  

God lördagskväll i stugorna, här har ni en trött en som halvligger i soffan framför Robinson och gör ingenting vettigt alls denna kväll. Svängde ihop en egen pizza tidigare denna afton i min ensamhet med bland annat seranoskinka, mozzarella och pesto på, riktigt god. Till maten en massa Apotekarens julmust light, så gott!

 

Längtar efter maken som är i Skåne denna helg, tur det redan är söndag imorgon för då kommer han åter igen hem – Yippie! Imorgon är det även äntligen första advent, mysigt värre. Min plan är att starta morgonen med en lång och härlig frukost med det första adventsljuset tänt, julmusik i högtalarna och efter det hoppas jag på en riktigt lång och skön promenad. Dagens slappande har nämligen fått mig att längta efter både frisk luft och att få röra på ben.


Om en halvtimma börjar Beck - Vita nätter som jag tänkte se på ifrån sängen och säkerligen kommer jag somna innan filmen är klar om jag känner mig själv rätt.

 

Ha en fortsatt bra lördagskväll oavsett om det är party eller hemmamys.

 

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: jenny

jag e nyfiken på hur ni löser det här "stereo, högtalar"-dilemat. Tycker det e svårt att gömma undan. För oftast e det ju inte speciellt snyggt att titta på :(

2009-11-28 @ 21:58:36
Postat av: Malin

Oh pizzan såg riktigt smarrig ut.. Inte lust att tipsa om receptet? :)

2009-11-28 @ 21:59:57
URL: http://mals.devote.se
Postat av: SandraJ

Go kväll i stugan :-)



Va mysigt du ser ut att ha det! Pizzan ser ju gudomligt god ut :-p

Hur får du botten att bli så tunn? Min blir alltid en "tjockis" hur mycket jag än rullar ut den :-( Är det något speciellt recept du går efter?



Ha en fortsatt trevlig kväll och helg förstås! // Kramar Sandra J

2009-11-28 @ 22:06:22
Postat av: Anna - Starwoman ☆

jenny:

Jag håller helt med, inget kul at titta på. Vi har alla sådan prylar i vårt sidebord under tv:n. Där i står dator, x-box och stereo, perfekt inget som syns. Högtalarna står på golvet bredvid :-)



Malin:

Klart jag kan, pizzadegen kommer från Leila Lindholms recept:



Ingredienser:

50 g färsk jäst

2 2 tsk socker

1 1 tsk flingsalt

0.5 0.5 dl olivolja

3 3 dl ljummet vatten

7 7 dl vetemjöl special



Gör så här

1. Blanda jäst, socker, salt, olja och fingervarmt vatten (37 grader) i en degbunke.



2. Rör i mjöl, lite i taget, tills du får en fast och elastisk deg. Spara resten av mjölet till utbakning.



3. Jäs degen i bunken under bakduk i cirka 25 minuter.



4. Dela degen på 4 bitar och baka ut dem med kavel på mjölat bakbord.



Sedan kokade jag en tomatsås med krossade tomater, hackad lök, vitlök, salt, peppar, tomatpuré och lite smulad oregano.



Sedan kan man ju toppa med vad man önskar. Lycka till =)



SandraJ:

Degen blev inte så tunn, ser nog bara ut så på bilden kanske, det är svårt, ett evigt kavalande ;-) Degreceptet kommer från Leila Lindholm, se ovan.



Ha en fortsatt trevlig helg du också och en mysig första advent!



Stor kram

2009-11-28 @ 22:21:28
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad mysigt du har det! Jag är också ensam ikväll och satsade på sushi, glögg med chokladsmak och tända ljus. Dessutom har jag packat en del eftersom vi flyttar om ca 2 veckor. Ingen idé att adventspynta nu med andra ord, får bli i nya lägenheten istället.



Kram!

2009-11-28 @ 22:35:19
URL: http://jolla99.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Skönt med egenkväll!

Vi var på Djurgården och promenerade idag, riktigt härligt! Prova det i morgon vet ja!



Kram

2009-11-28 @ 23:08:17
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Hemgjord pizza är så gott!

2009-11-29 @ 08:18:20
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Mysiga bilder på din lördagkväll! Julstjärnan är superfin & hänger så fint i fönstret där!



Ha en härlig första advent söta du! KRAAM

2009-11-29 @ 09:02:56
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

God förmiddag!



Hoppas du har en bra Första Advent! Här åkte stjärnorna fram igår eftermiddag och det blev faktiskt bättre än jag vågat hoppas. Väntar på en underbar ljusstake som är försenad till butik. Hoppas den kommer snarast, då jag tror den blir jättebra i köket.



Promenad är härligt -ska ta dagens senare idag. :)



Kram på dig!

2009-11-29 @ 09:51:23
Postat av: Jenlen

Pizzan såg supergod ut, pepparkakor med ädelost har jag aldrig smakat på, får nog ta & göra det hört det ska vara gott!



Kram

2009-11-29 @ 11:18:32
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0