Nytt i öronen


Nya örhängen shoppade jag i lördags. Folk som känner mig vet att jag förr
aldrig använde större örhängen, men jag har blivit mer & mer förtjust i det
på mig själv. Med rätt kläder & stil förövrigt tycker jag att det kan vara riktigt
snyggt.
 

Vilken fantastisk måndag vi haft/har här i huvudstaden med strålande sommarväder från en klarblå himmel. Jag invigde min nyinköpta tunna tunika från Zara dagen till ära. Den tillsammans med ett par jeans var det enda jag hade på mig när jag traskade till och från jobbet denna måndag (förutom skor samt underkläder då) och jag kan säga att jag var helt genomsvettig väl hemma. Termometern visade på 23.1 grader i skuggan så det var inte konstigt att jag fick upp värmen, sååå underbart sommar, sommar, sommar!

För er som kanske undrar hur det är med min lilla karl och hans stackars ögon, kan jag meddela att han begav sig till vårdcentralen imorse, men fick direkt en remiss till ögonkliniken på SÖS (Södersjukhuset) då de aldrig sett något så illa på vårdcentralen och heller då inte vågade sig på en bedömning av vad det kunde vara. Läkaren som Jens senare träffade kunde konstatera att han har ett virus i ögat som han troligtvis fått på flygresan mellan Barcelona och Stockholm då det i flygplan är väldigt torr luft där virus lätt sprids, dessutom är viruset väldigt aggresivt och troligtvis inte en svensk variant hade läkaren sagt. Så nu väntar jag bara på att det ska växa ut ett litet tryne på honom och att det är svininfluensan han har drabbats av ;-) Skämt och sido det finns tyvärr inget man kan göra för att skynda på processen utan det är bara att vänta ut viruset. Det kan ta upp till två veckor om han har riktig otur, men det var i alla fall inte farligt då hornhinnan inte har angripits, tur i oturen med andra ord!

Nu ska jag bege mig ut på balkongen och sjunka ner i soffan och fortsätta läsningen ur "Män som hatar kvinnor". Jag har faktiskt längtat efter boken i dag på jobbet, snacka om att boken är beroendeframkallande...
 
Önskar er en skön måndag så hörs vi imorgon igen!

Stor kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

det var ju inte roligt, hoppas mannen snart blir bra!

Jättefina örhängen! kram

2009-05-25 @ 18:35:49
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Rebecca

"Så nu väntar jag bara på att det ska växa ut ett litet tryne på honom...." Precis min humor -kunde inte låta bli att skratta. Du är för härlig, Anna! Lyckas alltid fånga en med dina medryckande ord och fina bilder. Det är alltid lika skoj att titta in här, men det har jag ju tjatat om förut! ;)



Och jaaa, vilket härligt väder det är idag! :) Måtte det fortsätta! :)



Massor kramar!

2009-05-25 @ 18:39:18
Postat av: Mia

Usch, stackars Jens! Du får hälsa honom så mycket från mig att han ska krya på sig. Och jag håller alla tummar och tår för att han mår bättre när ni åker till Budapest! Kramar

2009-05-25 @ 18:47:23
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: sofia

Ja, jag läste också ut den nyligen och har precis börjat på "Flickan som lekte..". Smått beroendeframkallande håller jag med om!

2009-05-25 @ 18:53:52
Postat av: Anonym

Usch det lät läskigt det där! Tur att han kom iväg till läkaren.



Fina örhängen. Gillade verkligen de längst ner!



Ha en skön kväll i värmen! Har suttit på Universitetet idag och lidigt mig igenom föreläsning. Lagom kul utan ventilation :-(



Kramar

2009-05-25 @ 19:09:48
Postat av: Cissi

Stackars din man, låtr riktigt läskigt det där. Hoppas han kryar på sig snabbt nu så ni kommer iväg till Ungern. Snygga örhängen förövrigt, gillade alla tre :) Kram cissi

2009-05-25 @ 19:28:09
Postat av: Minnas underbara värld

Snygga örhängen, kommer passa söta dig perfekt, vad klär du inte i undrar jag? ;)



Oj virus i ögonen det låter farligt, hoppas det går bort snabbt.



Kramar till er båda

2009-05-25 @ 19:29:47
Postat av: ferdia

SNYGGA

2009-05-25 @ 19:30:18
Postat av: Tjugonågonting

Mm, de där turkosa har jag tittat på flera gånger. Man kanske skulle slå till en gång för alla :-)



Trevlig kväll!

2009-05-25 @ 19:38:51
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: jessi

Fina örhängen! Stackars din man, hälsa honom att krya på sig. Hoppas hoppas han blir bättre tills torsdag! Håller tummarna!



KRam

2009-05-25 @ 20:23:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emelie

En hel radda med tjusiga örhängen! Perfekt till sommarklänningarna som åker fram i den här värmen! Lovley!



Låter däremot inte så härligt det mannen din har åkt på.. fy sjutton! Hoppas verkligen att han kryar på sig snart!

Ha en fortsatt skön kväll raring!

Kram kram

2009-05-25 @ 21:14:22
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Ida

Jättefina örhängen!!

hoppas att din man blir frisk snart!

kram

2009-05-25 @ 22:42:24
URL: http://www.metrobloggen.se/adara
Postat av: Ann-Louise

Den anonyma är jag!?

Kram

2009-05-26 @ 01:16:47
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: MiaLisa

Fy va jobbigt, synd om din man. :-( Otroligt läckra örhängen!

2009-05-26 @ 01:54:04
Postat av: Therese

Visst kan det vara snyggt med stora örhängen men jag känner nog lite som du har gjort... Jobbar på det men har ibland svårt att förlika mig med smycken, tyvärr. Du däremot ser säkert urtjusig ut:)

Stackars maken, hoppas det snart blir bättre!

2009-05-26 @ 11:35:53
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0